Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem szánalmas, hogy az összes...

Nem szánalmas, hogy az összes Budapesttel összemérhető kelet-európai városban több km metró van, mint itt?

Figyelt kérdés
Varsó, Bukarest, Minszk, Prága, Szófia (ez utóbbi kettő város még jelentősen kisebb is).
2022. okt. 18. 21:24
1 2 3 4
 31/39 anonim ***** válasza:
82%

Nem a mennyiség, hálózathossz a szánalmas, hanem az, hogy voltak és vannak komoly fejlesztési tervek, de sosem valósulnak meg, vagy csak félig-meddig (4-es metró), mert érdekes módon mindig pont erre nincs pénz és/vagy szándék, csak minden más hülyeségre (pl. stadionok), bármelyik oldal/párt van is éppen hatalmon.


A felszíni tömegközlekedést tekintve viszont Budapest magasan kiemelkedik, ezt se felejtsük el megemlíteni. Csak ezen a téren is lenne még mit fejleszteni, tervek a fiókban, de azokból sem lesz semmi...

2022. okt. 20. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/39 anonim ***** válasza:
100%
Kérdés, hogy mit számítunk metrónak. Igaz csak a budapesti metrót ismerem, de olvastam, hogy sok nagyvárosban a világban hosszú felszíni szakaszok vannak, vagy akár egyes vonalak le se mennek a föld alá vagy kimennek a városból, így esetenként országonként változik a metró fogalma. Vagyis vannak olyan városok, ahol amit ők metrónak hívnak, mi a HÉV kategóriába sorolnánk, ők a mi HÉV-jeink nagy részét metrónak. Magyarán simán elképzelhető, hogy ha Bukarestben a magyar koncepciót alkalmaznánk, a vonal fele HÉV lenne és nem az első helyen lenne a listában, vagy ha New Yorki koncepciót alkalmaznánk, első helyen lennénk, mivel a H5-6-7-8-9 is metró lenne, így meg toronymagasan nyernénk, mert csak a HÉV hálózat 97 km (97 + 39,7 = 136,7 km :) ) Az utóbbinak van is alapja, terv is van rá, hogy a H8-9 össze lesz kötve az M2-vel, a H5 és H6 össze lenne kötve és ő lesz az M5-ös metró, így jóformán csak 1 hévünk lesz a H7-es (habár elképzelhető, hogy beolvad az M5 kiágazásaként) Úgyhogy nem olyan rossz a helyzet, lehet hogy a metró föld alatti része rövid, de cserébe sok a villamos, van éjszakai közlekedés és a buszok is sűrűek. Pl New York tele van metróval, de nincs villamos és a buszok ritkák állítólag.
2022. okt. 21. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/39 anonim ***** válasza:
100%

32:

Pontosan, ezt már írtam korabban, de kérdező lepattintotta ezt is.


Annyit azért megjegyzek, hogy a HÉV a legtöbb nyugati nagyváros metró fogalmának nem igazán felel meg, mert azok a metró vonalak jellemzően átszelik a belvárost vagy annak egy részét, ahol a föld alatt futnak, csak külvárosban kerülnek felszínre. Nálunk a hévek elővárosi vonalak, nincs belvárosi szakaszuk, esetleg a szentendrei hévre lehet rámondani, hogy mégis,2-nek ráadásul átszállási lehetősége sincs metró vonalra, szóval nem része a metró hálózatnak. Másrészt a héveknek van szintbeli kereszteződésük közutakkal, sőt gyalogos átkelői is, ez megint nem jellemző a felszíni metró vonalakra.


Egyébként máshol sem ennyire egyértelmű, pl. Frankfurtban van olyn metróvonal (U-Bahn), amelyik másik városba megy és nagyrészt felszínen, de vannak elővárosi vasútvonalak (S-Bahn), amelyek átszelik a várost, éa mindkét irányban agglomerációs célpontokig mennej, de a belvárosban föld alatt futnak, több föld alatti megállóval.

2022. okt. 21. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/39 A kérdező kommentje:

#33


Nem pattintottam le, közöltem, hogy a példában szereplő városok MINDEGYIKÉBEN hosszabb a föld alatti szakasz a budapestinél.

2022. okt. 21. 13:02
 35/39 anonim válasza:
100%
7# na igen ez az átka hogy termékeny talajon fekszik nem csak Budapest hanem úgy az egész ország
2022. okt. 26. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/39 anonim válasza:
100%
Ja pl Bukarestben hosszabb a metró csak épp minden más tekintetben alul múlja Pestet...
2022. okt. 26. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/39 anonim ***** válasza:
50%

Lennének viszonylag olcsó, nagy hatású fejlesztések:

Az Örs Vezér terénél a metró és a HÉV összekötése.


A Kökinél a metró és a nagyvasút összekötése.


Mindkét fejlesztés a szerelvények cseréjét (A 3-as vonalon ez nem olyan nagyon fájdalmas) és "pár méter sín" lefektetését jelenti. Ez egy stadionhoz, vagy a 4-es metróhoz és sok máshoz képest is aprópénz.

Nagyobb falat lenne (a pályaudvar és a metró alapos átépítését is feltételezi) a 2-es metró és a nagyvasút összekötése a Délinél.

Ha a metrók kimennének a szomszéd városokba, jelentősen javítaná a város közlekedését.

A Csepeli és a Tököli HÉV levitele a föld alá és a Kálvin térig való meghosszabbítása jó dolog lenne, de az utolsó (azóta leállított) terv szerint ez 30 évet venne igénybe.

2023. márc. 22. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/39 anonim ***** válasza:
78%

#37 A metró-nagyvasút összekötésnek a világon semmi értelme nem lenne, és nem is olyan egyszerű, mint amilyennek képzeled.


Az Örs vezér téri összekötés meg önmagában tényleg nem lenne drága, de azzal együtt a HÉV borzalmasan rossz állapotú, elavult pályáját is cserélni kellene, ami viszont már nagyon drága + az új szerelvények.

2023. márc. 22. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/39 anonim ***** válasza:
31%

Kedves 38 Szerintem van elképzelésem. Van egy cetlim, amire az van írva, hogy mérnök. A baráti körömben vannak vasúti és metró mérnökök is. Valóban nagyon nem lenne egyszerű - épp úgy (inkább úgyabbul) minta HÉV-nél - speciális szerelvények kellenének, ami mindkét üzemet tudja. A peronmagassággal is kezdeni kell valamit. A nagyvasúti és a metró szerelvényhossz és ajtókiosztás is eltér.

Abban határozottan látnék fantáziát, ha "néhány kilométerre" a metró kimenne a városból (talán Üllőig). Tudom, az már nagyobb fejlesztés, de határozottan látom az előnyét, ha a másik irányban a váci vonalra vinnék a metrót.

Ami előnye lenne, hogy egy rakás ingázót is ki tudna szolgálni. Most nem tudok jó helyet, ahol autóról a 3-as metróra átszállhatnék (fizetős helyen csak kórháznál parkolok).

2023. márc. 22. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!