Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen funkciót tudtok elképze...

Milyen funkciót tudtok elképzelni a Kelenföldi Vasútállomás egykori felvételi épületének felújítás után?

Figyelt kérdés
A napokban kiürítették az épületet, a pénztárak az aluljáróba költöztek. Ez egy logikus lépés volt, hiszen amúgyis erre közelítik meg a vágányokat. Valószínűleg a vasút nem fogja hasznosítani már, ha esetleg egy felújítással egybekötött funckióváltásnál mit költöztetnétek a műemlék épületbe?

2019. szept. 30. 17:41
 1/7 anonim ***** válasza:
48%
Én a korábbi funkciót tudnám elképzelni.
2019. szept. 30. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Az a baj, hogy szép-szép, annak is épült viszont teljesen kiesik tömegközlekedés szempontjából, a vágányok is az aluljárón keresztül közelíthetőek meg..
2019. szept. 30. 18:29
 3/7 anonim ***** válasza:
Múzeumot.
2019. szept. 30. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Hidat, amin keresztül az 1-es villamos elérhetné Őrmezőt és Gazdagrétet, így elkerülve azt, hogy a 4-es metrót térítsék el jól helyezkedő politikusok a szakmailag indokoltabb nyugati iránytól.
2019. okt. 1. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Bontani és Mélygarázs, vagy a szemben lévő park bővítése?


Semmi értelmét nem látom a felújításnak, közel teljesen újra kellene építeni, de az aluljáró jellege miatt elég funkció vesztett lett, így inkább ejteném, hacsak a MÁV-ra nem szakad rá pár ezer Mrd Ft "csak úgy". Jobb helye lenne máshol a pénznek pl egy Nyugati vágányhálózat rendbetétel, vagy a Déli Pu-Kelenföld alagút rendbetétel, vagy a Keleti épületének a helyreállítása, vagy 1-2 helyen olyan a Kelenföldihez hasonló stílusú nagyobb forgalmú állomás helyreállítása, ahol az a "használt" állomás is.

Valamilyen boltoknak még jó lett volna az elhelyezkedése miatt, de így, hogy egy plázát letesznek Kelenföld mellé így még az sem. Lakó/irodarésznek túl hangos Kelenföld közelsége miatt.

Felújítani már csak azért sincs értelme, mert a vizuális élmény sincs meg, az utca felől alig látszik, az állomástól meg elüt a stílusa., de a peron nélküli vágányokon álló tehervonatok miatt csak a 7-10. vágány peronjától lehet bármit látni belőle, és csak az általában lezárt 3-4 vágány peronjáról lehet teljesen látni.

2019. okt. 1. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Először én is a dózer mellet gondolkodom, sztem addig ki lehetne hozni a villamost. De aztán ha mondjuk tényleg akadna rá vevő, vagy jönne rá egy adag pénz esetleg egy stílusos éttermet ki lehetne alakítani
2019. okt. 1. 21:18
 7/7 anonim ***** válasza:

A kelenföldi felvételi épület kiemelt műemlék. Így bármilyen jellegű felújítás, funkcióváltás erősen szűk keretek közé van szorítva. Külön törvény szabályozza a műemlékvédelmet.

Gondolom egy ilyen épület eredeti állapot szerinti felújítása többszöröse, egy "normál" felújításnak.

Gyakorlatilag miután a pénztár is elköltözött ami egy logikus lépés volt az M4, és az új aluljáró miatt, szerepe nem igazán van a vasúti feladatokhoz kapcsolódóan.

Nyilván fel lehetne ruházni értelmes funkciókkal, hiszen a

'90-es évek végéig ott volt az állomásfőnökség, oktatóterem, és egyéb irodák, amiket időközben az emelet statikai állapota végett elköltöztettek.

2019. okt. 2. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!