Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Gumikerekű kéreg alatti metró...

Gumikerekű kéreg alatti metró nem segítene a budapesti tömegközlekedésen?

Figyelt kérdés
2021. júl. 3. 22:30
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Nem. A budapesti tömegközlekedés legnagyobb problémája nem az általa keltett zaj, a gumikerekű metró pedig csak ezen tudna segíteni.
2021. júl. 3. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
92%
Így van, semmi értelme nem lenne egy újabb átjárhatatlan rendszerelemet létrehozni. Pont inkább a meglévő vasúti rendszerek integrációja a cél.
2021. júl. 4. 06:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%
Miért pont gumikerekű? Csak a zaj miatt?
2021. júl. 4. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
88%

[link]


Létező technológia 😊

2021. júl. 4. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
74%
Gumikerekű... és el ne felejtsük, a megújuló energia használatának terjesztése miatt mindenképpen napelemes legyen. Majd csinálnak hozzá az alagútba felülvilágító kürtőket...
2021. júl. 4. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
azért gumikerekű, mert az halkabb a hagyományosnál, ezért lehet közvetlenül a föld alá helyezni a pályát ami lényegesen kevesebb pénzből jön ki, mint amit 20-40 méterre fúrsz a felszín alatt
2021. júl. 8. 17:04
 7/7 anonim válasza:
100%
Budapesten a metró pálya 96%-a van föld alatt,de más európai városokban ez az arány alacsonyabb. (pl. Berlin, ahol a zöld vonal szinte végig a föld felett 6 méterrel fut), tehát nem a zajcsökkentés miatt kerültek a föld alá, hanem mert így a leggazdaságosabb városban gyors kötöttpályás közlekedési rendszert kialakítani A gumi kerekek kb. 30 km/h alatt halkabbak, mint a vas-acél kerekek. Továbbá a budapesti metrók hangosabbak, mint a Nyugat-európai társai, de ez a kivitelezésből adódik. Nálunk a metró alagutaknál az oldalfalakon és a födémen kívül a talabzat is betonból van, amire a sínek közvetlenü rá vannak csavarozva. Nyugaton vízsont (csak úgy, mint a nagy vasútnál) kőágyást használnak, ami sokkal jobban elnyeli a rázkódásokat és a hangokat, mint a beton. Nem utolsó sorban a szerelvéynek fékrendszere is nagyban hozzá járul a zajhoz. Szerencsére ez már nálunk nem probléma, mert az összes metró szerelvény korszerű fékrendszerrel van ellátva (még a metrovagonmasok is)
2021. júl. 9. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!