Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Miért van az, hogy a mozdonyok mindig a menetirány szerinti hátsó áramszedőt használják?


 2019. szept. 15. 20:49  Privát üzenet  

A válaszok

Ez az elterjedt, a "bevett szokás" és ennek megfelelően az utasítás is ezt írja elő.


De ha valami okkal meg akarjuk támogatni, akkor: az esetlegesen megsérülő és letörő áramszedő alkatrészei a hátsó áramszedő használatakor nem sértik meg a tetőberendezéseket, míg első szedővel igen.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/10Időpont 2019. szept. 15. 22:27 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Hát a szokáson kívül tényleg ennyi a lényege, hogy ne vigyen mindent a leszakadó áramszedő.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/10Időpont 2019. szept. 15. 23:15 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Pontosan, szedőtörés esetén nagyobb az esély a másik áramszedővel való továbbhaladásra.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/10Időpont 2019. szept. 16. 06:07 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Jól írják előttem, de sok esetben ilyen sérülésnél szakad a felsővezeték is, tehát mindegy, hogy melyik van használatban.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/10Időpont 2019. szept. 16. 07:38 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
eddiboy nevű felhasználó válasza:

Tegnap jártam Szlovákiában, és ott láttam első szedővel közlekedő mozdonyt. Most megnéztem néhány képet a neten a szlovák vasútról, és vegyesen látok első és hátsó szedővel közlekedő gépeket. Vajon ott mia a szabály rá (ha van egyáltalán).

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/10Időpont 2019. szept. 16. 13:29 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Szlovákiában ez megeshet, mivel az ország fele 25kv 50Hz-el van villamosítva a másik fele meg 3000v egyenárammal. Ilyenkor célszerű a több áramnemű gépek használata, így ugyanaz a gép mehet mindkét hálózat alatt, viszont egyik hálózathoz az egyik a másikhoz a másik áramszedőt kell használni, így fordulhat elő, hogy menetiránytól függően első vagy második van fenn épp.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/10Időpont 2019. szept. 16. 14:19 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
#4-es: Ez esetben sem mindegy. Ha szakad a felsővezeték, akkor semmiképp sem megy tovább a járat, de nem mindegy, hogy a szervízbe a 1 vagy 2 áramszedőt kell cserélni/javítani. Ha az elsővel megy és az törik, lehetséges, hogy a széteső alkatrészek hátraesnek és eltörnek valamit a hátsóban is és akkor mindkettőt javítani kell, de ha a hátsó van fent és az törik, akkor az elsőnek semmi baja nem lesz, mert nagy valószínűséggel hátraesik, ahol már nincs mit tönkretenni, így csak a hátsót kell szerelni.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 74%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/10Időpont 2019. szept. 16. 14:37 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Első szedővel az sem példátlan, hogy szó szerint letép mindent a gép tetejéről. Ugyan vannak gyengített töréspontok a szedőkön, de azok sem mindig úgy törnek ahogy papíron kéne.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/10Időpont 2019. szept. 16. 15:48 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Köszönök szépen minden választ! Ma is okosabb lettem :)

# 9/10Időpont 2019. szept. 19. 18:47 Privát üzenet
eddiboy nevű felhasználó válasza:

#6: Igen, tudom, hogy két áramrendszert is használnak. Láttam is olyan kétáramnemű gépet, amin 4 szedő is volt. Amit láttam első szedővel menni, az egy Laminátka volt, amin a vezér leengedte a hátsó szedőt, majd feltolta az elsőt, és úgy indult el. Amúgy a vonat egy 2 mozdonyból álló menet volt, egy másik Laminátkát húzott maga mögött.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 85%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/10Időpont 2019. szept. 20. 06:35 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Miért kell kiállnia a villamosnak a forgalomból, ha elromlik a menetirány szerinti első ajtó?
Nem lenne jó ötlet a Szergej-re áramszedőt rakni?
Amikor a vonatot össze, vagy szétakasztják, akkor a villanymozdony miért veszi le az áramszedőt?
A HÉV miért a menetirány-szerinti BAL oldalon jár?
Amikor összekapcsolják a mozdony és a kocsik között a fűtés kábeljét, akkor a villanymozdony miért veszi le az áramszedőt, a dízelmozdonyt miért nem állítják le?
Miért van az, hogy csomó ember nem képes menetiránynak háttal ülni?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!