Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne jó ötlet az elektrom...

Nem lenne jó ötlet az elektromos buszokra áramszedőt tenni?

Figyelt kérdés

Előnyei:

- Ha nem bír ki egy teljes műszakot, akkor nem kell a garázsba vesztegelni töltőn, hanem troli vonalon folytathatja, ha feltöltődött, akkor folytatja busz vonalon tovább.

- Bővebb trolihálózatot lehet létrehozni, akár Budára is át lehet merészkedni (Solarisok csak 4 kilométert tudnak menni aksiról, az elektromos buszok, azért sokkal jobb teljesítményt nyújtanak)

Példavonalak:

20E, 30: Elég hosszat megy drót alatt, itt tudna töltőn lógni.

75 troli 34-es vagy 106-os busszal összevonva.

- 75 hosszabbítva a Rózsadombig stb

- Ha csak akksi problémája van, nem kell hetekig garázsba álljon, drót alatt mehet tovább addig is, amíg megjavítódik.


2020. jan. 6. 20:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
78%
És úgy mégis, honnan szedné az áramot? A troli felsővezetékeknél kézzel kell beakasztani és leakasztani az áramszedőt, az nem megoldás.
2020. jan. 6. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Ne találd fel a csőbe a lukat. Ahol elterjedtebbek az elektromos buszok, akár végállomási várakozási idő alatti villámtöltéssel át lehet hidalni a lemerülés problémáját. 5 perc alatt egy kanyarnyit tuti bele lehet nyomni, nem hosszúak a vonalak, és többnyire a busz gyorsít, fékez, mert sűrűn vannak a megállók. Fékezéskor amúgy is visszatölt az akkuba.
2020. jan. 6. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

#1: Csak kilehet találni valami gyorsakasztási módszert


#2: Gyors töltés nagyon amortizálja az akut, így kíméletesebben lehet tölteni, ritkábban kell akut cserélni

2020. jan. 6. 20:42
 4/11 anonim ***** válasza:
80%
Biztosan ki lehet találni valamit az akasztásra, de ennek eredményeképpen speciális képzés kellene a sofőröknek, mert kötött pályán nem mindegy hogyan vezet a sofőr. Az egész rendszer körülményes és macerás lenne. Egyetlen megoldás az lenne, ha nem lenne kötött a pálya, de ilyen technológia tudtommal még nem létezik.
2020. jan. 6. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
76%

Igazából itt mind létező megoldásokról beszélgettek. Ma már léteznek olyan megállóhelyi gyorstöltők, amelyek irtó drágák ugyan, de valóban a megállás vagy rövid vegallomasi tartózkodás ideje alatt egy pár megallora vagy egész kanyarra elegendő töltést tudnak adni. De a gépi szedőakasztás is létező, a budapesti hálózaton is rutinszerűen használt technológia, még ha nem is működik mindig tökéletesen.


A kérdés inkább az, hogy egy további húszéves technológiai kötöttséget jelentő troli járműbeszerzést ki mer felvállalni egy olyan korszakban, amelyben nagyon erős a vezetek nélkül is jelentős önjáró képességű elektromos buszok fejlesztésében kibontakozott verseny. Budapesti viszonylatban egyáltalán nem lepődnék meg, ha a mostani Solaris beszerzés lett volna a legutolsó trolibuszbeszerzés a városban.

2020. jan. 6. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
84%
Kérdező: egy rendszeresen gyorstöltött villanyautó is elmegy többszázezer km-t (konkrétan a Tesla S modell az élő példa), és nem igazán zavaró, hogy félmillió kilométeresen 500 helyett csak 450 km-t tud.
2020. jan. 6. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
83%
Nem
2020. jan. 6. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
78%

Most akkor tulajdonképpen a kérdező feltalálta azt, amit mások évekkel korábban.

[link]

[link]

2020. jan. 6. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat :) Csak úgy eszembe jutott a megoldás, hogy a nagy hatótávolság ellenére nem lenne extrém költséges tenni áramszedőt, még ha rendszeresen nem is használná és töltés idő alatt is tudna hasznosan üzemelni, ha már ott vannak a vezetékek. Akár okosan gondolkodva össze is lehetne vonni így néhány troli járatot valamelyik buszjárattal akár. Akkuról lehetne ugyanúgy D kategóriával vezetni, felakasztott szedővel természetesen csak TR-el, TR kategóriát meg automatikusan kibővíteni semmi plusz vizsga nélkül automata váltó, városon belüli volán társaság helyi járati korlátos D kategóriára, mivel ilyen formában a vezetése is teljesen ugyanolyan (na jó, még könnyebb is, mert buszon nem kell felső vezetéket figyelni). Ha nincs elég TR katrgóriás a vezetéknélküli szakaszon, a váltópontnál sofőrcsere is lehet. Akasztás könnyítésére van valami háromszögszerű valami a vezetéken, ami alá beállnak és kiszállás nélkül lehet akasztani, így csak nem tervezett akasztás esetén kell kiszállni.
2020. jan. 7. 09:01
 10/11 A kérdező kommentje:
Mindenkinek ment a zöld :)
2020. jan. 7. 09:08
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!