Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem szabad egy Cessna-va...

Miért nem szabad egy Cessna-val belerepülni a felhőkbe?

Figyelt kérdés
Persze tudom, hogy sokféle Cessna van, értsétek úgy a kérdést, hogy a kisgépes repülésben miért “tisztelik” annyira a felhőalapot?

#repülésbiztonság #kisgépes repülés
2019. márc. 3. 12:14
 1/5 anonim ***** válasza:
66%
Valószínűleg a VFR jelentette korlátok miatt. Ha a gép és a pilóta alkalmas IFR-re akkor tökmindegy van-e felhő vagy nincs.
2019. márc. 3. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
64%
Felhőben csak műszer alapján tudsz biztonságosan repülni, mert szó szerint kitakar mindent a felhő, mintha lefestették volna fehérre az ablakokat. Ezen kívül vannak repülőgépek, amik nem bírják az extrém páratartalmat, mert pl. fából (tipikusan régi vitorlázógépek ilyenek) készültek vagy mert a műszereik, hajtóműveik érzékenyek rá.
2019. márc. 3. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Ok, szóval magának a repülőgépnek nem lenne semmi baja tőle, csak ugye a VFR. Én eddig egyszer repültem Cessna-val úgy, hogy foghattam a szarvkormányt, egyből célba vettam egy felhőt, a pilóta haverom úgy nézett rám, mint ha megőrültem volna, hogy jut ilyen eszembe! Mondott még olyat is, hogy váratlan légáramlások, meg szörnyű veszélyes, meg tilos, és kesz!
2019. márc. 4. 09:25
 4/5 anonim ***** válasza:
51%
Mivel lepontoztál, ezért ettől a ponttól kezdve én nem kívánok belemenni a részletekbe, mert eszerint úgy sem érdekel vagy hülyeségnek tartod. A lényeg röviden annyi, hogy műszerek nélkül becsaphatnak az érzékeid, főleg ha nem vagy tapasztalt pilóta. Próbáld csak ki a Condor vitorlázógép-szimulátorban a felhőrepülést. Nem kevés összegben fogadnék rá, hogy fejtetőn fogsz bohóckodni vagy éppen túlhozod a botkormányt és törik a gép, mert elveszted a tájékozódási képességedet. A valóságban ugyanez van, bár annyival azért jobb, hogy érzed a rád ható erőket.
2019. márc. 4. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
56%

A haverodnak csak VFR (visual flight rules) vegzettsege van es amig o a PIC (pilot in command), addig ot veszik elo ha a szabalyokat nem tartja be (hiaba nalad volt a kormany).


Műszerrepülő kiképzés (Instrument Rating) kell ahhoz, hogy legaliasan belerepulj a felhokbe.


12:38 "műszerek nélkül becsaphatnak az érzékeid" - de meg mennyire! Pont a minap volt lehetosegem kiprobalni a muszeres repulest. En azt hittem egyenesen megyunk de az oktato folyton dontotte a gepet jobbra. "igy megyunk egyenesen" - mondta; ami nekem ugy tunt mintha 45 fokban lennek jobbra dolve. Nagyon zora, hogy nem bizhatsz az erzekeidben.

2019. jún. 20. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!