Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Azok a vonatok, ahol hátul...

Azok a vonatok, ahol hátul van a mozdony, és tolja az egész szerelvényt, nem károsak a pályára?

Figyelt kérdés
Ugye a kocsikat hátulról tolja ilyenkor a mozdony, nem akarnak azok kitérni folyton oldalra? Ilyenkor a sínnek nem csak vezetnie, terelnie kell a vonatot, hanem az oldalirányú erőket is el kell nyelnie. Nem terheli ez jobban a pályát, mint a hagyományos, húzó vonat?
2023. szept. 1. 15:30
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
71%
amikor hátul van a mozdony akkor a vezérlőkocsiból irányítja a mozdonyvezető a vonatot... kvázi farmotoros lesz a szerelvény :D
2023. szept. 1. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
85%

1. Nem ezt kérdezte.


Én úgy gondolom, hogy nincs lényeges eltérés, hogy tolják vagy vonják a szerelvényt a pálya állapotát illetően.

2023. szept. 1. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
79%
Az igaz, hogy a húzás iránya meghatározza, merre mozogjanak a kerekek, tolva sínkorona határozza meg, de nem akar az olyan nagyon eltérni, hogy erőszakkal kelljen kordában tartani.
2023. szept. 1. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
51%

az # 1-es jól válaszolt...(kvázi farmotoros)


Ez nem hajóvonta..

Ha széttolná a síneket, akkor az már kiderült volna

2023. szept. 1. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
93%

Nincs igazán eltérés a kettő között. Azért a kötött pálya igen csak beszabályozza a szerelvények mozgását és irányát, tehát elnyeli eléggé az erőt ahhoz hogy ne legyen gond. Nyilván az állapottól is függ, ezért vannak olyan szakaszok ahol megvan adva maximális sebesség mert az még garantált biztonságos minden téren, akár vontatják akár tolják a szerelvényeket. Ezt azért alaposan végigmérik mire képesek ezek. Ha nem lenne erre túl jó akkor van az a rész hogy dupla mozdonyt vetnek be ha szükséges hogy mindkét irányból működhessen a vontatás ha a tolás ennyire befolyásolná a dolgot, de ilyenről nem igazán tudok hogy létezne.


Ha kockázatos lenne tolni akkor nem csinálnák mert abból már régen lett volna baleset csak emiatt.

2023. szept. 1. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. :o)
2023. szept. 1. 18:07
 7/29 anonim ***** válasza:
86%
Nyilván ha így lenne akkor nem lennének tolt szerelvények.
2023. szept. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 anonim ***** válasza:
62%
Nézd, az egész vasúti közlekedés az oszcilláló mozgásra épül, csak ugye az olyan gyors, hogy nem érzékeled. De folyamatosan minden kerékpár pofozza a sínt és ez így is van rendjén.
2023. szept. 1. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 A kérdező kommentje:
Akkor jó, azt gondoltam, jobban koptatják a sínt a kerekek, ha tolja a mozdony a kocsikat, és azok úgymond "ki akarnak törni" oldalirányba. Húzásnál ugye ez a jelenség nincs meg...
2023. szept. 1. 20:21
 10/29 anonim ***** válasza:
63%
Nem akarnak kitörni oldal irányba.
2023. szept. 1. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!