Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Pécsen miért nem lehet egy...

Pécsen miért nem lehet egy normális helyijáratú vonalhálózatot bevezetni?

Figyelt kérdés
Régen a külvárosból bement a busz a decentrumba (budai, urán) majd onnan a törzs vonalakkal lehetett tovább utazni ki amerre akar. Most olyan járatok vannak hogy elmegy a város egyik végétől a másikba aminek nem sok értelme van mert ugyan úgy át kell szállni más járatra ha épp máshol van a célod. Ha így is úgy is át kell szállni mindig akkor nem értem mivel jobb ez a vonalhálózat mint ami régen volt?

2023. ápr. 30. 11:17
A kérdező szavazást indított:
Nekem a régi hálózat jobban megfelelt
Nekem a mostani hálózat jobban megfelel
Valami újragondolás kéne a kettő vegyítéséből
9 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Én pl Patacson nőttem fel. Nagyon utáltam, hogy ha be akartam menni a városba mindig át kellett szállni. Szerintem sokkal jobb így, hogy nem kell.
2023. ápr. 30. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

Azok miatt jó - pl. nekem is, vagy az 1-es válasz írójának is - akiknek így nem kell átszállniuk; illetve azoknak is, akinek így két átszállás helyett így egy is elég.

Jó ötlet volt a távoli városrészek összekötése.

Ha így is, úgy is át kell szállni, akkor mindegy; nem lehet mindenki számára átszállás nélküli megoldást találni.

2023. ápr. 30. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%

Ha a korábbi végállomások környékén át kell szállnod, akkor miért nem teljesen mindegy, hogy az a busz utána hova megy? Miben zavar az, hogyha a te átszállásod után másik 15 ember közvetlenül el tud jutni oda, ahova szeretne menni?

Úgy érzem, hogy ez a kérdés nettó irigységből íródott, merthogy neked úgyis át kell szállni, akkor másnak se legyen jobb.

2023. ápr. 30. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
92%
Az egész decentrumos rendszer nettó baromság, a szocialista közlekedéspolitika egyik hülyesége a sok közül. Az átmérős, belvárosban fonódó vonalaké a jelen és a jövő.
2023. ápr. 30. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

#4

Az, a szocialista rendszer vívmánya, hogy kettévágjuk a vonalakat és végső soron csuklós buszról szállsz át csuklós buszra, miközben végig is mehetne (2008 előtti Rákoskeresztúr be like).

2023. ápr. 30. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Egy Pécs méretű városban nettó baromság külön alközpontokat működtetni. Jó ez így.
2023. ápr. 30. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Ezek szerint csak engem zavar, de legalább ez is kiderült. Az nem merült fel bennem hogy irigyeljem azt, hogy nem kell átszállni azoknak akinek pont arra megy az egy tök jó dolog de úgy ennyi is a haszon. Akinek pont máshol van dolga annak így is úgy is át kell szállni azoknak mind egy. Ami miatt eszembe jutt az az, hogy Pécs már nem dúskál a csuklós buszokba mint régen, ezek a járatok meg általában szóló buszok ami nem baj, de hogy a belváros irányába halad a járat annál inkább nagyobb a tömeg. Most ha ez a járat 23, 26 már uránba dugig van akkor onnantól felszállni már szerencse kell. A régihez képest a törzs vonalakon a csuklós buszok helyett szóló fonódó járatok lettek oké elfogadom, de nekem nem úgy tűnik, hogy ugyan az a kapacitás lenne. Egykét esetben igen is igényelné az adott járat a csuklós buszt a belvárosi szakaszon de az nem igazán van. A hosszú járatban csak annyi zavar, hogy ha valami történik a járat másik oldalán akkor olyan késéseket szed össze, hogy nem tudni hogy az előző jött korán vagy amit várok késik. Ez bosszantó tud lenni. Meg a logikát nem értem, hogy mi alapján megy egy adott járat pl hétvégén a 26-os a budaitól kimegy rakódóra, de vissza már csak 25ös megy a budaira, tehát egy busszal ki tudok menni cserkútra de vissza már nem tudok menni csak átszállással :D Nyilván nem rám kell szabni a menetrendet, nem is akarnám csak úgy érzem ez az egész feleslegesen van túl bonyolítva, de lehet én vagyok csak az 1bites, kövezzetek meg.
2023. máj. 2. 19:09
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

#7

Ez már a kivitelezés problémája, viszont az átmérős és fonódó járatok a közlekedés-szervezés egyik legjobb vívmányai, végső soron kevesebb jármű “vész” el a végállomáson való ácsorgás miatt és kevesebb átszállásra kényszerül az utas. A zavarérzékenység valóban komoly hátulütője a rendszernek, ezért nem is erőltették sokáig, de ha ezt sikerül orvosolni (BUSZ-sávok, közösségi közlekedés előnyben részesítése a dugóban (pl. a normál sáv szűnik meg a buszé helyett), megfelelő végállomási tartózkodási idők stb.), akkor látszik meg igazán az előnye. Az is igaz, hogy nem mindenhol működhet egyformán jól a rendszer a legjobb szervezés ellenére sem, ezt a helyi adottságok határozzák meg.

2023. máj. 2. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
#8 De akkor miért nem csinálják meg normálisan? Tudom költői a kérdés de egy ekkora várost azért nem hinném hogy olyan nagy feladat lenne menedzselni. A járat hálózatot át variálták de ahogy mondod sehol se hoztak létre busz előnybe részesítő lépéseket pedig gondolhatták volna, hogy szükség lesz rá. Csomó helyen kb fillérekből meg lehetne oldani még is a mai napig hátrányos helyzetben vannak akik nem autóval akarnak közlekedni. Aztán meg vannak lepődve hogy nem versenyképes a tömegközlekedés és nem az autók fogynak az utakról hanem az utasok fogynak a buszokról.
2023. máj. 9. 09:42

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!