Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Budapesten mikor és elsősorban...

Budapesten mikor és elsősorban milyen célból vezették be az éjszakai járatokat? Gondolom nem a részeg fiataloknak, vagy igen?

Figyelt kérdés
2011. júl. 11. 21:58
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Nyilván az éjszaka is felmerülő utazási igények kiszolgálására...

Hogy az utazási igények a részeg fiatalokból vagy részeg felnőttekből netán munkából hazatérőekből keletkezik, nos ez másodlagos...

2011. júl. 11. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Például arra, hogy egy színház/opera minimum 3 óra. Ha az ember nem akar rohanni, nem éri el az utolsó járatokat.
2011. júl. 11. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Az éjszakai járatok története messzebbre tekint vissza, ha jól tudom már a 80as években is voltak éjszakai járatok (de lehet hogy még korábban, ezt nem tudom). Az hogy kik adják a fő utazóközönséget az idők során szépen változott.


Régen a bulik 7-8kor kezdődtek és legkésőbb 11-kor, 12-kor vége volt, tehát az utolsó járatokat még mindenből el lehetett csípni és éjfél után kiürültek az utcák. Ezek után már csak főleg azok utaztak, akik vagy munkából jöttek, vagy oda mentek (végzős munkások, biztonsági őrök, buszvezetők, pultosok, vendéglátósok, stb...). Az éjjel 3 körül levő járatok nagy része pedig főképp az első induláshoz kellő BKV dolgozókat vitte be a BKV telephelyekre, 4 után meg ügye már üzemkezdet.


Mivel az éjszakai járatok eleve ritkábbak voltak, tul. képpen a járatok nagy része a saját dolgozóikat vitték be. De mondom már akkor is voltak olyanok, akik mondjuk eleve éjfélkor végeztek és utána még haza kellett keveredni valahgoy. Akkor még nem volt annyi autó, tehát sokaknak a motor és bringa mellett ez volt az egyetlen lehetőség. (főleg télen a -20ban inkább beültek egy felesre a kocsmára és vártak 1 órát a buszra, csak ne kelljen kint ácsorogni...)


Ahogy Bp-en a bulik egyre jobban kitolódtak és egyre később kezdődik, egyre több a fővárosi szórakozóhely, úgy szépen fokozatosan egyre több bulizó fiatal kezdte el használni (eleinte csak hétvégente) az éjszakai járatokat. Az autózás egyre szélesebb körnek lett elérhető, a munkába igyekvők száma tehát így szépen lassan elkezdett csökkenni.... A BKV ezt látva elkezdett egyre több és sűrűbb éjszakai járatot közlekedtetni, bár egészen talán 2007-ig még nem volt oylan jó a helyzet, amikor megcsinálták azokat a járatokat, amelyek alapvetően ma is járnak (személyes megjegyzés: ez egy nagyon jó döntés volt, mert így gyakorlatilag éjszaka is majd teljes lefedettséget nyújt egész bp-re nézve).


Mivel most már a fiatalok nem csak hétvégente buliznak, hanem akár még iskolaidőben is hétköznap is (erről most lehet vitázni hogy mennyire jó vagy mennyire nem...) meghozták a következő nagyobb lépést, hogy a 4-6 vill. egész éjjel járjon.


Általánosságban: egy járatot nem úgy szoktak indítani, hogy "hát ide kéne egy, mert az nekünk jó lenne...", hanem ennek van egy jól bevált menete:

- utasszámlálás, igényfelmérés: az utaszámlálást lehet manuálisan csinálni: számláló biztos tollal papírral írja hányan voltak, illetve automatával: a busz tudja mérni súly alapján hányan vannak rajta. Mivel kevés ilyen busz van, ezt csak oda tsezik be, ahova éppen kell számolni...



- ha már tudják hol mennyien járnak, akkor készül egy hatástanulmány, hogy ha X vonalat kialakítanának, az mennyibe kerülne, és milyen hatása lenne, kb. hányan utaznának rajta, hogy változna a többi viszonylat, stb....


A fentieket összevetve a költségvetéssel kialakul a végső döntés, amit már az elhíresült paraméterkönyv tartalmaz.


A BKV nem mérlegelheti azt, hogy "részeg fiatalok" vagy "józan fiatalok" utaznak rajta (amúgy az utazási feltételekben benne van kik nem vehetik igénybe a járműveket). Nekik darab darab, teljesen mindegy hogy az adott személy milyen ügyben utazik és milyen tulajdonságokkal rendelkezik. Az utazási igényeket pedig ki kell szolgálni. Persze a valós igények mentén, ezért nem jár pl. sok éjszakai busz csak óránként, vagy csak igény esetén...

2011. júl. 11. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
82%

Csunya dolog az irigyseg. Akinek van penze piara es van penze buszjegyre annak miert ne legyen busz?

Ha valaki randalirozik vagy osszeokadja az persze mas kerdes, de ez az utazasi feltetelekben benne van.

Ha jol berugtam de szepen csondban eluldogelek a sarokban azzal megis kinek artok a buszon?

2011. júl. 12. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 Kalos válasza:

Azoknak vezették be akik éjszaka dolgoznak.

A részegeknek külön talicska járat van, de az egy kerekén megy és mindig más útvonalon megy legtöbbször az árokban =)

2011. júl. 13. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Érdekes a gondolatvilágotok! Buli, részegek stb.

Arra esetleg nem gondoltatok, hogy valakiknek valamikor melózni kellett?? M

ondjuk 2-3 műszakban. Bizony. És ez valamikor nem csak elvétve fordult elő speciális szakmákban mint vasút, reptér, különböző művek, vagy akár a pékek, akik meg hajnal 2-kor, vagy előbb kezdtek.

Ébredjetek már fel a buli világából. Kell az is, meg néha kell gondolkodni is.

Befejezte a dolgozó a melóbulit este 10-kor, ( akkor állhatott fel a munkahelye mellől). Mondjuk a Kerepesi úti Em-ER-Gé gumigyárban ( mégcsak nem is Keresztúron).

Hótt mocskosan kormosan elslattyogott a fürdőbe, sorbaállt a zuhanynál mire ember kinézete lett eltelt min. fél 3/4 óra, Találd ki, az akkori menetrend szerint mikor szállhatott fel a körtéren a villamosra Tétény felé.

Erre kellettek az éjszakai járatok.

Nem vagyok benne biztos, hogy el tudjátok képzelni, de meg kell próbálni

2011. júl. 15. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:
kedves utolsó: én a hajnali 2 és 3kor közlekedő járatokra gondoltam. Akkor már nem dolgozik senki és még senki el sem indul. Anyám péknél dolgozik és ő pontosan tudja hogy nem hajnali 2kor kezdenek-.- Régebben pedig a cég vitte őket otthonról a munkahelyre ha épp úgy kellett a munka.
2011. júl. 16. 09:57
 8/12 anonim válasza:
hajnali 3-ig részeg fiataloknak, utána józan nyugdíjasoknak
2011. júl. 17. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim válasza:
Melyik nyugdíjas akar hajnalok hajnalán utazgatni holmi buszokon a nagyvárosban? :D
2011. júl. 17. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

"Melyik nyugdíjas akar hajnalok hajnalán utazgatni holmi buszokon a nagyvárosban? :D"


Látszik, hogy nem vagy pesti. Bizony a hajnali járatokon, és a kora reggeli járatokon tele vannak nyugdíjassal. Ezek otthon ülnek, unatkoznak, felébrednek hajnali 3-kor, és 4-kor már bevetésre készen állnk hogy induljanak a tescoba, ósanba és a legkülönfélébb helyekre, mindenkit megelőzve. Mert nekik lehet és amúgy is ingyen van. Az hoyg más dolgozóba-iskolába igyekvő ember elől foglalják a helyet az nem baj, mert ők sietnek.


Sokat dolgoztam a Savoya Parkban az Auchanban éjszakai árufeltöltésen. egyetem mellett kis diákmunka.

Szerinted kik voltak akik tömegével rázták a rácsot 6 előtt 10 perccel? A nyugdíjasok. Hogy őket miaz hogy nem engedik be?! (6-kor nyit az áruház, de a S.Parkba már 3/4 6-kor beeresztették őket.

Szánalmasak komolyan :D

2011. júl. 17. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!