Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Metrók, villamosok és HÉV-ek...

Metrók, villamosok és HÉV-ek tudnak tolatni úgy, hogy a vezető nem megy át a másik vezetőállásra?

Figyelt kérdés
Vonatot láttam már lassan tolatni úgy, hogy hátul valaki sárgazászlót lenget és hátul van a vezető, de metrón villamoson nem, ott szükség esetén tudna, vagy ilyenkor 1 méterért is vezetőállást kell váltani?
2020. febr. 21. 12:41
1 2
 1/20 MrPifta ***** válasza:
84%
Tud, tolattam már metróval.
2020. febr. 21. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
84%

#1:

És mégis hogyan láttad, hogy mi van a legelső kocsi kerekei előtt?

2020. febr. 21. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
92%
Simán lehet, én itthon is el tolatgatok egyedül.
2020. febr. 21. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
94%
Tud. Ha jól tudom a vasúton ilyenkor külön személyzet van ami jelez a vezetőnek, hogy meddig mehet. Villamosnál nincs, ott a tükröt nézi a vezető, legalábbis Szegeden szerintem így tolathatott az egyirányú villamos (hátul nincs vezetőfülke).
2020. febr. 21. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat :) Mentek a zöldek :)
2020. febr. 21. 14:04
 6/20 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem külön kérdés, hogy tud-e, illetve szabályos-e. Az első szerintem a legtöbb járműnél igen, a második az már szabályzás kérdése.

Mindenesetre én Szegeden egy egy vezetőfülkés villamost láttam delta fordulóban megfordulni, ott hátul is volt valamiféle vezérlés, talán egy kulccsal oldotta meg a vezető.

2020. febr. 21. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen minden vasúti jármű tud hátrafelé haladni, azaz van a vezerlesukben ilyen opció. Azonban hosszuknál fogva gyakorlatilag minden esetben kell a tolatást segítő személyzet közreműködése, kivéve a kisebb méretű mozdonyok önálló mozgását.


Ezzel együtt a gyakorlatban előfordulhat, hogy mondjuk egy rosszul álló váltó miatt tolat pár métert egy villamosvezető vagy hogy egy kisvasúti szerelvény érdemi fedezés nélkül kezd hàtrafelé mozogni. A szegedi példa pedig csalóka, mert ott van egy szükségvezérlésre alkalmas pult a villamoskocsi vezetőállás nélküli végében.

2020. febr. 21. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
100%
#4 Az összes egyirányú szegedi villamoson van hátul egy zárható vezetőállás.
2020. febr. 22. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
100%
1-2 hónapja szemtanúja voltam egy éppen utasforgalomban részt vevő HÉV-szerelvény tolatásának Cinkotán, szóval igen. Annyi az egész, hogy kell valaki - esetünkben forgalmista - aki a szerelvény másik végét biztosítja.
2020. febr. 22. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
80%

A Fogaskerekű gyakorlati alkalmazásban is "tolat".


Szabály szerint mindig "alul" a völgy irányából kell a motorkocsikat üzemeltetni.

Ezért a különböző karbantartó teherkocsikat

és a régi zöld nosztalgiakocsit is

föltolja a hegyre.


(Rádiós kapcsolattal, figyelőszemélyzettel a vonat elején.)

2020. febr. 22. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!