Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Debrecenben a májusi díjemelés...

Debrecenben a májusi díjemelés után ki fogja még a tömegközlekedést választani?

Figyelt kérdés
A jegy ára Budapesten 350 Ft, Debrecenben májustól 460 Ft lesz. A bérlet ára Budapesten 9500 Ft, Debrecenben 8650 Ft lesz. Gondolom nem kell részleteznem, hogy Budapesten mennyivel sűrűbbek a járatok és mennyivel jobban lefedi a várost a tömegközlekedés, míg Debrecenben nem ritka az óránkénti járatsűrűség és a jóval kisebb várost is csak jóval kevésbbé fedi le a tömegközlekedés. Ezek után ki akar még ennyit fizetni Debrecenben ezért a szolgáltatásért? A fidesz fővárosában ennyire sem fontos a tömegközlekedés?

2023. márc. 18. 02:14
1 2 3
 11/30 A kérdező kommentje:
9-es már csak azért is van köze fideszhez, mert Debrecen a fidesz kirakat városa, minden kormány támogatást megkap és toronymagasan a legtöbbet. Ráadásul folyamatosan hangoztatják a helyi közpénzből működtetett pártmédiában, hogy az idetelepülő rabszolgatartó gyárak miatt mennyivel nőtt a város adóbevétele. Ehhez képest viszont a tömegközlekedés normális működtetésére sincs pénz még folyamatos ritkítások és díjemelések mellett sem. És akkor ez csak egy dolog ami rohad lefele a városban. Érdemes megnézni az utak állapotát, az elhanyagoltságot, hogy még az út szélek sincsenek eltakarítva évek óta, már bozót nő az útpadkában néhol.
2023. márc. 18. 13:45
 12/30 anonim ***** válasza:
70%

11 : " az idetelepülő rabszolgatartó gyárak "

Mégis: melyik gyár nem (kevésbé) "rabszolgatartó" szerte a világban???

2023. márc. 18. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 anonim ***** válasza:
87%
Jajj, 9-es, nyisd már ki a szemedet. A kormány ott båszik ki az önkormányzatokkal és von el tőlük pénzt, ahol csak tud. Való igaz, hogy mindenféle színű városban megy a helyi közlekedés lerohasztása, nem csak a narancsosokban, de az ok mindenütt az, hogy megfojtják az önkormányzatokat, anyagi értelemben. Teljesen kulturált hálózatok rohadnak így szét. Lásd Debrecen, Sopron.
2023. márc. 18. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
74%

A debreceni helyi közlekedési rendszert 1960-ben vezették be. A járműparkot a VOLÁNBUSZ biztosította. A Hajdú Volántól egy helyi konzorcium vette át 2009-ben. Először a járműpark megújítása jött létre.


A gyermekkoromat Debrecenben és annak térségében töltöttem mégpedig az '50-es és '60-as években. Fiatal felnőtt ('60-as évek vége, a '70-es évek első fele) korom meghatározó városa volt Debrecen és Nyíregyháza és sok mindenre emlékszem.

2023. márc. 19. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 anonim ***** válasza:
77%
A debreceni fizetésekhez képest ez nagyon drága.
2023. márc. 19. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/30 anonim ***** válasza:
80%
Az fogja kifizetni, aki ki tudja, és rászorul. Szolnokon is annyi a vonaljegy, mint Budapesten, mégis megveszem, ha arra járok, és nincs időm 15-20 percet sétálni. Sőt, a te logikáddal mondhatnánk, hogy drága volt gimis koromban a bérlet, ami akkor kétezer valamennyi volt, Budapest-bérlet diáknak már akkor is 3450, cserébe kerek két járatot használtam 4 éven keresztül, de volt, hogy iskolába a koliból inkább fél órát sétáltam, és csak péntek-vasárnap buszoztam a nagy táskával. Mégis kifizettem, mert nem volt más választás. Az meg amúgy is tény, hogy nem fognak annyival emelni, amekkora emelés bevételcsökkenést jelentene. Nyugodj meg, ugyanannyian fogják használni, mint eddig, az esetleg kiesőket fedezi az áremelés.
2023. márc. 21. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
64%

Utolsó. Szolnoki vagy?

Én debreceni, drága lesz a bérlet, de itt sok járat van, de a menetrend egyre xarabb. Szégyen Debrecen.


Csak mert szoktam járni Szolnokon havi rendszerességgel, ott olcsóbb a jegy, de én ott gyalog megyek, mert semmi nincs messze a Tiszapart sem. Na jó a Széchenyi felé a 24, 24A busszal megyek azért.

2023. márc. 21. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 A kérdező kommentje:
16-os, tehát eleve számolnak az áremeléskor a csökkenő utasszámmal. Ezzel az a gond, hogy a tömegközlekedés lényege pont az lenne, hogy egy olcsó és jó alternatívát teremtsen az autós közlekedéssel szemben, ezáltal csökkentsék, vagy legalábbis ne növeljék a forgalmi dugókat és a légszennyezést, főleg egy olyan városban ahol egyébként is egyre nő a forgalom. A debreceni városvezetés viszont mintha direkt az autós közlekedés felé terelné a közlekedőket a tömegközlekedés színvonalának folyamatos csökkentésével és a díjak folyamatos emelésével. Meg is lehet nézni, hogy hétköznap már csúcsidőn kívül is bedugulnak a kereszteződések. Debrecenben már akkora az autós forgalom, hogy nem képes a város elvezetni, amiben persze a dilettáns forgalomszervezés sem segít. Teljesen szűklátókörű és visszamaradott gondolkodás az, hogy a tömegközlekedés finanszírozása helyett inkább eltapsolják a pénzt útszélesítésekre, meg lámpás csomópontok kiépítésére, ami további autós forgalmat generál csak hogy legyen a ner cégeknek munkája és persze azért is, hogy az egyre több autóst is jól lehúzzák az ország legdrágább parkolási díjaival.
2023. márc. 21. 01:37
 19/30 anonim ***** válasza:
100%
#17 Én konok kun karcagi vagyok, gimnazista voltam Szolnokon, most sem ott lakom, én csak oda feljárok. :D
2023. márc. 21. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:
63%
Annó a Széchenyi-lakótelepen laktam, és a Kossuth tér közelében jártam suliba. Azt is gyalog, mondjuk én Budapesten is Újbudáról a Margit-szigetig gyalog járok, ha ráérek. :D
2023. márc. 21. 02:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!