Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyi az esély a 2-es vagy a...

Mennyi az esély a 2-es vagy a 4-es metró leállásának bekövetkezésére?

Figyelt kérdés
Több helyen megjelent a hír, hogy leállhat, mivel a keréknek egy fontos alkatrészét Ukrajnában gyártják és érthető okokból nem tudnak további alkatrészeket küldeni és új beszállító után kell nézni. Vészes a helyzet vagy a média fújja fel? A 3-as metróra is mondták ezt, mivel most a gyár lánctalpasokat gyárt (szerelvény orosz), de ott jár a teljes vonalon, ahol nincs felújítás (habár így több tartalék van, mint a többi vonalon) (Most hogy megemlítettem a 3-as metrót, vészfékezett, milyen egybeesés 🤣 )
2022. ápr. 13. 18:05
 1/7 anonim ***** válasza:
60%

100%


Előbb utóbb minden megáll. A kérdés az, hogy mikor.

2022. ápr. 13. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%
Az M1 M2 M4 vonalakon nem a Metrovagonmas által gyártott vonatok járnak, így ott ez a probléma nem áll fenn.
2022. ápr. 13. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
87%
Pont a 3-ason járnak orosz szerelvények, a 2,4-esen Alstomok, ott nem lehet gond.
2022. ápr. 13. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

A 3-ast azért említettem, mert pár hete arról is felröppent a hír, hogy leállhat, mivel lánctalpasokat gyárt a gyártója, de még mindig megy, a felújítás kedvez a probléma megoldására. A 2-4-nél gyakorlatilag fogyó alkatrészek amik fogytán vannak (a kerekeket Ukrajnában gyártják) és felújítás sincsen a vonalon ami miatt több tartalék szerelvény lenne. Itt a cikk ami felkeltette az érdeklődésem (sok helyen megvan írva):


[link]


Ennek fényében komoly lehet a probléma vagy csak a média nagy írja fel a problémát?

2022. ápr. 13. 21:51
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Azért a kerék nem olyan szinten fogyóeszköz, mint a zsömle egy hamburgerezőben.

Vasúton 800.000-1.000.000 km a kerékpárok ciklusideje, aligha futhatták le ezt a 3-as szerelvényei eddig.

Inkább abban az esetben lesz ez probléma, ha 1) nagyon elhúzódik a háború vagy 2) ugyan vége lesz, és elkezd termelni a gyár, de összetorlódnak a kerékcserék.

De gondolj bele, kivesznek egy szerelvényt, azzal már "nyer" 24 kerékpárt. Közben a követési időköz mennyivel nőhet? 10 mp? Tehát azért ideig-óráig kezelhető a helyzet.


Vasúton 2013-14 körül a CAF kocsikhoz nem érkezett kerék, pedig háború sem volt. 10+ kocsi állt kerékre. Aztán egyszer megjöttek, dömpingben kerékcserét csináltak, és helyreállt a világbéke. Úgy sejtem, erről nem is tudtál, igaz, nem is fújta fel a sajtó.

2022. ápr. 13. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Azt értem , hogy a jelenlegi szerződés szerint egy dniprói üzemből is kellene kapniuk alkatrészt az Alstom vonatokhoz , de ez nem jelenti azt, hogy ez lenne a világon az egyetlen beszerzési lehetőség. Nyilván emel a költségeken egy új szerződés , nyilván akadozhat az ellátás, ha egy nagy szereplő hirtelen esik ki egy konkrét alkatrész gyártásából, de azért ez nem néhány hónap alatt sem megoldható probléma. Márpedig ez az alkatrész fogyóeszköz ugyan, de nem ennyire rövid tavon
2022. ápr. 14. 06:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
2013-asról nem is tudtam, nem is voltam akkor Budapesti. Úgy látom én is hogy a média nagyítja a dolgot, szerintem se lesz gond, megoldják más beszállítóval, a 3-asnál sem lesz, de ha nem lenne felújítás, akkor azt már ott is reálisnak tartanám, mert ott az egész szerelvény orosz és az oroszok tartották karban (vagy ott sem megugorhatatatlan probléma más gyártó által gyártott alkatrészekkel pótolni a hibás alkatrészeket? Ők más szabványt használnak ha jól tudom.)
2022. ápr. 14. 08:02

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!