Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Rövidebb lesz a Budapest-Zágrá...

Rövidebb lesz a Budapest-Zágráb vonat menetideje, ha Horvátország is belép a schengeni övezetbe?

Figyelt kérdés

Jelenleg 15:35-kor indul a Déli pályaudvarról az egyetlen szerelvény és 21:52-re ér a zágrábi főpályaudvarra, azaz 6 óra 17 perc a menetideje.

Autóval ez a táv akár 3,5 óra alatt teljesíthető a Google Maps szerint.

Utánanéztem és jelenleg a határ mindkét oldalán sokat várakoznak a vonatok, márpedig gondolom ennek az ellenőrzés a legfőbb oka:

Gyékényesen 19:12-től 19:30-ig, míg Koprivnicán 19:46-tól 20:22-ig tartózkodik a vonat.

A mozdonycsere gondolom nyilván Schengen után is maradna, de egyébként ha az ellenőrzés megszűnne, egy jó 45 perccel csökkenthető lenne a menetidő?



2022. márc. 19. 23:39
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Biztosan rövidól, főleg ha lefut végre a MÁV mozdonybeszerzése és állományban lesz olyna mozdony ami rendelkezik horvát honosítással is és nem kell gépcserézni.


Gyékényesen az is gond, hogy körbe kell járni a gépnek a menetirányváltáshoz,oda kellene valami hurok hogy ne kelljen gépcserézni - vagy a 41-est kellene összetákolni használhatóra..


Az meg szánalom hogy csináltak egy olyan nemzetközi vonatot aminek 3óra 45 perc a határ ami összesen 250km. Ha nincs forgalom akkor kocsival a Bp-Zágráb 3 óra alatt hozható. Hát ezért nem versenyképes a vasút sok helyen...

2022. márc. 20. 02:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
37%

A cuculizmusban sem állt a vonat a határon a határörség és vám miatt. Már a pályaudvarról kiindulva elkezdtek a vonaton vizsgálódni.

Kizártnak tartom, higy most ezért álljon a vonat.

2022. márc. 20. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
87%
2-es, de, ezért áll. Régen egyes nemzetközi vonatokat nem lehetett belföldi utazásra használni, így a hatóságok dolga menet közben egyszerű volt. Ma viszont példaul a zágrábi vonatok mindkét országban a belföldi közszolgáltatàs részei, így ez nem opció.
2022. márc. 20. 06:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
65%

"Schengen után"

Mi? Horvátország az övezetben van... :D Elfelejtetted arrébtekerni a naptárat?

Csak a migráncshelyzet miatt állították vissza a határellenőrzést.


Minden határállomáson van hagyva technológigi idő. Még Hegyeshalomban is a személyzetváltás és a rendszer átkapcsolása miatt van a jetiknek tartózkodása.

Ha kocsival mész, te is megállsz egyszer kicsapni a zsírzót nem?


A megoldás az lett volna ha a tóparton a vasútvonalat nem csak simogatják, hanem kétvágányúsítják egészen végig és minden szintbeni kereszteződést megszűntetnek. Akkor lehetene tolni végig 120-al és lenne normális menetidő. Most meg ilyen összvér vonatl lett belőle ami hol ilyen, hol olyan. Balatönszentgyörgytől lefelé meg egy határ kaki. Az már senkit nem érdekel, mert nem a tópart, így arra egy fillért sem költöttek. Rosszabb állapotban van szerintem mint a 41-es.

És a 41-es: Dombóvár-Alsó - Kaposvár elágazás közti szakaszt 3 évig csinálgatták. 25 km-t 3 évig!! Persze semmi nyomvonalorrekció nem történt, úgyhogy maradt a vmax 100kmh... A Kaposvár - Gyékényes szakaszról ne is beszéljünk...

2022. márc. 20. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Horvátország hivatalosan még NEM tagja:

[link]


Másrészt persze, hogy van a határon tartózkodási idő, de míg mondjuk ez a magyar-osztrák határon csak az egyik oldalon, Hegyeshalomnál történik meg, a magyar-horvát határon kétszer. Ezenkívül pedig Hegyeshalomnál mindössze 3 percet áll a vonat, ehhez képest pedig Gyékényesen több mint negyed órát, Koprivnicán pedig közel háromnegyedet.

2022. márc. 20. 11:58
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Valamennyit javulna a helyzet, de az sem ártana, ha a határ után nem személyvonatként közlekedne, hanem IC-ként - visszafelé érdekes módon nem 13, hanem csak 2 helyen áll meg a vonat Kapronca és Zágráb között, 1:30 helyett 1:13 a menetidő. Az Eszék-Kapronca-Zágráb vonat 5 perccel az Agram beérkezése után indul Kaproncáról, akkor az játssza a gyorsvonatot, nem az Agram.


#1: Zákánynál megvan a hely a deltának (nem tudom, hogy valaha volt-e ott vasút, mindenesetre a növényzet azt a vonalat követi), szerintem utasforgalmi szempontból nem nagyon indokolt a gyékényesi megálló - gépcsere/irányváltás és határellenőrzés nélkül ott 20 perc simán nyerhető lenne.


#4: Horvátország nem része a schengeni övezetnek, talán idén csatlakozhat.

2022. márc. 20. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Bocsánat! Összekevertem a személyi igazolványos átkelési lehetőséggel!


Utasforgalmi szempontból van igény a gyékányosi megállásra. Sokan akik Dombóvár - Kaposvár, vagy Pécs környékéről mennek, ők ott szállnak inkább fel. Én sem mennék el Budapestre Pécs környékéről, hogy aztán megint végigvonatozzam az országot a nemzetközivel... 7-8 óra vonatozás és még mindig nem hagytad el az országot :D

2022. márc. 20. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
1 órával biztos, hogy kevesebb lenne a menetidő, ha nem kellene határellenőrzésen 2x át esnim
2022. aug. 21. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!