Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Legerősebb mozdonyok?

Legerősebb mozdonyok?

Figyelt kérdés

Itthon melyek a legerősebb mozdonyok? Most a dízelek és a villanymozdonyok között?

Illetve régen még a gőzmozdonyok között mi volt a legerősebb ami hazai pályákon közlekedett?


jan. 15. 05:52
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Mit nevezel legerősebbnek?


A legnagyobb teljesítményű a Taurus, azaz a 470-es.

jan. 15. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

A MÁV és a GYSEV járművei közül a legnagyobb teljesítménnyel a Taurus (470-es) rendelkezik, rövid ideig 7000 kW, állandóan 6400 kW teljesítményre képes. A dízelek közül az M62 viszi a prímet 1472 kW-tal, a gőzösök között pedig a 601-es volt a legerősebb, 1140 kW-tot írnak, de a maximális teljesítménye (nyilván rövid ideig, speciális körülmények között) 2200 kw volt. A villamos motorvonatok közül a Kiss a legerősebb (4000 kW/6000 kW), a dízel motorvonato közül meg a Jenbacher (2×419 kW névleges / 2×364 kW vontató), de a tramtrain (406-os sorozat) dízelmotorjai utóbbit talán megelőzik (2×390 kW).

Viszont a magánvasutakon, külföldről bejáró vonatokon lehetnek erősebbek, a Ludmilla dízelmozdony például 2200-2940 kW teljesítménnyel rendelkezik, de a Metropol EC-ket húzó ČD 380-asok is 6400 kW-tal bírnak.

jan. 15. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Vonóerőben viszont valószínűleg a Gigant, illetve a Szergej nyerne.
jan. 15. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Jelenlegi mozdonyok közül a Románoknak sikerült viszonylag magas indító vonóerőt kihozniuk a TransMontanaból.
jan. 15. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a Teknő (Taurus, MÁV 470 Sorozat) és a Gigant (V63 mozdony)
jan. 15. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
jan. 15. 20:50
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Valamit szögezzünk le, ezek csak a névleges beépített teljesítmények. Az, hogy ez a gyakorlatban mekkora hatásfokkal alakul a kerekeken megjelenő tényleges vonóerővé, egy másik kérdés. Másrészt kis sebességnél nemigen lehet kihasználni a nagy teljesítményt, sokkal többet nyom a latba a tapadás. Hiába van a Taurusnak 6400 kW teljesítménye, a Gigantnak meg csak 3600 kW, a Gigant mint nehéz hattengelyes mozdony, nehezebb szerelvényt képes megindítani, mint a könnyebb és négytengelyes Taurus. Inkább kb. 40 km/h sebességtől felfelé kezd hangsúlyosan kijönni a teljesítménykülönbség.
jan. 17. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
#2 Az M62 Szergej anno csak a hangtompító beépítése előtt adta le az 1472 kW-ot (már ha akkor leadta új korában is). Sok gyermekbetegsége volt. Manapság meg jó ha leadják a 900-1000 kW-ot, de ugye a legfiatalabb gép is 50 éves.
jan. 18. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!