Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért kell a MÁV vonatjegyért...

Miért kell a MÁV vonatjegyért ilyen sokat fizetni, a vonatokat se belülről, se technikailag nem fejlesztik, vizelet és gépolaj szag van és mocsok?

Figyelt kérdés
A vonatokat se belülről, se technikailag nem fejlesztik, hogy gyorsabban menjenek. Büdös vizelet szagúak a vagonok, 30-40 éves ülések vannak a vagonokban, illetve a vagonok is öregek mint a nagyszüleink, az árak pedig fölözik a külföldi vonatjegyek árat, pedig a külföldiek sokkal gyorsabbak és belülről is olyanok mint valami űrhajó. A nyugdíjasok miért utaznak ingyen, ők vannak a legtöbben és ezért hely sincs a vonaton, mi diákok meg fiatalok fizetjük a nyugdíjasok jegyeit?
2011. febr. 19. 08:45
 1/9 anonim válasza:

Én úgy ahogy van megszüntetném a nyugdíjasok kedvezményét, csak a diák kedvezményt hagynám meg, hiszen nekik nincs önálló keresetük.

Egy nyugdíjas ugyanannyi vagy több pénzt kap egy hónapban mint egy mezei átlag dolgozó, akinek ugyebár ahhoz kell a bérlet, hogy be tudjon menni dolgozni nap mint nap.

2011. febr. 19. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
82%

Csak szólok, nem a MÁV mocskolja, és pisili össze a vonatokat, hanem a kedves utasok...


A legkorszerűbb, legmodernebb vonat is ugyanilyen piszkos és mocskos lenne rövid időn belül. Nézd csak meg a legújabb, piros vonatokat. Rengeteg már össze van graffitizve, az ülések összekarcolva... És ezt sem a MÁV csinálta.


Mi a francnak vegyenek egy valag pénzért zsír új vonatot, ha egy hónap múlva tönkreteszik a zseniális utasok?

2011. febr. 19. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Hát azért mert sokat kell fizetni nálukn mindenért pl: Máv vezetők is hány milliárdot elsikasztottak.

Sokat kell költeni a vasúti pálya meg a régi vonatok fentartására persze ez biztos nem több mint külföldön de mondjuk itt ez sem biztos hisz nálunk 3x drágább 1km autópálya mint svájcban na mindegy.

No meg igen a sok kedvezmény alig utaznak teljes áru jegyel vonaton utazók fele ingyen utazik. De az utaslétszám most is alacsony elég csak megnézni bármelyik intercity vonatot.

Támogatások nélkül meg ennél is kevesebben utáznanák és még drágábbak lennének a jegyek.


Vonatok belső állapota meg hűen tükrözi a magyar mentalitást és életszinvonalt ez így van rendjén.


Az mondjuk szomorú hogy ilyen a helyzet de az a vicc hogy ez nem fog megoldódni míg az autó csak egy picit drágább egy személyel 4gyel meg sokadszor olcsóbb.Pl számolgatam magamnak kicsit Debrecentől 60km-re lakok ha valamit intézni kell oda vissza kb 140km-ter


Vonatal 1 átszálásal oda vissza

2560ft + 2db Dkv jegy 540ft=3100


Etanolal: 3300Ft Benzinel 3500Ft

2011. febr. 19. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
57%

"Vonatal 1 átszálásal oda vissza

2560ft + 2db Dkv jegy 540ft=3100

Etanolal: 3300Ft Benzinel 3500Ft"


Igen, és az autóba cssak benzint kell tölteni, semmi más költsége nincs... :-)


Az autót nem kellett megvenni, nem kell soha szervízeltetni, soha nem romlik el rajta semmi, sőt se kötelezőt, se súlyadót nem kell rá fizetni, se műszakira vinni nem kell. Így bátran számolhatsz csak a benzin árával, ugye?


Hagyjuk már ezt, 50x végighallgattuk már.

2011. febr. 19. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
92%

Amúgy tudom ez meglepő, és sajnos az állapotokon nem látszik, de a MÁV rengeteget költ a járműveire.

Elég megnézni a 60 flirtet, darabja 1,2 milliárd forint. Akárhogy számolom, összértékük 72 milliárd.

Arra sem vigyáznak az utasok. Kapcsolatban vagyok a stadlerrel, (a piros motorvonatok karbantartója, és gyártója) 2 hetente kell ablakot cserélni rajta mert valaki betöri belülről az ablaktörő kalapáccsal. Havonta minimum 2 alkalommal cserélnek ablakot azért mertt kintről megdobálják a vonatot!

A wc-ből mindent ellopnak ami mozdítható. Alumínium, réz, nem számít viszik. Szappantartót már nem győznek venni mert amit feltesznek, a követkeő nap már nincs meg.

Faltól-falig szétverik, összefestik a wc-t mert ott egyedül vannak.

A vákuum wc-ből hetente kell kiszedni férfi-női alsónadrágot, mikor hogy mikor mitől dugul el.

Nem egy ülést hasogattak már fel, törték le a kartámaszt.

Pusztaszabolcson faltól-falig kitakarítják 2 óra alatt a szerelvényt, láttam a két saját szememmel. Enni emrnék a padlóról. Kiadják a szerelvényt, mire felér Budapestre, úgy néz ki mint egy trágyadomb, pedig csak 70 km-t ment.


Sorolhatnám még.


Komoly gondok vannak a MÁV-nál is meg nyilván ott is mennek szét a pénzek. De egy alapos mentalitás beli változás kellene a magyar utazóközönségben és a társadalomban is, mert addig sok változás nem lesz itt Magyarországon.

Amíg a rongálót látva nem két markos ember megy oda jól elagyalni, hanem inkább mindenki elfordítja a fejét...


A MÁV éves szinten 10 milliárd forintnyi pénzt költ takarításra-mázgálások eltávolítására.

Igen ebből 8 új piros motorvonat jönne ki az utazóközönségnek. És ehhez mennyire kicsi dolog kellene: a szemetet a szemetesbe, és nem rongálni.


Lehet ezt még hosszasan sorolni, messzire vezetne...

2011. febr. 19. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Amúgy van azért szép lassan fejlesztés, ezt el kell ismerni. Vettek 25+25 új mozdonyt, ami már mehet akár 200 km/ó sebességgel is, igaz Magyarországon csak 160-nal emrt arra van csak pálya. Van 10 talent, 60 flirt motorvonyt ezek mind európai színvonalúak, és a talent 140 a flirt 160-nal közlekedhet. Vettek 300 haszált, de a magyar viszonyokhoz képest kitűnő állapotú személykocsit. Dízel motorvonatokat szereztek be az oroszoktól és a görögöktől is.

Folynak a pályafelújítások sorban: 100-as vonalon most fejeződött be, a 30-as vonalon épp folyamatban van...

2011. febr. 19. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

sajnos a vasúti közlekedés mindenhol drága, sehol sem igazán kifizetődő (mint nagyjából semelyik tömegközlekedési ágazat sem).


A MÁV jegyek valóban nem olcsók, és elindultak a fejlesztések, de kb 30-40 évnyi lemaradást kell bepótolni.

A kocsikon túl tehetnénk még említést a várókról is, azt sem a máv b*a szét, hanem az alja cigány, akinek úgyis mindegy mert nem vesz jegyet. De végre már egyre több helyen van kapu, és jegy nélkül nem lehet felszállni...


Szóval ezeket a sz*rháziakat meg a színesfém átvevőket kéne elküldeni 200 év kényszermunkával, a gyereküket meg szépen kivégezni ( a szülei szeme láttára). Hirtelen megszűnnének ezek a dolgok, mert nem lenne utánpótlás..


A pálya és a járművek mellett azért egy szót érdemel még a személyzet, illetve a felsővezetékkel kapcsolatos költségek is. Szinte minden állomásra kell legalább egy állomásfőnök. A felsővezetéket tartó egy db. oszlop valami több millió forint. Kb 30-50 méterenként van egy oszlop...


Ebből is látszik hogy rengeteg költség van. Ettől még persze a fejétől bűzlik a hal, amíg a vezetők milliárdokat lopnak el, nincs min csodálkozni. De sokszor néhány milliárd (lopások, rongálások, vezetői lenyúlások, stb...), az bizony már egy teljes járműflotta felújítására is elegendő lenne.

2011. febr. 19. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Karbantartás a régebbi vonatokon is van. Van aki úgy gondolkozik, hogy ami régi, az szar. Pedig nem így van, ezeket is takarítják, javítgatják, de a "kedves utasok" állandóan szétverik. Például a fülkés gyorsvonati kocsikban rendszeresen kell pótolni a fülkékből kilopott tájképeket, asztalokat (mivel lehajtható, elég gyakran letörik). Az ablakokat összekarcolják, a kézmosófülke és WC belsejét rendszeresen szétverik, van, amikor annyira, hogy kitépik a csövet amin a víz jön. A lámpákból kilopják a neoncsövet, az üléseket felhasítják. A fülkeajtókat belülről addig rugdossák, amíg ki nem esik az alsó vezetősinből, és csak fentről lóg. Ilyenkor minden kanyarban hozzácsapódik a kocsi oldalához, ezért egy idő után letörik. Ilyenkor az ajtót vagy kidogják a vonatból, vagy hazaviszik. A fejtámlákon lévő fehér huzatot rendszeresen ellopják, de a függönyöket sem kímélik. Egyszerűen nm lehet ennyit pótolni. Kb. fél éve a Bko (2. osztályú kocsi, ami a tapolcai gyorsokban jár) kocsikba visszatették a függönyöket, és a fejtámlahuzatot, pótolták a képeket, de egy hát múlva már minden el volt lopva. Ami nincs rögzítve, azt elviszik. Erről nem a MÁV tehet.

Ha nem lenne ennyi rongálás, nem kellene minden pépnzt alkatrészekre külteni, és lehetne új személykocsikat is venni.

2011. febr. 19. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Ahoj!


Az a helyzet, hogy a jelenlegi mentalitással kár is lenne bármilyen nagy fejlesztést végigcsinálni, mert csak milliókat látsz kárba veszni. Vannak olyan vonalak (hozzátenném alapvetően a Budapest környéki vonalak között van a legtöbb alja-vonal), ahol szerintem még egy marhavagon is nagy veszteség lenne fejlesztésként, mert olyan alacsony az utazóközönség színvonala. Hozzáteszem, pont ezeken a vonalakon erőltetik az új motorvonatok forgalomba állítását, hogy jól szétverjék az összeset, nagyértékű károkat okozva.


Érdekes módon pl. fejlesztés volt a 40 db orosz motorvonat, ami Szentesre került. Azok valahogy nincsenek összekarcolva-összefirkálva (pl. a firkálások alapvetően fiatal taknyokhoz és nem romákhoz kötődnek!!!), azonnal emberebbnek érzi magát azon egy normális utas. De egyszerűbb a céget hibáztatni mindenért...amúgy hogy a színvonalat érteni lehessen, friss kérdések között egy 14 éves lány írja, hogy nagyon szívesen összehányna egy buszt...asszem no comment.

2011. febr. 21. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!