Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért késik folyton a vonat?...

Miért késik folyton a vonat? A Délitől Kelenföldig képes 10-15 perces késést produkálni, és amire Martonvásárra ér már simán van 30 perc késés, az amúgy 40 perces vonalon.

Figyelt kérdés
Továbbmegyek... Szerintem nem kéne teljes fizetést kapni a dolgozóknak, ha késik a vonat. Szerintem minden késésről a máv tehet, legyen az baleset, vagy havazás. Mert ezekre fel kellene készülnie.
2009. aug. 18. 07:42
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
45%
Már hogy gondolod? Ha a MÁV-dolgozók megcsinálják a munkájukat, akkor nem fog havazni vagy meg hajt egy hülye autós a sinekre? Te teljesen hülye vagy.
2009. aug. 18. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
Azért késnek mostanában ennyit ezen a vonalon (Székesfehérvár - Budapest déli pu.) a vonatok mert minden állomást felújítanak.
2009. aug. 18. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Van valamennyi igazsága. Az ellen nyilván nem tehet semmit a MÁV, hogy leesik a hó, de például a sínek rendszeres tisztogatásával lehetne foglalkozni. Ugyanígy nem tehet semmit a sínre hajtó autósok ellen, viszont a romeltakarítás mindig lehet flottabb, szervezettebb, és így tovább. Tehát nyilván van, amit nem lehet megelőzni, de annak meg az elhárítását lehet hatékonyabbá tenni.


Azonban ettől függetlenül a dolgozók bérének kurtítása nem lenne túl célravezető, mert így se kapnak valami sokat. A FEJESEK bérének kurtítása már annál jobb ötlet, mert ők jelenleg se igen dolgoznak meg az óriási összegekért, amiket zsebrevágnak/lenyúlnak. Írta itt valaki a közelmúltban, hogy annyi pénzzel, amennyit az ország már a vasútba ölt, japáni szintű vasútunk lehetne, ha a fejeseknél nem tűnnének el olyan hatalmas summák, hanem ténylegesen a fejlesztésre, karbantartásra, stb. jutnának a forintok. Hát itt van a kutya elásva.


Persze a dolgozók munkamorálján is van mit javítani, de ehhez inkább jobb bérek kellenének - esetleg bónuszokkal azokra az esetekre, ha egy vészhelyzetre különösen jól reagálnak, gyorsan és simán kezelik. Így megszokhatnák, hogy a jó és hatékony munka TÉNYLEG jó dolog.

2009. aug. 18. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
76%
Nézd meg a kocsik és a pályák állapotát! Úgy gondolod,hogy a kaluznak meg a mozdonyvezetőnek kellene karbantartani,természetesen a 100-150.000.- Ft-os nettó keresetéből?A Nagy Házban pedig milliós fizetésekért osztják az észt,és évente lecserélik őket,és kapják a 10 millás végkielégítést?Ezért nem tud felkészülni a Máv tisztességesen a feladatokra.Nem a dolgozói moráljával van a baj.
2009. aug. 18. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
Javítok: a végkielégítés 100 milla.
2009. aug. 18. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Nos.


Nyilván nem azt gondolom, hogy a hóesést kéne megszüntetni a vasúti dolgozóknak, hanem a havat kéne eltakarítani. Sajnos veled együtt ez a megoldás másnak sem jut eszébe.


A vasúti sínre hajtást pedig sok országban remekül megoldották. Ez pénzkérdés is, viszont elég sok pénz kárbavész a mávnál.


Szerintem a 150 ezer forintos fizetés Magyarországon nem rossz, főként mivel se fizikai, se szellemi munkának nem mondható pl. a jegyárusítás.

Viszont a modortalanságon való változtatáson lehetne pénz nélkül is segíteni. Egyes jegypénztárosok fel vannak háborodva, ha az ő sorukba állsz be, amikor ők trécselnének...


Valamelyik nap annyit mondott be a hangosbemondó, hogy a martonvásári vonat a mai napon nem közlekedik... Ennyi. Hogy egész nap, vagy csak az aktuális, azt persze nem mondják be. Akkor az ember elbaktat az ember az információhoz, beáll a sorba, és 15 perc után megtudja, hogy a következő elvileg pontosan megy. Aztán a hangos bemondja, hogy 15 percet késik, és a vonat beérkezik 30 perc múlva. Aztán Érden is állunk 10-15 percet (itt 15 lett) majd Tárnokon ismét 10-15 percet mond a hangos, itt már 30 perc lett belőle. Miért nem lehet tudni, hogy mennyit kell állni??? Mert akkor hazatelefonálna az ember, hogy jöjjenek már el érte? Mert 10 perc miatt nem érdemes, fél óra miatt viszont már annál inkább.


És ez azért, mert kigyulladt egy vonat. De persze ez sem a máv hibája gondolom, mert ki a fene a felelős a vonatok műszaki állapotáért... Gondolom én...

2009. aug. 18. 20:36
 7/18 anonim ***** válasza:

"Szerintem a 150 ezer forintos fizetés Magyarországon nem rossz, főként mivel se fizikai, se szellemi munkának nem mondható pl. a jegyárusítás"


Ehhez csak azt szeretném hozzáfüzni, hogy nem a jegyárusitókról van szó, hanem az utaró személyzetröl - és ha te dolgoztál volna már ugy, hogy 12 óra éjszakázás után hazajössz, és 6 óra "pihenés" után kezdödik a következö müszak, akkor tudnád, hogy ez a zért fizikailag és szellemielg is igen megterhelö és ezzel a pénzzel nincs megfizetve.

A hóeltakatitást meg ugy gondolod, hogy ha a pályán áll a hó, akkor a mozdonyvezetö meg a kalauz gyorsan lugrik a vonatról és nekiáll havat hányni? Vagy kikre gondolsz?


Az meg, hogy egy bizonyos vonalon kimarad egy vonat, vagy esetleg több, arról csak akkor tudnak a hangosbemondóban tájékoztatni, ha nekik megvan az információ. Lehet, hogy amikor valamit mondanak, kakor az az aktuális helyzet, 5 perc múlva már többet tudnak, de még az se végleges.


Próbálj egy ideig a MÁVnál dolgozó lenni - nem nagyfönök, és akkor majd nem ilyen naiv ötleteid lesznek.

2009. aug. 19. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Én csak azt nem értem, hogy miért nincs meg az információ...


Mert számomra egyértelműen kiderült, hogy a Balaton felől érkező 3 vonatot vártuk. Ez számomra csak utólag derült ki, de csodálkozok azon, hogy a vasút sem tudja, hogy mennyi vonat van a pályán, és hogy hol járnak, illetve onnan mennyi idő az, hogy az X állomásig elérjenek- no ez fura..


És én (igaz külföldön) láttam hótolót, ami egy mozdony elejére volt felszerelve. Csodálkoznék, ha ez a technika Magyarországra nem jutott volna el, elvileg nem számít különlegességnek, előre nem tervezhetőnek az, hogy télen esik a hó. Bár lehet, hogy ezzel csak én vagyok tisztában...


Másrészről nekem volt mozdonyvezető szomszédom, meg egy volt kollégám is mozdonyvezető lett, és meg ne bántódjon senki, de ők mondták, hogy baromi jó munkahely, és egy csomót voltak otthon. Ezt saját szememmel láttam. Lehet, hogy a "pályamunkások" 12 órát éjszakáznak (bár az éjszaka elvileg nem tart 12 óráig, de nem a szavakon akarok lovagolni), de azért feltételezem, hogy nem 20 napon teszik ezt egy hónapban.


A kocsik tisztasága szintúgy megkérdőjelezhető... Az autópálya melletti benzinkutak vs. vonat wc versenyen fej fej mellett haladnak...


Szerintem a te hozzáállásod világosan tükrözi a többi vasutas hozzáállását is: "hogy bakker csak 150-et viszek haza, nehogy már dolgozzak is érte! hisz itt vagyok 3-4 szer egy héten 12 órát!"

2009. aug. 19. 10:11
 9/18 A kérdező kommentje:

Kvázi ha az információs pultnál meg van az információ, esetleg közölhetné azzal az emberrel, aki a hangost kezeli, ilyen apróságokkal nagy előrelépést lehetne elérni.


Bár lehet ehhez már gondolkodni kell...

2009. aug. 19. 10:13
 10/18 anonim ***** válasza:
Mert válság van!
2009. aug. 19. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!