Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most hogy a MÁV jegyvizsgáló...

Most hogy a MÁV jegyvizsgáló nélkül van mi lesz így?

Figyelt kérdés
Úgy értem hogy az ország,vármegye bérleteket ki,mi fogja beolvasni? És a megállóhelyeken ahol forgalmista sincs, ki fog jelezni az indulást? Már ha van lámpa a megállóhelyeken...

ápr. 8. 08:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
93%

Ez mind csak papírmunka. Úgy értve, hogy a megfelelő végrehajtási utasításokat, szabályokat kell módosítani és újakat létrehozni. Más országokban sok helyen működik már ilyen rendszer és nálunk is volt már rá példa. Ráadásul a buszokon, metrókon, HÉV-ek bizonyos szakaszain, villamosokon sincs kalauz, mégis napi több1000 járat leközlekedik. Nehogymár pont a vasúton ne lehessen megoldani :D A tehervonatokon sincs második ember, mégis tudja a mozdonyvezető mikor indíthatja el a szerelvényt.

Megaztán valljuk be hogy elég sok kalauz csak darab-darab alapon van a vonaton. Olyan mintha egy utas lenne, mert sokuknak fogalma sincs az egészről. Valahogy levizsgáztak, de ha komoly helyzet lenne, nem tudnának komolyan cselekedni, beavatkozni.

ápr. 8. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
90%

[link]

Csak a Pilisvörösvár és Rákos állomás között közlekedő S76-os vonatokon próbálják ki a jegyvizsgáló nélküli üzemet. Forgalmista ezen a szakaszon eleve nem nagyon van, ha van egyáltalán- A mozdonyvezető a tükrök és a kamerák segítségével látja, hogy befejeződött-e a le- és felszállás. A lámpákat látja a mozdonyvezető is, eddig is csak szabad jelzésnél indulhatott, most is így lesz.


A jegyek, bérletek ellenőrzése meg hasonló lesz, mint a villamosokon, ha jön ellenőr, neki kell bemutatni, ha nem, akkor elmarad. Annyi a különbség, hogy itt nincs jegylyukasztás, vagyis már a vonatra lépés pillanatában kell érvényes jeggyel rendelkezned.

ápr. 8. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Viszont akkor valami manuális jegyérvényesítés kéne, különben meg lehet azt csinálni, ha rövid időn belül visszamész (például csak elugrasz valamiért és a következő vonattal már mész is vissza), hogy visszaváltod a jegyet. Ezt sokan csinálták, ezért lett csak 4 óra az érvénytartama, de bizonyos esetekben megoldható a 4 órán belüli visszaérkezés, főleg egy félórás követésű vonalon.
ápr. 8. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Csak Pilisvörösvár, Solymás, Újpest és Rákos állomásokon van pénztár, vagyis a visszaváltás csak itt működik. Ahol csak automata van, ott nem, elektronikus jegyeknél meg csak az érvényésség kezdete előtt. A Pilisvörösvár-Rákos szakaszra 600 forint a jegy, maximum ennyit bukhat egy útnál a vasút. Nem gondolom, hogy ezt a kiskaput sokan használnák, amikor 999 forintért vehetnek napijegyet.
ápr. 8. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
29%
Egyelőre csak egy vonalon van, de mivel már most is kritikus a munkaerőhiány, és ez csak fokozódni fog, a többi vonalról is ki fognak kopni a kalauzok. Be lehetne vezetni valamilyen elektronikus ellenőrzőrendszert, de annak a kiépítéséhez is ember kéne, így nem lesz belőle semmi (persze tervekre ki fognak dobni pár milliárdot). Nem fogja senki ellenőrizni a jegyeket, így jegyet venni sem fog senki, és ettől eltekintve is totális anarchia lesz a vonatokon - már ha egyáltalán fognak még akkor járni vonatok, mivel a már említett emberhiány miatt se pályakarbantartás, se járműkarbantartás, se új járművek nincsenek.
ápr. 8. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
88%
Nekem nem fognak hiányozni. Mozdonyvezetőként csak nyűg a jegyvizsgáló. Az utasításokhoz totál bambák. Jön előre mutogatva hogy miért nem megyünk, közben meg megállj-t mutat a jelző. Tartottam neki kiselőadást forgalomból, azóta nem is köszön... Következő alkalommal jelentés is lesz róla. Integet hogy mehetünk, két ajtóval mögötte meg még épp rakják felfelé a babakocsit. A kerekesszékes emelő kezelését bemutató oktatást végigaludta, úgyhogy csak a ponyvát képes egyedül levenni róla, nekem kell 10-ból 7x hátramenni beüzemelni. Eddig is figyeltem és vigyáztam helyettük, úgyhogy nekem különösebben nem fog hiányozni egyik sem, munkám sem lesz több/nehezebb.
ápr. 8. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Utolsó: Ez kész, amit írsz:D Hogy lehetnek egyesek ennyire sötétek? És elvileg hatósági vizsgát tettek... De lehet, csak néha józan paraszti ész kéne.
ápr. 8. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
0%
Volt már kérdés és röviden arra jutottunk, hogy meg fog bukni a kísérletet. Legközelebb használd a keresőt, de egyébként erre kérdés beküldésénél is felhívja a figyelmet az oldal.
ápr. 8. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
0%
#6 Na látod, az ilyen toxikus kollégák miatt tart ott a MÁV, ahol. Ha meg rólad írnának jelentést a főnökségnek, akkor meg gondolom te lennél a legjobban felháborodva.
ápr. 8. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Justinianus ***** válasza:

„Úgy értem hogy az ország,vármegye bérleteket ki,mi fogja beolvasni?”

Ugyanaz, aki a 4-6-os villamoson, vagy az 1-2-3-4-es metrón szokta.

„És a megállóhelyeken ahol forgalmista sincs, ki fog jelezni az indulást?”

Nyugodj meg, hogy nem csak a megállóhelyeken, de az állomások nagy részén sincs 5-10 év óta forgalmista, ugyanis vonalak nagy részén központi forgalomirányítás üzemel (így pl. Győr-Hegyeshalom, Kelenföld-Pécs, Kelenföld-Nagykanizsa, Rákos-Hatvan, Rákos-Békéscsaba, Szolnok-Debrecen, Püspökladány-Biharkeresztes, a GYSEV összes vonala stb.). Mégis tudja a mozdonyvezető, hogy mikor indulhat. És azt jelenleg sem a jegyvizsgáló mondja meg.

„Már ha van lámpa a megállóhelyeken...”

Van, az világítja meg sötétben a peront.

ápr. 8. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!