Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lehetne e olyat bevezetni a...

Lehetne e olyat bevezetni a reggeli tömegközlekedési járatokra, hogy még a nyugdíjasoknak is kellene fizetni?

Figyelt kérdés

Így a nyugdíjasok nem akkor akarnának boltba menni mikor mindenki siet munkába és iskolába. Így is alig van hely, de az öregek mindig csúcsidőben akarnak menni. Ez szinte mindenkit zavar. 8 után is ugyanazt kapják.


[link]


"De van rosszabb is. Anno volt egy fekete ruhás, rikító rúzsú vénasszony, aki egy reggeli "diákbuszon" partizánkodott. Azt művelte, hogy beÁLLT az ülésekhez, ezzel két ember helyét is feleslegesen elfoglalta, majd mikor megállt valahol a busz, akkor kiállt az emberek közé a hatalmas fonott kosarával (amiben egy kicsi retikül volt by the way) és köztük tántorgott, mászkált fel-alá, míg mindenki le nem tudott szállni, nagy nehezen. De aztán anyám megunta és elküldte a halál faszára, azt' többet nem láttuk."


"Ezt a néni témát különben azok a szerencsések akik minden nap autóval járhatnak nem csoda,hogy nem érzik át.

De aki minden reggel "heringjáratokon" kénytelen feszengeni,és ha körülnéz látszik tele van ráérős öregekkel,akik simán mehetnének a reggeli csúcsórákon kívül is a kis gyógyszerükért pl....De ha már kell nekik az 'eksön',legalább ne csesztessék már a népet... (És félre értés ne essék nekem is van mamám,dédimamám szóval tisztelet a kivételnek,és én is átadom a helyem(ha vmi véletlen folytán sikerül ülőhelyet találnom) annak az idősnek akin látom,hogy nem "szórakozni jár" a buszra. Üdv. :)"


"Nagyon idegesítő, hogy reggel, amikor mennék valahova, nem lehet felférni. Anno sulisként ez még idegesítőbb volt. Csomagokkal, kosarakkal mennek a pejacra hajnal 7-kor vagy 8-kor vásárolni, nehogy már az, aki dolgozni megy, odaérjen időben."


"Szerencsére még arra is van erejük, hogy a buszmegállóban fennhangon ócsárolják a fiatalokat, de ha 15 teszkós szatyorral kell feljutni, akkor szó nélkül löknek el mindenkit az útból..."


"Nem hogy caos szintjét nem ütötted meg de a fórumozás alapszabályainak szintjét sem.Én mint diák jogosnak tartom a felháborodást nagyon boldoggá tesz hogy reggeli járatokon a busz fele tele van öregekkel és sokan nem tudnak felszállni.Én azt mondom ha olyan sietős hogy reggel 7 előtt be kell szereznie a kenyeret a város másik végéről akkor csúcsidőben fizessenek ők is az utazásért!Máris megfogyatkozna az idősök száma a reggeli buszokon!Ja és ha azt várják hogy adjuk át a helyünket és adjuk meg az alap tiszteletet akkor ők is adják meg nekünk!Csak mert élt 70 évet azt hiszi több nálam? Soha semmit nem tett ami figyelemre méltó lenne mégis mintha kutya lennék.Bár spec én a kutyákkal sem beszélek így.Ezt az idős utálatot ők maguk gerjesztik a fiatalokban!(tisztelet a kivételnek)"


2011. nov. 22. 08:02
1 2 3 4
 1/37 anonim ***** válasza:
22%

Már bocs, de nem a tahók által kommentelt demotiválóra alapoznék egy ilyen döntést...

Amúgy lehetne, csak ostobaság lenne.

Ha fizetniük kéne, akkor is elfoglalnák a helyed.


Egyébként meg fiatal vagy, tudsz állni nem?

2011. nov. 22. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/37 Antimod ***** válasza:
97%
Angliában egyes városokban bevezették, hogy a nyugdíjasok csak csúcsidőn kívül utazhatnak (vagy ingyen vagy a bérletükkel, ezt nem tudom pontosan). Csúcsidőben viszont fizetniük kell, az biztos.
2011. nov. 22. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/37 anonim ***** válasza:
34%

Naszép...

jó, hogy külön sávot nem kapnak a közlekedésre...

esetleg jó, hogy a Tajgetoszról nem b@sszák le őket...

2011. nov. 22. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/37 anonim ***** válasza:
92%

A legnagyobb gond szerintem nem az, hogy ilyenkor járnak vásárolni, hanem az, hogy az egészségügyi ellátás reggel 8-kor kezdődik. Az öregnek oda kell érnie,ha nem akar ott ülni egész nap. Ha buszra kell szállnia,akkor meg nyilván viszi a kosarát is, hiszen nem akar hazamenni érte.

Ha a rendelési idő kezdetét 9-re tennék, megnyugodhatna mindenki.

Ennyire egyszerű lenne.

Amúgy az öregek és fiatalok haragja is érthető. Valahol mindenkinek, ám mégsincs senkinek igaza ebben a kérdésben.

2011. nov. 22. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/37 anonim ***** válasza:
100%

Én minden nap szembesülök ezzel a problémával. Tapasztalataim szerint úgy reggel 7-8 között 50%-os az arányuk egy buszon, de csak azért, mert a többi 50 a munkába és iskolába siető ember.

8 és délután 2 között viszont van 80-90% az arányuk,ami ki.aszottul idegesít, mert többségük teljesen ingyenesen!! veszi igénybe a szolgáltatást. Van hogy felszállok a buszra és én vagyok az egyedüli aki 60 év alatt van és mellettem még 30 öreg foglal helyet.

Persze politikailag nem érné meg megfizettetni velük a bérletet,mert ezzel jókora szavazóbázist veszíthet el az adott párt. De ha belegondolunk nem is kéne sokat,mondjuk havi 500 ft lenne a bérletük és máris abból a pénzből fűteni lehetne a buszokat és még egy csomó fejlesztést lehetne abból a bevételből állni. Mert nem mindegy, hogy a tömegközlekedést igénybevevők 20-30 %-ával tartjuk fennt a rendszert és a többi főképp nyugdíjas ingyen élvezi, vagy a 100% fizet és a nyugdíjasokkal még méltányosak is lennénk, hogy pl. csak 500 lenne a bérletük.

Arról meg külön könyvet lehetne kiadni, mint jelenségről, hogy azért mennek egész nap ide-oda busszal, mert a város túlsó végében lévő boltban 2 Ft-al olcsóbb a tej....meg felszállásnál ők tolakodnak a leggyorsabban,de ha felszállnak akkor totyognak,szerencsétlenkednek és fél óra mire kitalálják hova ülnek...

2011. nov. 22. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/37 anonim válasza:
87%
Elsőnek üzenem, hogy ha majd a te gyereked cipel kb 10 kg-ot a hátán, és kerülgetni kell egy vénasszonyt aki két karalábéért és csirkelábért kirúzsozva botorkál a buszon, és ossza az észt, akkor jusson eszedbe ez a kérdés!
2011. nov. 22. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/37 homo ludensz ***** válasza:
5%
Nem tudom te hol laksz,honnan hová jársz busszal de lehet hogy nem lenne busz sem amire felszálljál ha az előtted lévők míg dolgoztak nem csinálnak buszt. Budapesten például sok olyan busz is van ami már lefutotta azt amire tervezték de még viszi az iskolába indulókat is meg a 2 forinttal olcsóbb tejet keresőket is. A társadalom nem olyan hogy reggel felhúzod a redőnyt és belépsz egy csupa élet csupa pezsgő világba. Ott a múlt a jelen és talán a jövő is és van pezsgő van már kevéssé aktív, fáradó és még akiben maradt annyi hogy érdemesnek tartja felkutatni a 2 forinttal olcsóbb tejet. A 70 éves már biztos benne hogy megélt 70 évet,de a nála fiatalabb csak remélheti.
2011. nov. 22. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/37 bumbi02 ***** válasza:
18%

looll... 10 kilót cipel a gyerek a hátán, meg még mit nem.. Túratáborban is mikor minden ruha, meg kütyü hátunkon volt max 8-10 kilós volt a táska..



Amúgy meg hülyeség.. ne legyünk már ennyire másikkal szemben bunkók.

Én meg pl azokat dobnám le a villamosról, metróról, akik felszállnak, és már abban a tudatban hogy ők fenn vannak, megállnak ajtóban, középen a villamosok 80% tök üres, és mindig ajtóban tömörülnek emberek, mert nem mennek odébb, és akkor is elsőként akarnak felszállni ha következő megállón leszállnak. (ilyenkor logikus hogy utolsóként szállok fel szerintem..)De nem kérem hogy fizessenek többet a bunkóságért..


Öregek közt is vannak bunkók, de a fiatalok közt is. Szerintem nincs olyan hosszú járat - kivétel egy Miskolc -Pécs járatot -, amit ne lehetne egy egészséges fiatalnak végig állnia.. Siófok-Budapest járatot is álltam már végig és nem haltam meg.. Még élek. Nem kértem hogy többet fizessenek azok akik buliból jöttek, és keresztbe feküdt az egész kabinba (3 helyet elfoglalva) mint én, aki 12 óra munka után indultam Pestre....


És miért zavar téged hogy mikor megy valaki piacra? Lehet hogy mondjuk azért indul el időben hogy időben legyen ebéd? Mondjuk történetesen az unokának? (sok ismerösöm ebédel nagyszülőnél) Vagy mint írták, orvosi rendelőbe tartanak.


A bunkóság nem korhoz van kötve, hanem személyiséghez...



A demotiválón kommentelők nagyrésze elég alacsony szinvonalon mozog... Már olvastam én is egy két szépet ott.. Főleg ez az utolsó komment h Csak mert élt 70 évet azt hiszi több nálam?? IGEN. Már tett le valamit az asztalra, valószinüleg azér nyugdíjas mer 30-40 évet végig dolgozott..


Én speciel szivesebben utazok állva "gonosz idősek" miatt, mint ülve miközben 13 éves helyi menő csávók fülük mögött cigivel, telefonból fülhallgató nélkül hallgatják a zenét.... Pl nekik is drágábban adnám a bérletet, hogy ne akkor közlekedjenek amikor én. Csak ez nem így müködik...

2011. nov. 22. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/37 anonim ***** válasza:
59%

Ha azok a nyugdíjasok ilyen felszínesen oldották volna meg az akkor előttük álló feladatokat annak idején, akkor te nem is lennél. Ha mégis, mehetnél gyalog - ha ugyan volna hová. Nem sorolom tovább. Lehet hogy van kirúzsozott vénasszony, ahogy van simára gyúrt agyú fiatal is, aki nem tudja megkülönböztetni az álmot az alomtól.


Ezért nem érdemes így megközelíteni az egyébként létező problémát.

Érdemes arra is gondolni, hogy a reggeli csúcsforgalomnak - ahogy lassan a permanens csúcsforgalomnak - sok oka van. Néhányat felsorolok, nem szeretnék rangsort felállítani.

- A tömegközlekedést szándékosan is, és hozzá nem értésből tönkre teszik, ritkák, rendszertelenek és kiszámíthatatlanok a járatok.

- Ugyanezen okból lerobbant közlekedési eszközök mennek, gyakoriak a menet közbeni meghibásodások, további komplikációkat okozva.

- Ugyanezen okból is, az emberek akkor is gépkocsikba kényszerülnek, amikor egyébként nem használnák. Emiatt állandósult az utakon a zsúfoltság, további kiszámíthatatlanságot okozva.

- Az utak állapota katasztrofális, ami kocsimeghibásodást, lassúbb közlekedést, dugót eredményez.

- Az egészségügyben érvényes állapotok hasonlóan katasztrofálisak, aki oda kényszerül, ha nem első, 1-4 órával növekszik a várakozási ideje. A természet úgy rendelkezett, hogy az öregek gyakrabban szorulnak ellátásra. Fordított esetben például kevesebben lennének a buszokon is.

- Az egészségügy - amelyet inkább tesznek tönkre, mint javítanak - abszolút felesleges forgalmat generál, amikor ide-oda küldözgeti a szerencsétlen ellátásra szorulókat.

- A reflexek, a mozgás, - ugyancsak a természet rendelkezésére - a kor előrehaladtával csökkenek, emiatt a közlekedésre is sokkal több idő szükségeltetik.

- A kor előrehaladtával az egyensúly képessége jelentősen csökken, emiatt csak sok ponton kitámasztva képesek állni - közönségesen szólva nagy helyet foglalnak el, fiatalabbak számára természetellenesebb pózokban.

- Az ellátás egyéb területei - beleértve az élelmiszereket is - olyan alacsony színvonalúak, hogy érdemes az elsők között, lenni, később jelentősen romlik a helyzet.

- Sok esetben a korral romlik az ítélőképesség, ami sok felesleges helyzetet és a környezetnek kényelmetlenséget okoz, például a tömegközlekedési eszközökön.

- Vannak alaptermészetüknél fogva elviselhetetlen emberek.


A felsorolt okok jó része nem az idősebbek, mint inkább a társadalom, a politikusok és aktív jelenlegi munkavégzők tevékenysége miatt következik be.

Más része a természet tulajdonságának következménye, több toleranciát és segítőkészséget igényelne (már csak amiatt is, mert aki képes gondolkodni, elég hamar rájöhet, sorsát ő sem kerülheti el). Sokat mond, hogy a válaszok között egy sem akadt, aki említette volna az esetek egy részére a nyilvánvaló megoldást: a gyorsítás érdekében lehetne segíteni is. Annál többen említették a számukra legkézenfekvőbb megoldást - elküldeni a p.-ba. Amivel rossz közérzetet ugyan létrehoztak, de még a saját problémájukat is csak növelték.

2011. nov. 22. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/37 anonim ***** válasza:
8%

A reggeli fizetés ötlete magas fokú hozzáértést mutat. Nyilván kellenének lassító kalauzok, továbbá a felszállás kicsit tovább tartana, míg az érintettek előkotorásszák a bérletüket. A nyilvántartási, kivitelezési problémákat, az egésznek a költségeit (amelyek a kivitelezés nem fedezik), és egyéb járulékos nehézséget most nem említenék. A hatást, elérhető eredményt pedig különösen nem feszegetném.


Attól mentsen mindenkit az isten, hogy ez a gondolkodásmód, mint stílus, fel ne vetődjék döntéshozókban - bár sajnos jeleit látom, például a tömegközlekedés minőségében is.

2011. nov. 22. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!