Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Csepelen miért nincs villamos?

Csepelen miért nincs villamos?

Figyelt kérdés

2021. ápr. 12. 11:41
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
91%

Egyszerű a válasz: Lóvasút- illetve villamosépítési láz 110-150 éve volt. Akkor viszont Csepel (hidak hiányában elszigetelten) még csak egy kétutcás falucska volt, amiben értelemszerűen nem szokás villamoshálózatot építeni. Örülhettek bőven annak a Pesterzsébet felsőről benyúló HÉV-mellékágnak, az kb. megfelel egy villamosnak, szóval vmi mégiscsak volt. Szemben például Pesterzsébettel, ami már száz éve is Magyarország egyik legnagyobb városának számított, volt is háromféle hurokjárat benne. Csepel csak a Vasmű építése után, a XX. század második felében nőtt százezres tömbbé a semmiből, elbírhatott volna néhány villamosvonalat, csak akkor már rég a közúti motorizáció áhítatának jegyében rombolták a vasutakat, ahogy csak bírták...


A világon kb. mindenhol így van: Nem azokban a városokban találsz villamost, amik most nagyok, hanem amik régen nagyok voltak. Csepelen csak lakótelepet meg falut látsz, "város" olyan értelemben gyakorlatilag nincs, azért nem volt hozzá villamos se.

2021. ápr. 12. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
83%

régen a hév csepeli végállomásától kis motorvonat vitte az utasokat tovább vagy tíz megállót. Én még utaztam a kis piros brummogón.


Nem volt rá igény..

2021. ápr. 12. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
80%

11-es jól leírta: mire akkora népessége lett a 2. világháború utáni lakótelepépítések nyomán, hogy a villamos egyáltalàn szükségessé vált volna, màr nem igazán gondolkoztak a közlekedéspolitikai döntéshozók metrón és buszon kívül semmi màsban.


A gyàrtelep ingázó forgalma pedig egyértelműen a villamosnál nagyobb kapacitású eszközt kívánt, ezért épült gyorsvasút (ez volna a mai HÉV, csak ugye akkoriban mèg a Pesterzsébetről átjáró HÉV-et illették e névvel, meg amúgy is menőbb gyorsvasút elnevezés).


Az utóbbi évek villamosos ötletelései pedig az olimpiai stadionépítési láz kapcsán jöttek elő, az olimpiaveszély elmúltával ez a villamosos lázálom is a múlté lett.

2021. ápr. 12. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
100%

Annyit pontosítanék, nem villamost nem akarnak, hanem a HÉV helyett nem akarnak villamost.


Ami valahol érthető, hiszen sokkal fontosabb lenne a HÉV kapacitását, sebességét növelni, hogy elérhetőbb legyen a város, belső és budai része. (5-ös metró)

2021. ápr. 12. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Illetve villamosnak alapvetően úgy lenne értelme, hogyha be lenne kötve a Budai és Pesti hálózatba. Savoya Park magasságában Csepel központján keresztül.
2021. ápr. 12. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
75%
#7 "Nem akarnak" nem egyenlő azzal, hogy "a csepeliek életét jelentősen rontaná".
2021. ápr. 13. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
100%
#16, a hév villamossá alakítása valószínűleg tényleg rontaná, mert nem bírná el a forgalmat. Más nyomvonalon, a hévet megtartva ettől még lehetne jó villamosjárat, és valószínűleg ez ellen nem lenne nagy tiltakozás (ellenlábasok persze mindig vannak).
2021. ápr. 15. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!