Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Debrecenben a májusi díjemelés...

Debrecenben a májusi díjemelés után ki fogja még a tömegközlekedést választani?

Figyelt kérdés
A jegy ára Budapesten 350 Ft, Debrecenben májustól 460 Ft lesz. A bérlet ára Budapesten 9500 Ft, Debrecenben 8650 Ft lesz. Gondolom nem kell részleteznem, hogy Budapesten mennyivel sűrűbbek a járatok és mennyivel jobban lefedi a várost a tömegközlekedés, míg Debrecenben nem ritka az óránkénti járatsűrűség és a jóval kisebb várost is csak jóval kevésbbé fedi le a tömegközlekedés. Ezek után ki akar még ennyit fizetni Debrecenben ezért a szolgáltatásért? A fidesz fővárosában ennyire sem fontos a tömegközlekedés?

2023. márc. 18. 02:14
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
100%
" a tömegközlekedés lényege pont az lenne" - az a baj, hogy el vagy tévelyedve. A tömegközlekedés lényege az lenne, hogy egyensúlyozzon az elfogadható veszteség és a többség által elfogadott szolgáltatás határán. Mert úgysem lesz mindenkinek jó, és úgyis veszteséges.
2023. márc. 21. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 A kérdező kommentje:
21-es szerintem te vagy eltévelyedve. A tömegközlekedést nem azért kell finanszírozni, hogy jót tegyünk az utasokkal, hanem azért hogy a város fenntartható legyen. Ha Budapesten, New Yorkban, Londonban, Tokyoban nem lenne megfelelő tömegközlekedés, amelyek egyébként mind vastagon veszteségesek, akkor mindegyik város fullra becsődölne az állandósult dugók miatti ellehetetlenülés miatt. Ezért még az is megéri ezen városoknak ha túl kell finanszírozni a tömegközlekedést, mert a tömegközlekedésbe feccölt többlettköltség megtérül azzal, hogy működőképes és fejlődőképes marad a város. Debrecenben hasonló szűklátkörűek ülnek a városházán mint te vagy, és csak addig látnak, hogy minél olcsóbban megússzák a tömegközlekedés finanszírozását. Ez pedig rövidtávon a közlekedést, hosszútávon pedig a város fejlődését vágja haza.
2023. márc. 21. 02:22
 23/30 anonim ***** válasza:
22%
#22 Na, gyorsan sikerült átmenni személyeskedésbe. Jó ember, az egyértelmű, hogy minden ilyen cég veszteséges, viszont az már nagyon nem mindegy, hogy mennyire. MÁV-val is mennyien utaznak, pedig mennyien szidják (a német Deutsche Bahnt meg ne is említsük, ahhoz képest a MÁV egy istenadta csoda). Senki nem mondta, hogy megszüntetik a tömegközlekedést, tehát őrültség olyat idehozni, hogy a város fenntartásához szükséges. Szimplán arról van szó, hogy a meglévő tömegközlekedés árát megemelik annyira, hogy a többségnek csak kicsit fájjon, cserébe a vesztesége a fixen veszteséges szolgáltatásnak ne növekedjen. Ha ennyit nem bírsz megérteni, akkor nagyon súlyosan elbukott nálad a közoktatás, meg az, hogy gondolom már születésedkor is kapitalizmus volt az országban.
2023. márc. 21. 02:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 A kérdező kommentje:
23-as mikor utaztál utoljára Debrecenben busszal bárhova is. Próbáld ki és rájössz, hogy lényegében meg van szüntetve a tömegközlekedés, mert ahol óránként jön egy busz és az is 20 km/órával cammog, hogy tartsa a röhejes menetrendet, nem nevezhető tömegközlekedésnek egy 200 ezres városban. Inkább valami alibiből üzemeltetett pénzmosodának lehet nevezni, ahol a buszokat üzemeltető fideszes vállalaton kívül mindenki rosszul jár. A nagy spórolásban már a vilamosok se járnak hétvégén, helyettük is buszok közlekednek ismét csak ugyanennek a vállalatnak megy a pluszlóvé. Ebből futja új buszgyárra is az intertankernek. Itt már rég nem arról van szó, hogy csak anyira emelték meg a tömegközlekedés árát, hogy a többségnek csak kicsit fájon, mivel a többség már nem használja a tömegközlekedést. Néhány nyudíjason akik eleve ingyen utaznak meg néhány gyalogolni lusta diákon kívül alig vannak a buszokon. A villamosokon már több utas van, de ott még mutatkoznak a tömegközlekedés ismérvei is. A közoktatás pedig nem nálam bukott el, hanem az egész országban, de csak az elmúlt 12 évben.
2023. márc. 21. 02:53
 25/30 anonim ***** válasza:
38%
#24 De, a közoktatás nálad bukott el, ha szerinted nincs tömegközlekedés, de nincs forradalom az utcán. Senkit nem érdekel a lakosság, az számít, mennyien használják a tömegközlekedést. Te magad mondod, hogy nyugdíjasok, és gyalogolni lusta diákok. Nekik minek normális tömegközlekedés? Hát ők pont ráérnek úgy tervezni a napjukat, hogy elérjék az óránként egyszer járó buszt. Magadnak mondasz ellent.
2023. márc. 21. 03:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
88%
Az a baj, hogy ezt nem érti meg senki, ezt nem értettem én sem sokáig, hogy hadakozunk itt hogy "pesti vagy vidéki" (aztán aki tényleg vidéki és megyeszékhelyre kerül, rájön, hogy ennél árnyaltabb a helyzet), de az ország tényleg centralizált és polarizált. Sz*rt sem érdekli, hogy Debrecenben majdnem 200 ezer lakos van, és örülnének a tömegközlekedésnek. Sajnálatos, én is sajnálom, de ez van. Ha hangosabban panaszkodna Debrecen, akkor megkapnák a debreceniek, hogy bezzeg az eldugott faluban napi 2x jár busz és ők nem panaszkodnak - nem lenne érv, de lenne, aki ezt mondja. Ilyen az élet, ilyen a világ. Fel kell nőni.
2023. márc. 21. 03:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
17%
Sajnos Budapest irreálisan sok támogatást kap az ország többi részéhez képest. Ez az eredménye.
2023. máj. 2. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 A kérdező kommentje:

26-os a debreceni önkormányzat sorra aránytalanul több állami támogatást kap mint bármely más vidéki város. Állítólag egyre több iparűzési adóbevétele van a városnak, mégsem képesek egy valamire való tömegközlekedést kialakítani, hanem a meglévőt is lezüllesztik.


27-es ezt hol olvastad? Jelenleg a fidesz kormány épp kivérezteti Budapest ellenzéki önkormányzatát.

2023. máj. 2. 17:01
 29/30 anonim ***** válasza:
69%

Nincs a világon egyetlen város sem, ahol a tömegközlekedés nyereséges!!!

Debrecenben sem a trolik, sem a buszok, sem a villamosok nem lepusztultak.

Mindennek ára van: ugyanúgy tele lesznek a járművek, mint eddig. Utazni kell, és mindenütt fizetni kell érte!

2023. máj. 2. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 NTBS ***** válasza:
100%
Akinek nincs más módja a közlekedésre.
2023. máj. 2. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!