Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért az állomások felújításár...

Miért az állomások felújítására költik a pénz a vonatok helyett?

Figyelt kérdés

Múltkor világítás nem volt egy egész vagonon, egyszer pedig lerobbant a 30 éves mozdony. Na most ezek cseréjénél miért fontosabb feleslegesen fél km hosszú, földalatti lejárós-liftes-über eu szabványos megállókat építeni?

Az állomás 30 év elteltével is ugyan úgy megállta a helyét, de a vonatokat ennyi idő alatt illdomos lecserélni.


2012. dec. 13. 22:04
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Ez jellemző az egész országra. Miért a Mávnál lenne másképp? Romokban, csődben az egész ország, a politikusok mégis újabbnál újabb luxusautókat vesznek, egyre több a fizetésük, egyre több házuk van, luxusnyaralások meg stb.
2012. dec. 13. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Nem értek egyet veled.

Csillogó - villogó, vadiúj, alig 10 éves vonat, hogyan mutat, egy lepukkadt állomáson?

Én azt csodálom, hogy senkinek sem jutott eszébe az, hogy teljesen lefednék a peronokat. Esős időben, havazásnál, a vonatra való felszállás előtt is, leveheted a kabátodat.

A menetrendet, meg nem mindig tudják tartani, aminek rengeteg oka van. Egy baleset miatt, sokat késhet a vonat. Addig te hol vársz?

De van más probléma is, ami miatt, fel kell újítani: [link] - Istvántelek. Itt, nem lenne probléma, de a felüljáró is veszélyes. Igaz, itt fedett a peronnál levő váró, de a peron, ahova a vonat beáll, az nem.

2012. dec. 13. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Pályafelújításra kapnak EU-s pénz, vonatra nem. Szerinted saját zsebből mennek ezek a projektek?
2012. dec. 13. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Hát tényleg ideje lenne már ezeket a mocskos, klíma nélküli, össze-vissza fűtő vonatokat lecserélni.

Némelyiknek ( [link] )a motorkocsijából meg olyan hangok jönnek, hogy az borzalmas, arról nem is beszélve, hogy simán képes leállni a motorjuk gyorsítás közben, nem egyszer volt már ilyen..

2012. dec. 13. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

Az állomás fedett részén, ahol a jegyed veszed, ahol a váróterem van. Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D

Szép új vonatokkal pedig annyi a gond, hogy ilyenek nincsennek.

2012. dec. 13. 22:45
 6/12 anonim ***** válasza:
Az EU infrastruktúra fejlesztésére ad támogatást, a gördülőállományra nem. Ezért az állomás és pályafelújítás.
2012. dec. 13. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D "


Mert állomást nem 3 évre építenek, ahogy te is mondtad. Új szabvány szerint épülnek, ebben egy új maximális peronos vonathossz van meghatározva...


Aluljáró pedig azért kell, mert emelt sebességű pályán a gyalogos forgalom szintben nem keresztezheti a pályát. Nagysebességnél (160 felett) pedig autók sem.

2012. dec. 13. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

"Az állomás fedett részén, ahol a jegyed veszed, ahol a váróterem van. Minek ehez 10 méter mély aluljárót építeni, meg hoszabb állomást lebetonozni,lefedni, mint maga a vonat? :D

Szép új vonatokkal pedig annyi a gond, hogy ilyenek nincsennek."


Ahha... menj le Dunaharasztira!

Ott bezárták a várótermet is!

Most komolyan - azon vered a nyálad, hogy miért kell felújítani?

Amúgy én is támogatom az új vonatok beszerzését, de attól, hogy irkálok, még jönnek újak. Mégis, a MÁV-nál a Talentek, Flirtek újnak számítanak.

2012. dec. 13. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Nem, a felújítás nem zavar, csak picit irónikus hogy az új, sokmilliós megálló előtt lerobban a 30 éves mozdony. Ellenben a 30 éves megálló ugyan úgy megállja a helyét most is mint régen. A 20 kg-s csomagot pedig egyszerűbb le, majd felcipeni egy aluljáró miatt mint szétnézni hogy jön-e vonat, vagy átmehetek... Bár olyanról nem hallottam h valaki ilyen balesetben halt volna meg.
2012. dec. 14. 00:06
 10/12 anonim ***** válasza:

Nem baj, mivel nincs kamera, ezért tönkre fogják tenni az új megállókat.

Új vonatok jönnek, pár éven belül, mint a GYSEV-hez, mint a MÁV-hoz - részletek itt: [link] - igen, nyilvános a pályázat kiírása.

Fel is újítanak mi nálunk, de azt sem jól csinálják: [link] - az alsó két megjegyzést is olvasd el, hogy mit szerencsétlenkedtek minálunk, a MÁV háza táján. A használt halberstadtiakat is, szinte ránk kelletett erőltetni.

A németeknek meg az a bajuk, hogy túl alacsony a vonatok életkora (még Svájcban is idősebb). Mi meg, örülhetünk, ha azok jönnének hozzánk. Ismert duma, hogy nincs pénz, pedig, olcsón válnának meg tőle, csak honosítani kell. Ez javarészt, már a külső fényezésben ki is merül, meg a levizsgáztatják (ha van ilyen), hogy ne legyen baja és kész. Náluk is van olyan pálya, mint minálunk (áramnemre értve, csak annyi különbséggel, hogy ott, a gyorsvasúti pályán alkalmazzák, mint a franciák).

2012. dec. 14. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!