Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » MÁV miért nem hajlandó új...

MÁV miért nem hajlandó új kocsikat venni?

Figyelt kérdés

A cég bele fogott ebbe a hazai összeszerelős IC kocsi gyártásba ami egy ritka rossz valami, borzasztóan drága és 2013 óra sikerült 30 +10 ilyen kocsit legyártani… Ez semmire se elég. A szegedi intercity-n meg ezer éves rozoga szűk lehangolt múlt századi kocsikkal lehet utazni, ahol se utas tájékoztatás, se monitor, se klíma, és hangos is, és ez nekik az intercity… 100km/h-t hagyjuk inkább…

Volt egy beszerzés 390db IC kocsiról, erre a kormány lemondta most januárban azt is… Komolyan, ennyire dilettánsok? MÁV miért nem áll ki magáért? Miért nem mondják az ott dolgozók, hogy akkor itt stop és ennyi? 50 éves rozoga kocsikkal megy az egész, mozdonyok is 1960-70-ben készültek, ne hogy nekem azt mondja valaki, hogy ez biztonságtechnikailag rendben van.

Hogy lehet ennyire színvonal nélküli lehangolt vackot üzemeltetni, ráadásul Magyarország legszebb városáról beszélünk. Ennél még az is jobb lenne, ha megszűnne a vonal, és turista buszokkal lehetne leutazni Szegedre… Nem értem, hogy engedheti meg a cég magának azt, hogy ennyire semmibe vegye az utazó közösséget és valami béna minimum szolgáltatást hajlandó nyújtani…

Megint az lesz, mint a MALÉV esete, ott is elhúzott a világ a cég mellett, ők meg még egy jó ajánlatra se tudtak lecsapni, mert ment a bürokratikus huzavona meg a kiadás csökkentés… Itt az új bérlet, ehhez kellene a 390db új IC kocsi, kb azonnal… De nem…

Ha megjelenik a Gyesev mellett még egy magán cég, a mávnak annyi… Értem én, h ez sok embernek ilyen eléldegélős munkahely, mert 30.000 embert foglalkoztat, de ez nem mehet már sokáig…



2023. márc. 6. 21:11
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
72%
Jah, igen, egyébként, a regiojetnél, a legolcsóbb, low-cost jegy a reggeli vonatra 13 euró, a business class 1. osztály 20 euró. Egyikre se jön ki a 3700 forintod te nyomorult.
2023. márc. 6. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:
9,9x380=3762Ft… Szívesen. Segítek máskor is olcsó jegyet szerezni neked.
2023. márc. 6. 21:52
 13/23 anonim ***** válasza:
83%
Nagyon egyszerű, ez a kormány egyszerűen nem fog pénzt adni olyasmire, ami a lakosságnak hasznos, és ilyen sokba kerül. Pláne, ha külföldről érkezne normális minőség. Sokkal jobb a helyi magyar sz@r, még drágábban, akkor legalább lehet belőle lopni. Nem a MÁV-on múlik a dolog, hanem a kormányon. Ennyi.
2023. márc. 6. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:
Tudom, sajnos tisztában vagyok. Ezért kellene a MÁV-nak picit oda csapni, hogy ez így nem tartható fent. Életek is múlhatnak ezek. Pedig jó dolog a vonat, ha normális a kocsi és a pálya! Szerintem vagy dupla ennyi ember használná.
2023. márc. 6. 21:57
 15/23 anonim ***** válasza:
100%

2399 forint a legolcsóbb jegy Szegedre, ha a legolcsóbbat akarjuk a legolcsóbbhoz hasonlítani.

A 30+10 nem tudom, hogy jött ki, 92 kocsi készült az IC+ program keretében.

Az új kocsikat, a 10 éves kocsikat és az 50 éves kocsikat is vizsgáztatják, ha ott megfelelnek, akkor "biztonságtechnikailag" rendben vannak. Ha valami nincs rendben, akkor nem sorozzák be (utaztam olyan vonaton, hogy az első kocsira hullott az áramszedő által levert, felsővezetékre fagyott ónos eső - a hülye utas panaszkodott a hangokra, Kiskunfélegyházán kisorozták a kocsit, az ott ülőket a következő kocsiba ültették, ami szintén ugyanúgy zörgött... de legalább késett 25 percet a vonat.) Ugyanígy van a mozdonyokkal is - az más kérdés, hogy az öreg technika gyakrabban megfekszik, de a biztonságra ez nincs hatással.

2023. márc. 7. 03:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 A kérdező kommentje:
De egy új vonatvezérlő rendszer, amiben komolyabb éberségi figyelő is van, már biztonságosabbá teszi picit nem? Illetve modernebb biztosító berendezések is talán növelik a biztonságot. Igazad van, nem is úgy gondoltam a biztonság hiányát, hogy kiesik a kerék. Hanem egyszerűen mondjuk megreped anyagfáradás miatt valami, vagy a mozdonyvezető kicsit elbambul, mert nincs olyan komoly éberségi figyelő, és a klíma hiánya extrém hősegben az embet hajlamos elnyomni. Jó lenne új mozdony meg kocsi. Bár Szegedre én elgondolkodnék, intercity motorvonatokon is. Stadler is gyárt ilyen szerelvényt, vezetése ugyan olyan mint egy Flirt-é csak a kocsiszekrény rendelkezik kevesebb ajtóval, ülései fotel szerűek és kabinos része ia van. Forduló meg gyorsabb mint egy mozdony esetében. Gyesev próbál most ilyent beszerezni.
2023. márc. 7. 06:09
 17/23 anonim ***** válasza:
100%
Egyszerű az ok. A MÁV állami cég, s nem tud sehova sem csapni... Sajnos. Hidd el az ott dolgozóknak sem jó ez, a vonatkisero személyzet is szívesebben dolgozna modern, korszerű vonatokon.
2023. márc. 7. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
77%
Én utazok 40 éves kocsiban és érdekes módon nem nyafogok, te Hiszti Kriszti. 😄
2023. márc. 7. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanaz az éberségfigyelő rendszer van a Szilikben is, mint a Flirtökben, nem tudom, hogy mire lenne szükség még azon kívül, hogy figyel-e a vezér. Ha nem reagál az éberségi berendezésre, megáll a vonat.

A fővizsgákon meg azt is nézik, hogy van-e anyagfáradásnak jele - ha van, akkor a kohóba megy.


Persze jó lenne sok minden, új mozdonyok, kocsik, motorvonatok, de még nem tartunk ott, hogy ezek nélkül nincs vonat Szegedre, vagy van, de szétesik Szatymaznál.

2023. márc. 7. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:
100%
Inkább lehetne olcsóbb. Nekem tetszenek a régiek is.
2023. márc. 7. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!