Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért ellenzik egyesek a déli...

Miért ellenzik egyesek a déli körvasút megépítését?

Figyelt kérdés
Az 1-es villamosnál is vágtak ki fákat mikor meghosszabbították Kelenföldig (akkor is ment a botrány miatta) de most mindenki úgy tekint rá mint ha mindig is Kelenföldig járt volna. Gondolom ez lesz a körvasút esetében is.

ápr. 11. 16:14
A kérdező szavazást indított:
Támogatom a megépítését
Nem támogatom a megépítését
24 szavazat
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
18%
Költözz oda a tövébe, és majd rájössz!
ápr. 11. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 Mad Max2 ***** válasza:
17%

Azért mert minden civilizált, modern europai országban arra törekszenek hogy a sűrűn lakott részekből eltereljék a nagy zajjal porral járó átmenő közlekedési utvonalakat.


Pl: Nem egy sürün lakott nagyvároson keresztűl kéne egy nemzetközileg használt nagy forgalmú vasútvonalat vezetni...

ápr. 11. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
18%

#2 akkor hol?


Szerintem azért, mert ez a BKK-tól venne el utasokat a MÁV javára, így a főváros helyett az államnak menne pénz. A többi már politika.

ápr. 11. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
92%

#2 aha, nézd meg a bécsi főpályaudvart, hogy hol van. Ráadásul néha tehervonat is megy arra.

Páran nem értik, hogy ezzel mennyivel jobb eljutási lehetőség lenne városhatáron belül is akár.

ápr. 11. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
93%

2-es jól reprezentálja azokat akik ellenzik. Fogalma sincs az egészről, de ellenzi.

A vasút milyen port bocsát ki? Nagyon minimális dízel forgalom van arrafelé. A villamos vontatás nem bocsát ki semmit.

Bécsben jártál már? Hol van a főpályaudvar? Na hol? Igen, a város közepén. K. nagy forgalommal. Érdekes, Bécsben ami gyakorlatilag a környezetvédelem egyik fővárosa mégis oda tették a vasutat.

A déli körvasút eleve 3 vágányosra volt tervezve. Ha megnézitek a hídnál is csak a felszerkezetet kellett rátenni a pillérekre, mert azokat már eleve ilyen szélesre építették. A mostani munkálatok helyére volt tervezve a harmadik vágány már a kezdetekkor is, hogy ha nő a forgalom, legyen hova tenni. Azért lett ott park, mert közben felnőttek a fák.

Verheti magát a földhöz az összes ottlakó és az összes zöld, akkor is meg fogják csinálni, mert olyan stratégiai jelentőségű vonalszakaszról van szó amit nem lehet nem megcsinálni. Magyarországon összesen 3 azaz három vasúti híd van. Az északi összekötő híd ami gyakorlatilag sehova nem vezet, mert Esztergomtól Komárom felé egy vicinális a vonal. Aztán a déli összekötő hidak és ezek után 163 (!) folyamkilométerrel arrébb a bajai híd! Az is eléggé rossz helyen van, Kiskunhalas és Dombóvár között 1 vágány, 160 km hosszan dízellel kell menni és a biztosítóverendezések miatt (inkább annak hiánya miatt) ez a táv fél nap.

Tessék megérteni hogy

a déli körvasútnak

nincsen alternativája!

Nem lehet kiváltani sehogy!

Ha meg fog épülni a V0 körgyűrű akkor sok vonatnak nem kell majd itt mennie, de a V0 átadása az ha most neki is állnának, akkor is 15 év kb. Nézzétek meg a térképen szaggatottal jelezve van: [link] Mekkora távolságok kell legyőtni, hidakat, felüljárókat, stb építeni. Erre mostanában nem lesz pénz. Gyakorlatilag fuldoklik a gazdaság, az ország, még ha a fidesz szavazóknak erről fogalma sincs.

A városból rengetegen költöztek ki vidékre, és azok minden nap visszajárnak. Nem férnek el az autók, fejleszteni kell az elővárosi közlekedést. Vasút nélkül az nem megy. Vágányok nélkül meg a vonat nem tud hol menni.

100000 érv szól a déli körvasút fejlesztése mellett és kb 1 ellene. Ráadásul a mellette szóló érvek nem holni légbőlkapott megfoghatatlan pillanatnyi politikai előnyszerzést szolgáló víziók. Hanem adatokkal, tényekkel világosan, megdönthetetlenül alátámasztott érvek.

ápr. 11. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
91%
Egy Flirt motorvonat kb 20x halkabb mint az Alkotás úton végigcsörtető villamos. Az összes pohár megszólal a konyhaszekrényben amikor elmegy a ház előtt. Az nem baj?
ápr. 11. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
#1 hova költözzek pontosan? Hangosabb ott mint pl a Soroksári út ahol csattog a hév, meg csörömpöl a tehervonat Csepelről miközbe 2x3 sávon süvít a forgalom?
ápr. 11. 17:57
 8/14 A kérdező kommentje:
#2 ha nem a belváros irányába menne a vasút akkor ki akarná használni? A vasúttal utazókat hova küldenéd inkább? Az utakon a városba érkező személyautó forgalom ezek szerint csendesebb, környezetbarát és portalanabb mint a villanyvasút?
ápr. 11. 18:02
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Egy ott lakó valószínűleg a meglévő negatív tapasztalatait skálázza fel a bővítés mértékével, ehhez jön még a bővítés miatt szükséges (egyébként pótlandó) fák kivágása. Ha ez a kép már megvan, akkor nehéz meggyőzni arról, hogy a több vágány ellenére csendesebb lesz a vasút, a környezet rendbe lesz téve, innentől kezdve meg már lényegtelen számára, hogy egy agglomerációból ingázónak könnyebb lesz a bejutás, kevesebb autó jár majd arra, ő semmi hasznot nem lát abban, hogy több személyvonat jár arra (persze nem tudja, hogy jó lesz-e neki egy vasúti megállóhely vagy nem). Ehhez jön még a NIMBY-jelenség ("not in my back yard", kb. "ne az én kertem végében", vagyis az emberek elvárják, hogy csökkenjen a zaj, a szennyezés, a forgalom, de ne azon az áron, hogy a házuk mellett oldják meg ezeket a problémákat).


Van egy politikai vetülete is ennek a dolognak, de az nem túlságosan leegyszerűsítve annyi, hogy ha az egyik A-t mond, akkor a másiknak B-t kell.

ápr. 11. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
100%
#5: Az a V0-nyomvonal ugyan szépen ki lett jelölve, de szerencsére kuka, a teherforgalmi elkerülőt újabban a meglévő vasútvonalakra alapozzák szerencsére (145-152-150-151-42-44-45-5). Persze ez sem aprópénz, kell például itt is egy új Duna-híd, de nem kell több mint száz kilométer teljesen új vasútvonalat építeni a nulláról.
ápr. 11. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!