Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért áll meg az alagútban...

Miért áll meg az alagútban erős fékezéssel a 3-as metró?

Figyelt kérdés
Mióta befejeződött a felújítás és lehet használni a 3-as metrót sokszor tapasztaltam, hogy az alagút közepén erős fékezéssel teljesen megáll a metró majd pár másodperc után elindul. Ez azért van mert valmilyen ok miatt nem mehet be az állomásra és "pirosat" kap vagy valami hiba okozza?

2023. máj. 24. 19:06
 1/8 anonim ***** válasza:
94%
Az AVR (automatikus vonatvezető rendszer asszem) hibája okozza. Erre nem terjedt ki a felújítás. A programszőnyeg csupa retek, amiről a vonat felveszi a jelet. Ez már egy elavult technológia alapvetően. A 2-esen is ilyen volt, az Alstom metrók megérkezéséig. Ott lecserélték egy korszerűbbre, itt nem.
2023. máj. 24. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
96%
Hiba okozza. Az automatikus vonatvezető rendszer egy tök jó technika volt az 1980-as évekbeli telepítése kor, de az mindig gond volt, hogy a pálya és a vonat közötti kommunikáció néha szennyeződés miatt akadozik. Ilyenkor a vonat nem tudja, mi legyen, így a legbiztonságosabb irányban dönt a mielőbbi megállás mellett.
2023. máj. 24. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
54%
A háborúpártidollárbaloldal sorosfélefakockája miatt!
2023. máj. 24. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
15%
tarlós Pipi miatt.
2023. máj. 25. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
#1: A 2-es metrón soha nem volt AVR. A régi szovjet kocsik kézi vezetéssel, segédvezetővel közlekedtek. Az Alstom szerelvények érkezése után építették ki a mostani rendszert, de előtte nem volt semmi.
2023. máj. 25. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Igen, a 2-es metrón a felújítás előtt nem volt semmilyen automata vonetvezetési rendszer, emiatt volt szükség a segédvezetőkre is (2 személyes üzem).

Az Alstomok érkezésekor építették ki a CBTC-t. Ez már egy nagyon korszerű vasútbiztosító, és vonatvezérlő rendszer. A 4-es metrón is ugyanez működik.

A 3-as vonalon viszont maradt a 80-as években kiépített AVR. Az minden csak nem korszerű.

2023. máj. 25. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#1 Tudtommal az AVR-eket is felújították...
2023. máj. 27. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy már említették, okozhatja az AVR hibája (nem úgy értve, hogy meghibásodik a rendszer, hanem úgy, hogy hibás jelfelvétel történik), bár #1 válaszával ellentéteben azt is felújították.

A másik opció, hogy meghalad a metró egy piros pilácsot, olyankor az autostop állítja meg. (Van a lámpák mellett egy kis készülék, ami egy kardántengellyel a sín mellett egy rugós bütyköt forgat. Ha megállást jelez a lámpa, akkor a bütyköt felfelé állítja, a metrón meg van egy mechanikus kalincs, amit a bütyök megüt, így egy szelepet nyit, és befékezi a vonatot.)

Én úgy tapasztaltam, hogy az újranyitás óta rövidebb követéssel jönnek egymás után a metrók, ezért azt gyanítom, hogy ilyenbe is belefutnak néha.

2023. máj. 27. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!