Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a fene van a MÁV-val?...

Mi a fene van a MÁV-val? Mostmár minden nap vonatbaleset lesz?

Figyelt kérdés

Tegnap vonatok ütköztek: "A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon vasárnap 00:19-kor Biatorbágy és Herceghalom között közlekedő tehervonat nekiütközött, eddig tisztázatlan körülmények között az előtte közlekedő tehervonatnak. A balesetben több kocsi is kisiklott, Biatorbágy és Herceghalom között mindkét vágány kizárva a vonatforgalom elől, a vonatközlekedés nem lehetséges."

[link]


Ma is vonatok ütköztek: "Az észak-balatoni vonalon, Balatonfüreden baleset történt 13:38-kor a Déli pályaudvarról Balatonfüredre 11:30-kor elindult 19714-es számú Vizipók InterRégó vonatnál. A Balatonfüredre behaladó vonat mozdonyának ütközött egy másik, az állomáson tolatást végző mozdony. A baleset körülményeit vizsgálják. Utasok között vannak sérültek."

[link]


Vagy ez már az államcsőd, a Magyar Állam totális csődjének előszele?

Leépített oktatás, leépített egészségügy. Mindenből csak a gagyit támogatják. Hülyül az ország. Az értelmes emberek már itt hagyták az országot...



2022. júl. 11. 20:19
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
94%
#8 Nincs nekik külön biztosítóberendezés. Csak éppen a fent említett esetekben nem az hibásodott meg, semmiféle hiba nem volt a biztosítóberendezéssel. Emberi hiba, szabálytalanság történt, a balatonfüredi esetben valószínűleg nem is egy ember hibája.
2022. júl. 11. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
83%
maradjunk annyiban, hogy a kérdező nem a legélesebb kés a fiókban.
2022. júl. 11. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
22%

"Az értelmes emberek már itt hagyták az országot..."

Szerencse, hogy te viszont még itt vagy, és kiírhattad a kérdést!

2022. júl. 12. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
57%
Ez van, ha siralmas fizetésért, embertelen körülmények között agyondolgoztatott alkalmazottaknak kell az elavult, megbízhatatlan biztosítóberendezést kezelni. Csak idő kérdése a nagyobb tragédia. A MÁV ezt leszámítva is összeomlóban van a fentiek miatt, 1-2 éven belül meg fog szűnni Magyarországon a vasúti közlekedés.
2022. júl. 13. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
93%
A füredi baleset feltehetően szabálytalanság miatt következett be. Felteszem szabálytalanul folytatott tolatás végzés, vagy a túlterheltség miatt korán adott engedélyt a tolatáshoz a forgalmi szolgálattevő. Az érkező vonat feltehetően szabályosan csinált mindent, mert ha meghaladja a vörös jelzőt azonnal kényszerfékez a biztosítóberendezés. Habár értem mért gondolsz az állam csődjére, ennek semmi köze sincs a politikához, emberi hiba történt, megesik. Szerencsére most nem történt nagy baleset. Vasúti balesetek máshol is vannak, pl. nemrég volt egy nagyon súlyos ausztriában is és németorságban is, n.o.-ban nemrég ütközött frontálisan két vonat. Kérlek a vasúti dolgozókat meg ne nevezd alacsony tudású embereknek, mivel közlekedés így baleset is bekövetkezik sajnos. Hidd el aki a mozdony élén ül az nem egy kétballábas nagy barom és a forgalomirányításában sem tökkel ütöttek vesznek részt, nagyon alaposan megszűrik ki vehet részt a forgalom közvetlen lebonyolításában. Mivel emberek vagyunk mind hibázunk, gondolom te is hibáztál a munkádban, csak annak nem lett ilyen látványos végeredménye.
2022. júl. 13. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:
#14, #15 Köszönöm a válaszotokat!
2022. júl. 13. 17:48
 17/24 A kérdező kommentje:
2022. júl. 13. 17:49
 18/24 A kérdező kommentje:

Annyit még hozzátennék, hogy "államcsőd előszele" alatt nem feltétlen a gazdasági értelemben vett államcsődöt értem, hanem, hogy az állam már nem képes az alapvető feladatainak az ellátására. A Magyar állam csődöt mond a feladatainak ellátásában. Pl. a MÁV-nál nincs elég pénz a fejlesztésekre, mert helyette az Orbán Strómanoknak(Mészáros Lőrinc stb.)\Orbán-lányoknak(kurváknak)\Orbán-haveroknak(fidesz-szavazók, fidesz bérencek) lopja ki a pénzt. A korábban évekig beérkező EU-s forrásokat eszetlenül elpazarolja és az előbb említett klientúrának juttatja az értelmes fejlesztések helyett.

(Megjegyzem a probléma rendszerszintű és túlmutat Orbánon.)


Komolyan! Akik itt ócsárolnak\személyeskednek: ti hol éltek? Nem látjátok, hogy évről-évre hülyébb az ország?

2022. júl. 13. 18:03
 19/24 anonim ***** válasza:
92%

#14 Látszik, hogy lövésed sincs a vasútról. A biztosító berendezést nem kezeli senki, automata működteti, ha nem tudod mi a biztosító berendezés olvass utána, mert nem csak egy lámpa ami mutatja mehetsz-e vagy sem. Nem tudom hol éltél, de idén már két súlyos vonatbeleset is volt, mivel traktorral, kamionnal a vonat elég hajtottak.

A máv tuti nem fog összeomlani, ha becsődöl akkor az államnak ki kell mentenie, de ilyen nem lesz. A mávnak vannak bevételei, nem veszteséges cég, de bevételeik állagmegóvásra és jármű beszerzésre nem elegek, államilag jelentősen be kell szállni a járműpark fejlesztésébe, mert lassan a 60 év átlagéletkorú v43-asok, amik korukhoz és futásidejükhöz képest istenesen jó állapotúak, de egyszer eljön az az idő amikor ledöglik a jelentős részük és nem lesznek alkalmasak egyáltalán a menetrend szerinti közlekedésre.


Remélem így kicsit tisztább a kép azoknak akik csak utasként ismerik a céget. Vannak nagy bajok de ennek jelentős része nem most kezdődött, már vagy 30-35 éve tart ez a hanyatlás és alulfinanszírozottság.


Lényegében, röviden ennyi, gondoltam ezt leírom mert rengeteg embernek még elképzelése sincs a vasútról.

2022. júl. 13. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
94%

"Mi a fene van a MÁV-val? Most már minden nap vonatbaleset lesz?"


Nem, a valószínűség-eloszlás törvénye alapján ez pont azt jelenti, hogy most egy ideig nem lesz.

A tehervonatok ütközéséhez egyébként a MÁV-nak nincs köze, mivel nem végez teherszállítást, azt magáncégek végzik.


"Ez van, ha siralmas fizetésért, embertelen körülmények között agyondolgoztatott alkalmazottaknak kell az elavult, megbízhatatlan biztosítóberendezést kezelni. Csak idő kérdése a nagyobb tragédia. A MÁV ezt leszámítva is összeomlóban van a fentiek miatt, 1-2 éven belül meg fog szűnni Magyarországon a vasúti közlekedés."


Esetleg nézz utána és számold össze, hogy Ausztriában, Németországban az elmúlt néhány évben hány halálos áldozattal járó baleset történt. Elárulom, hogy a két kezed kevés lesz.


Az önműködő térközbiztosító berendezést - elnevezésének megfelelően - nem kell kezelni, ennélfogva a hibalehetőség gyakorlatilag nulla.


Ellenben a mozdonyt ember vezeti, és ha például az illető engedély nélkül elindul a mozdonnyal az érkező vonattal szemben, vagy a vonatbefolyásolást kikapcsolva az engedélyezett 15 helyett 40-nel megy, történhet malőr.


De erre az sem lenne mentség egyébként, ha minimálbérért gürcölne az ember, de márciusi tervezett sztrájkkal kapcsolatban elhangzott a szakszervezet által megerősítetten, hogy az átlagbér bruttó 760 ezer felett jár (amihez hozzáteszik mindig, hogy a magánvasutaknál ennél jóval több).


Úgy hogy nyugodjál meg, a te elméden kívül semmi nincs összeomlóban, és te már rég nem leszel, amikor vasút még mindig lesz.

2022. júl. 14. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!