Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az ellenőrök hogy hogy nem...

Az ellenőrök hogy hogy nem fogadják el úgy a Budapest Go bérletet, ha ki van fotózva képernyőképpel?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Megpróbálkoztam ezzel a módszerrel, mert hol a céges, hol a saját telefonom hurcolom, szóval szépen le screenshotoltam az egyikre, hogy ne kelljen mindig átvinni másik készülékre a bérletem (mivel csak 2 alkalommal díjmentes) A tegnapi metrós simán becsipogta, semmi gondja nem volt vele. Mai nap viszont szólt az egyik - nem lett para, be tudtam így is mutatni - de hogy kifotózva nem jó.

Nem értem, hogy állapíthatta meg, hogy kép? Hiszen a QR kód arról is olvasható szerintem. Ez olyan, mint amikor másik eszköz képernyőjén keresztül olvasol le kamerával QR kódot, az is működik.

Az egyetlen amire tudtam gondolni, hogy lehet nem koppintottam előtte a képernyőre, és látta, hogy a fotókban vagyok.

Ezzel valakinek tapasztalat? Tényleg nem lehet így csinálni, nem ismeri fel a csipogó a kódot?



2023. júl. 19. 10:14
 1/7 anonim ***** válasza:
95%

Ezt most ugye nem komolyan kérdezed?


Kifotózod, átküldöd nekem a képet, én is felszállok a te bérleteddel... én átküldöm a haveroknak is...


Egyébként bérletnél az a kis animált kép mozog (tehát képernyőfotónál azonnal látszik, hogy kép), plusz ezeket rendszeresen cserélik is (naponta többször, plusz járatonként is változik).

Te nem akarsz rosszat, de a kamaszok rendszeresen mutyiznak ezzel, hogy beolvassa, leprinteli, és utána azzal utaznak a haverok is. Elsőajtóson dolgozik buszsofőr ismerős, ő mesélte.

2023. júl. 19. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
84%

Nyilván te is tudod, hogy azért, mert egy kép lehet szerkesztett, vagy éppen egyéb okból jogosulatlan használatra alap.

De persze könnyebb volt így kiírni a kérdést, mint szimplán panaszkodni, hogy a csúnya ellenőrbácsi megjegyzést tett.

2023. júl. 19. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
60%
Ma csak hülyék kérdeznek?
2023. júl. 19. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Naa várjatok már nem vagyok eredetileg pesti, most lett csak budapest gom, mielőtt még leszeditek a fejem. De ezt akkor se értem: milyen animált kép? Csak akkor láttam ilyen animált képet, amiről szerintem ti írtok, ha első ajtóson én fotózom be a kódot a telefonnal. Egyéb iránt én mutatom oda a QR kódot az ellenőrnek..?

Amúgy azért köszi első, hogy te egy értelmes választ tudtál adni, és nem egyből betámadni az embert. Tudjátok, ami nektek pestieknek egyértelmű, az egy vidékinek nem biztos, hogy egyből az és nem feltétlen a rossz szándék vezérli az embert ( de ezt az első átlátta azért )

2023. júl. 19. 12:53
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Metrónál is villanthatod az animált képet, van rá külön metrós opció - gyorsabb a tömegben rányomni, hogy melyik állomáson vagy, mint kódot olvastatni. :)

De igen, arról van szó egyébként animált kép címszó alatt, ami első ajtósnál is bevillan, ha beolvasod.


Ha valaki gós jeggyel utazik, nem bérlettel (amikor is ugye ellenőrnek qr kódot meg metrón/elsőajtón mutogatsz csak), akkor neki minden alkalommal be kell olvasnia a buszra/metrónál ragasztott kódot, amikor felszáll egy járműre, és akkor is hasonló ábra ugrik fel, amit utána ellenőrnek mutogathat.

2023. júl. 19. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Ááh nagy így már minden világos! Köszi ez hasznos volt (:
2023. júl. 21. 13:18
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
A kód minden alkalommal változik, ahogy megnyitod az appot. Ha egy tegnapi screenshotot mutatsz az ellenőrnek, akkor pirosat jelez neki a készüléke és írja, hogy a kód (nem a bérlet) érvényességi ideje lejárt, rá kell frissíteni. Továbbá azt is látja, ha egymás után kétszer mutatod neki (pl. haverral) ugyanazt a kódot.
2023. júl. 21. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!