Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért fűtenek a tömegközlekedé...

Miért fűtenek a tömegközlekedésen?

Figyelt kérdés
Iszonyatos tömeg van, de megy a fűtés. Télen ugye alapból mindenki meleg öltözetben indul el otthonról. Olyan ruhában, amiben kint sem fázik. A tömegben sajnos az emberek belehelik a levegőt. Ez a kettő a fűtéssel együtt, ami sajnos valószínűleg egy elrontott plusz szolgáltatási kísérlet, nagyon kellemetlen tud lenni.
2022. jan. 7. 04:59
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
91%
mert ahol nem fűtenek, ott meg meg lehet fagyni. tipikusan ilyen a műanyag székes hannoveri villamos. leülsz és befagy a feneked, olyan hideg az ülés. amúgy meg szerintem inkább az a rossz, hogy nem tudják szabályozni. van olyan jármű, ami nagyon meleg
2022. jan. 7. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
100%
Ott, ahol műszakilag könnyen elérhető az optimàlis célhőmérséklet beállítása, ott jó szokott lenni a helyzet, nincs túlfűtve. De ahol csak fokozatokat lehet állítani, ott reggel felcsavarják aztán fűt, amennyit fűt, a vezető nem fogja mindrn megállónál hőmérővel ellenőrizni, hogy mi is a szitu.
2022. jan. 7. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim válasza:
100%

Éjszaka mínusz 6...10 fok van :D

És az a karosszéria nagyon szereti napközben is megtartani a hideget :)

Én úgy gondolom, hogy nem szívesen szálnál fel arra a buszra amit az éjszakai fagy lehűtött, és napközben is azt veszed észre, hogy a buszon HIDEGEBB van , mint kint a nagyon HIDEGBEN :D

Anno dolgoztam a BKV-nál, és ahogy felszálltam arra a fűtetlen buszra.. :D Az a fagy ami megcsapott :D alig vártuk hogy befejezzük rajta a munkát :D

-

A buszon amúgy hidegebb lenne, mint a kinti hőmérséklet ! Mintha egy hűtőszekrényre szállnál fel !

2022. jan. 7. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim válasza:
93%

Amíg nem utaztál fűtetlen buszon, addig nem fogod tudni miről beszélek :/

------------ Azt a FAGY-ot érezni kell ! :D

2022. jan. 7. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
87%
Próbáld csak ki a fűtetlen buszon az utazást ;) Utcán azért jársz kelsz, mozogsz, a buszon meg vagy egy helyben állsz mint a cövek vagy ülsz. Ott aztán nagyon kellemes a 0 fokban létezni, és van amikor kint -5 fok is lehet, ha nem kevesebb. Volt ilyenben szerencsém, a lehelet meg ráfagy az ablakra. Ennél még a túlfűtés is jobb.
2022. jan. 7. 07:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
100%

Anno az UV villamosok és a Ganz csuklósok is fűtés nélkül szaladgáltak, de az Ikarus 280-asok utánfutó részén sem volt fűtés. A 90-es években teljesen megszokott volt, hogy rommá fagyott az ember iskolába, munkába menet ezekben a guruló frigókban. Nem volt az egy jó dolog.


Jóval később Koszovóban volt szerencsém cudar téli időben olyan vonathoz, amelyiken egyetlen nyomorult fürdőszobai hősugárzó adta a "meleget". Úgy utazni két órát elég komoly történet volt.

2022. jan. 7. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
#2 : Hát pedig szerintem azért nem csak éppen azt kellene észrevenni, amikor valaki kővel bedob egy ablakot. Mást is meg lehet látni. :)
2022. jan. 7. 07:41
 8/17 anonim ***** válasza:
66%
Ma reggel a kettes villamoson (Ganz) nem, vagy csak kicsit ment a fűtés. 10 perc alatt lefagyott a kezem, pedig előtte nem fázott. Na ezért megy a fűtés.
2022. jan. 7. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
95%

Egyet tudok érteni veled, kérdező.


Nekem van egy enyhe asztmám, így az elhasznált levegő fullaszt. Nem ilyen durva asztmás rohamra kell gondolni, de szó szerint olyan érzés, mintha nem lenne levegő, leszállva meg szinte kiszakad a tüdőm egy olyan erejű levegővételtől, ami bent kellett, hogy valami jusson is be. Egy szélfogókkal teli, tömött járat semmit se szellőzik a megállókban. Ősztől tavaszig nagyon elhasznált levegőjű tud lenni a tömegközlekedés, az elektromos járművek kevésbé, mert azokon légkezelő berendezés szokta ellátni a fűtést is (Combino, CAF Urbos, KISS pl).


A másik, nekem a melegtől leesik a vérnyomásom, elpilledek. Igen, télen a túl erős fűtés miatt is.


Szóval full egyetértek.

0 fok felett nem is nagyon kellene fűtés, 0 alatt enyhe. Nagyon enyhe!!!



Amúgy ha nem is magamat nézem...


Elvileg felöltözik az ember annyira, hogy kint is jól érezze magát. Ok, bent nem mozog, de eleve melegebb van a zárt tér és a sok ember miatt.


Nem fűtenének mindenhol brutálisan, az emberek se lennének fázósak.


Itthon is 25 fokos pusztulat van elzárt radiátorok mellett úgy, hogy ma sokat volt nyitva ablak (rendesen is, nemcsak bukóra). Így "neveljük ki" a fázós embereket amellett, hogy ez a meleg indokolatlan, egészségtelen, gazdaságtalan, nem környezetbarát.


Aki otthon 25-27 fokban van, az persze, hogy fázni fog, ha kint 3 fok, járművön 6. Ő lesz a hangosabb, miatta kell 20, akinek a teste meg az évszaknak megfelelően működik, az elpilledve, alacsony vérnyomással ül és csak azért nincs rosszul, mert le tudott ülni.



Írom ezt nőként. Normál súlyúként.

2022. jan. 7. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim válasza:
64%

#9-es Ne beszélj f****gokat..

........--"ha kint 3 fok, járművön 6."

Pont erről beszélünk, hogy a buszon hidegebb van/lesz mint kint.

NEM PEDIG FORDÍTVA, mint ahogy azt te gondolod/írod...

2022. jan. 7. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!