Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha autópályán 100-110 között...

Ha autópályán 100-110 között haladok folyamatos jobbra tartás mellett, az nagyon veszélyes vagy problémás másoknak?

Figyelt kérdés

2019. márc. 27. 10:08
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
51%

Dehogy fognak feltrancsírozni :D


Persze azért amikor előzöl jól meg kell nézni a tükörben, hogy jönnek-e és mennyivel a belső sávban mert néha vannak száguldozók, de ez autópálya és napszakfüggő.


M1/M5 mindig necces míg M6 hétköznap éjjel olyan kihalt mint valami horrorfilmben.

2019. márc. 27. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 B-Akos válasza:
5%

Bocsi, végig olvastam a kommenteket, ezért válaszolok hosszabban:


A forgalomtól függően illene haladni:

a,) Ha dugó van nehezen tudsz 100-110-el menni.

b,) Ha lehet haladni, akkor meg nem kellene feltartani a kocsisort, vagy ha nem akarsz 130-al menni, akkor nem kell pluszban pályamatricát venni és autópályán haladni.

c,) a kérdés feltételezi, hogy személygépjármüre gondolsz, így az alapján sokan feltételezhetik, hogy kg-ra vetted a jogsit...

d,) Egy ésszerű indokot tudnék felsorolni, ha műszaki hibás gépkocsival közlekednél, de akkor az első lejárónál le kellene hajtanod...


Bocsi nem oktatásképpen írtam, hanem hogy lásd, ha valaki autót üzemeltet, akkor haladni szeretne, nagyjából a GPS kalkuláció szerint. Ha akadályoztatnak autósokat a haladásban, akkor 10-ből biztosan lesz egy, aki be akarja hozni a kényszer késést, így ebből kifolyólag lehet, hogy akit akarata ellenére relatív gyorshajtásra kényszerítesz, az utána veszélyeztetheti a többi közlekedőt...

Ez a közlekedés pszichológiája...

Persze kiválaszthatsz gyengébb forgalmú időszakot az autópályán, nem akadályozva a többi közlekedőt...

2019. márc. 30. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
88%

"b,) Ha lehet haladni, akkor meg nem kellene feltartani a kocsisort, vagy ha nem akarsz 130-al menni, akkor nem kell pluszban pályamatricát venni és autópályán haladni."


" Ha akadályoztatnak autósokat a haladásban, akkor 10-ből biztosan lesz egy, aki be akarja hozni a kényszer késést"


"Persze kiválaszthatsz gyengébb forgalmú időszakot az autópályán, nem akadályozva a többi közlekedőt..."


Te ember fia... 130 a megengedett MAXIMUM, nem az ajánlott minimum. Tele van a pálya olyan járművekkel, amik nem is mehetnek 130-al. Azok nem "akadályoznak"? Aki nem tud elhaladni egy nála lassabb autó mellett, az inkább biciklire se üljön.

2019. márc. 31. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim válasza:
81%

Problémásnak nem problémás, inkább kényelmetlen és fárasztó.


Én rendszeresen ezzel a tempóval tudok csak közlekedni kisteherrel. A külsőben lassabban menő kamionokat állandóan utol fogod érni. A belső sávban folyamatosan jönnek gyorsabban, így a kamionok előzésénél nagyon kell figyelned, nehogy hátulról valaki telibe verjen (találkoztam már ilyennel).

Amikor utolérsz egy hosszabb konvojt, azt nem biztos hogy egyben meg tudod előzni, akkor időnként kisorolsz a külsőbe és lelassítasz, hogy elengedd a mögötted már türelmetlenkedő autósokat. Aztán megint felgyorsítasz és besorolsz.


Kényelmesebb, ha tudsz menni a belső sávban a 130-140-es tempóval a többiekkel.

Ha pedig nem bírod azt a tempót tartani, akkor kényelmesebb (és üzemanyag-takarékosabb) a külső sáv tempója.


Megoldás lehet még ha mindenképpen a 100-110-es tempót szereted, ha "holtidőben" mész. Késő estétől kora hajnalig szinte üresek a pályák (21-06 között). Én rendszeresen ezt az időpontot választom.


Persze az is kérdéses, hogy melyik pályáról beszélünk? Mert az M6-on bármikor mehetsz bármennyivel, mivel nagyon kevesen használják, míg az M1-en boldog vagy ha fel tudsz gyorsítani 110-ig.

2019. ápr. 1. 04:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 Moon_Walker ***** válasza:
11%

Bennem csak az merül fel, hogy miért megy valaki ennyivel??

Ha csak nem orvosi probléma, akkor nincs ok rá. Ha meg orvosi porbléma, akkor nem szabad vezetni.


Én 137-el megyek limiterrel óra szerint folyamatosan, az valós 132(GPS).

Szerintem ez is egy kényelmes tempó.

2019. ápr. 1. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
51%
Mert az olcsóbb autók zajosak magas sebességen, pörög a motor.
2019. ápr. 1. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim válasza:
66%

A kérdezőnek: Ne izgulj, annyival haladj, amennyit biztonságosnak és kényelmesnek érzel. Figyelj a többiekre és ennyi. Bármennyivel mész az "Országutak királya - mindenki takarodjon előlem" ezer lóerős gépével úgyis megtalál néha. Furfangos fickók, mert úgy tesznek, minta sietnének, de mindig ráérnek heves gesztikulálással percekig oktatni az autóüvegen keresztül.

B-Ákos: Ne haragudj, de ez a felfogás, amit itt prezentáltál roppant balkáni.

Korábbi válaszoló: "kisebb motorú autóknak jó sebesség, ami nem hajtja szét" - Ez egy marha nagy tévhit. A mai autókat nem kell félteni pörgetni, ha rendesen bemelegedett már a motor. Csakis a fogyasztás csökkentése miatt éri meg lassabban menni velük.

2019. ápr. 1. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 A kérdező kommentje:

Tisztázom a kérdés felvetésének okát - mert, hogy nem a szimpla hülyeség vezérelt :-)

1. Feleségem egyik szemére nem lát gyermekkora óta, nem tudja a távolságokat felmérni. Így mindig félt a közlekedéstől.

2. Kényszerből jogosítványt szerzett (hogy hogyan lehet így jogosítványt szerezni, az egy nagyon jó kérdés) és vezetett, azonban kb. 1 év után feltrancsírozták - autóbalesetet szenvedett, azóta nem vezet és még jobban fél a közlekedéstől.

3. Nem látom be, hogy plusz 15-30 percért (rendben van oda is meg vissza is ennyiért) minek áldozzak be az M7-esen egy nap alatt 6-8 liter benzint.

4. Székesfehérvárig szinte senkit nem kell kerülni 100-110-zel sem, onnét meg 60 kilométeren nem lesz olyan sok, akit kell.

5. Úgy vélem, hogy az autópályás közlekedés biztonságosabb, mint, ha maradnék a 7-es rossz főúton és településeken át.

6. Átlag 90-100-zal haladva megtenni 200 km-t még mindig gyorsabb, mint a 7-es főúton átlag 55-65-tel.

7. Kórházba kellett mennünk időre a kisebbikkel, a nagyobbikat meg akartam várni, amíg elhagyja a családi fészket a suli felé.

8. Utólagos konklúzió - rengetegen haladnak 100-110 környékén - szerintem a 400 forint környéki üzemanyagár visszaszorítja a "Tódneki a maximumon - vagy egy kicsit még jobban!" hozzáállást. Ráadásul egyáltalán nem zavar, ha időnként egy-egy busz mögött néhány száz méterre 100 km/h környékén elegerészünk.

Köszönöm a válaszokat!

2019. ápr. 1. 13:29
 19/24 anonim ***** válasza:

"Korábbi válaszoló: "kisebb motorú autóknak jó sebesség, ami nem hajtja szét" - Ez egy marha nagy tévhit. A mai autókat nem kell félteni pörgetni, ha rendesen bemelegedett már a motor. Csakis a fogyasztás csökkentése miatt éri meg lassabban menni velük."


Nem is arra akartam utalni, hogy tönkremegy tőle az autó, csak egyszerűen nem komfortos.

2019. ápr. 1. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
69%

""Korábbi válaszoló: "kisebb motorú autóknak jó sebesség, ami nem hajtja szét" - Ez egy marha nagy tévhit. A mai autókat nem kell félteni pörgetni, ha rendesen bemelegedett már a motor. Csakis a fogyasztás csökkentése miatt éri meg lassabban menni velük."


Kivéve azokat, amelyeknek már igenis túl sok a 130. Mert van sok ilyen.

2019. ápr. 1. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!