Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Miért fűtenek olyan iszonyatosan a tömegközlekedési járatokon?

Egyfelől az emberek a kinti hőmérsékletnek megfelelő ruhában indulnak el, tehát egy zsúfolt, ülőhely nélküli járaton garantált az izzadás. Másrészről az emberek egy része természetszerűleg testszagú, büdös. Harmadrészt 40-50 ember közül valakinek biztosan kell szellentenie, aminek a bentartása szintén nem elvárható, mint ahogy nem is történik. Ezek a szagok pedig egy 23-25 fokra felhevített zárt szerelvényben valóban kibírhatatlanok.

 2019. nov. 13. 17:48  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Nincs szabályozva a fűtés, legalábbis a régi buszokon, annyit tud tenni a sofőr, hogy a motor hőjét az utastérbe vagy az utcára irányítja. Azaz vagy fűt ahogy a csövön kifér, vagy nincs semmi. Kapcsolgatni meg nem fogja, az útra kell figyelnie.

A válaszíró 76%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/11Időpont 2019. nov. 13. 17:56 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A régi buszokon van, hogy kényszerből fűt, mert felforrna a hűtő.

A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/11Időpont 2019. nov. 13. 22:15 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Nem leszek népszerű, de nekem az a véleményem, hogy kinti 10 fokban helyi járaton **egyáltalán** nem kellene fűteni.

Amúgy sok ember lélegzik zárt térben, elfogy a levegő, valóban én is fullasztóbbnak érzem, ha lakásba való meleget csinálnak.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 71%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/11Időpont 2019. nov. 13. 22:59 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Amikor suliba jàrtam tőmegközlekedéssel, akkor szinte mindig megfagytunk a buszon.

Soha nem ment a fűtés. Sőt volt hogy fel is fàztsm a hideg ülésen.



A válaszíró 80%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/11Időpont 2019. nov. 14. 02:50 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az biztos, hogy rövid távú utazásokra használt járatok esetén felesleges 5 foknál nagyobb különbséget teremteni a külső levegő hőmérséklete és a beltéri hőmérséklet között. Azonban ha az utasok nagy resze 15-20 percnél tovább tartozkodik a járművön, indokolt lehet befűteni rendesen és ilyenkor az utasnak is jobb, ha leveszi a kabátját.


Én mèg sokat utaztam minden fűtést nélkülöző villamosokon és buszokon, azért nem volt komfortos , amikor belülről jégvirágos volt az ablak. Ha meg túl meleg van, azzal tudsz valamit kezdeni, hiszen le tudsz vetkőzni ingujjra is akar.



A válasz 27%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/11Időpont 2019. nov. 14. 08:10 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Viszont az se túlzottan egészséges, ha levetkőzve, megizzadva aztán kilépsz a hirtelen hidegbe.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 66%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/11Időpont 2019. nov. 14. 09:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

a felfázás nem a hideg üléstől van, hanem húgyuti fertőzés.

én sem értem minek agyon fűteni. de a plázákban is ez van.

emberek téli kabátban a 25-30 fokban. mindenki köhög a másikra, meg büdösek is.

ezért járok bicajjal pesten.



A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/11Időpont 2019. nov. 14. 10:22 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Éppen tegnap gondolkoztam ezen.

Új vonatok járnak a vonalon, azokkal járok minden nap, kétlem hogy ne lehetne kevésbé fűteni... de nem, muszáj az 50 fok, úgyhogy az út egy részében pólóban is szakad rólam a víz, a másik részében, mikor megállunk és kinyílik az összes ajtó, akkor meg megfagyok "takaróban". (Ilyenkor magamra dobok egy sálat, de hát semmit nem ér...)

Egyszerűen nem értem, hogy miért/mire jó ez....



A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/11Időpont 2019. nov. 14. 15:33 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Én azt nem értem, miért nyomatják már ezerrel a légkondit, amikor kint 22 fok van... (8-as busz idén májusban, true story)

A válaszíró 73%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/11Időpont 2019. nov. 14. 22:11 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

#9

Ja hát igen, ez a két állapot van, vagy maxon megy a klíma, vagy maxon megy a fűtés...

Nyáron a legnagyobb kánikulában is hordanom kell magamnál egy pulóvert a vonatra....

Egyszerűen nem értem, mire jó ez.



A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 10/11Időpont 2019. nov. 15. 08:01 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Szegeden miért drágább a havi tömegközlekedési diákbérlet?
Szétszerelt kerékpárt lehet szállítani tömegközlekedési eszközön, vagy vonaton, külön kerékpár jegy nélkül?
Szegeden az új stadion tömegközlekedési elérhetőségét hogy lehetne fejleszteni? (Nagyon messze van mindentől)
Mi van akkor, ha valaki nem pesti és olyan helyen száll fel először tömegközlekedési eszközre, villamosra, ahol nem tud jegyet venni?
Amikor mentek munkába, sokan vagytok úgy, hogy több tömegközlekedési eszközön is végállomástól végállomásig utaztok? Mennyi időt vesz igénybe?
Kistarcsàról milyen busszal vagy milyen tömegközlekedési eszközzel lehet eljutni Nagytarcsàra?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2020, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!