Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne jó, ha a Budapest...

Nem lenne jó, ha a Budapest területén megtalálható vasútállomások között járnának sűrűbben vonatok, egyfajta primitív S-Bahn hálózatot alkotva?

Figyelt kérdés

A Budapesten belül található MÁV-állomások között 2009 óta BKV bérlettel is lehet közlekedni MÁV vonatokkal. Mivel ezen vonalakon BKV-s szemmel nézve relatíve magas az időköz két vonat között (még csúcsidőben is fél óra körül van) ezért szerintem simán megérné olyan vonatkocsikat közlekedtetni, amik nem lépnek ki a városhatáron és két rendes vonat közötti időben járnának, abba a fél órába simán beleférne több járat is.


Ez olyan módon fellendíthetné a város közlekedését, hogy nem kéne új pályákat építeni, csak esetleg venni még pár FLIRT-et és Desiro-t.


Lehetséges viszonylatok:


Nyugati Pályaudvar - Ferihegy


Nyugati Pályaudvar - Pestszentimre


Nyugati Pályaudvar - Üröm


Nyugati Pályaudvar - Rákospalota-Újpest


Keleti Pályaudvar - Rákoscsaba


Keleti Pályaudvar - Rákoskert


Déli Pályaudvar - Nagytétény-Diósd


Déli Pályaudvar - Nagytétény


Kőbánya Kispest - Soroksár


Kőbánya Kispest - Kelenföldi pályaudvar



Mit szóltok az ötlethez?



2012. dec. 29. 22:55
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Nos, van benne valami, amit írsz, s biztosan olyan is, akinek valóban könnyebbe lenne a közlekedés. De nekem pl. Rákosligetről munkába járni a vonat a legrosszabb.

A buszmegálló kb. 200 méterre van tőlem. A vasútállomás másfél kilométer. Ha megnyitnák újra Rákoskeresztúrt, az is olyan 600 méter. Keletiből a metró, busz megint csak messze van, a troli még messzebb.

Ha este jövök haza, s nincs dugó, a sebkorlát maximális betartása mellett kocsival 25 perc. Igaz, ez a legdrágább.

2012. dec. 29. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
A te esetedre jó megoldás lenne a buszközlekedés átszervezése, hogy a külvárosi busz az utasokat odavigye a vasútállomáshoz ahonnan vonattal be tudnak menni a központba.
2012. dec. 29. 23:13
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Ez mindenkinek jó lenne, csak a MÁV-nak nem. Mégis miért érné ez meg? Gondolkodj már...

A vonat nem helyi közlekedésre lett kitalálva. Ez csak egy opció, hogy Budapest közigazgatási határán belül jó rá a BKV bérlet.

2012. dec. 29. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Létezik is ilyen irányú közlekedési koncepció, a vasútvonalak és a helyi tömegközlekedési hálózat kapcsolódási pontjainál egy sor leendő új megállóhely helye, sőt, neve is rögzítve van már.


Ami a viszonylatszervezést illeti, én nem látom annyira egyszerűnek a helyzetet: baromira nem arról van szó, hogy veszünk még egy-két Flirtöt meg Dezsőkét, aztán máris sűríthetünk.


A gond az, hogy a fővárosi vasúti pályák a mai vágányhálózat és biztosítóberendezés mellett eléggé csúcsra vannak járatva. Pl. Rákos és a Keleti közé már fizikailag nem nagyon fér több vonat, illetve ha az állomásközbe még férne is, a Keletibe már nem. De hasonlóképpen problémás a Rákospalota-Újpest - Nyugati szakasz is, ahol a Nyugatiba még csak-csak beférne irányonként egy-egy sűrítő vonat, de az állomásközben már így sem fér el több vonat. A 100a Kőbánya-Kispesttől kifelé eső szakaszán még volna hely több személyvonatnak, de akkor mi lesz a tehervonatokkal? Ma is szinte csak éjjel tudnak menni, csoda, ha néha sikerül beszuszakolni egyet-egyet napközben is.


Ezen kívül az általad megadott végpontok hasraütésszerűnek tűnnek. A városhatár nem jelent egyben lépcsőt az utasszámokban: tök értelmetlen lenne pl. visszafordítani a ritkásan lakott környéken lévő Nagytétény vagy főleg Nagytétény-Diósd állomáson a vonatokat, miközben a következő megálló már egy nagy település (itt: Érd) sűrűbben lakott részén van.


Emellett Ferihegyen, Rákoscsabán, Rákoskerten nincs is a vonatok visszafordítására alkalmas infrastruktúra ma.


Szóval én nem szűkíteném le a sűrítést Budapestre. Ellenben a Kőbánya-Kispest - Kelenföld és a Keleti - Kelenföld viszonylatokat nagyon tudnám támogatni, még ha ezek megvalósításához is komoly kapacitáshiányok feloldására lenne szükség.

2012. dec. 29. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

A végpontokat úgy találtam ki, hogy ezen a térképen:


[link]


Megnéztem mi az utolsó megálló Budapest területén.



A vonatok visszafordítása úgy lenne megoldva, hogy a vonat simán elindulna visszafelé, és amennyiben kétvágányú a pálya, a legközelebbi váltónál átmenne a menetirány szerint helyes vágányra.

2012. dec. 29. 23:41
 6/7 anonim ***** válasza:
78%

Kívülállóként könnyű ezt így szépen megtervezni és leírni. De, ha csak egy pici kis rálátásod is lenne a MÁV működésére, meg se fordult volna a fejedben ilyennek a gondolata.

Hidd el, kivitelezhetetlen amit írsz. Ráadásul baromi nagy ráfizetés lenne.

2012. dec. 29. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

"Megnéztem mi az utolsó megálló Budapest területén."

Az előbb leírták ez miért lenne értelmetlen/gazdaságtalan.


A két vágányú pálya meg arra lett kitalálva, hogy adott szakaszon egyszerre mehessen a kétirányú forgalom. Azt is írták, hogy már így is kapacitás hiányos a főváros vasúti közlekedése, erre te bejátszanál egy rákoscsabai kiszaladóst, ami mondjuk Rákostól 10-12 perc, majd 5 perc menetirányváltás és vissza megint 10-12 perc. Mivel kitérőzni csak Rákoson és Pécelen lehet, ezért azt a szakaszt gyakorlatilag egy vágányossá tennéd. Óránként lenne 2db BP-Keleti - Rákoscsaba inga, ezzel elvinnéd a 80-as vonal kapacitásának a felét. Nagyon nem jó ötlet olyan helyen, ahol csúcsidőben sokszor egy-két térközre követik egymást a vonatok mindkét irányban.


Nálunk is megvan a magunk primitív S-Bahn hálózata, HÉV-nek hívják. A te elképzeléseidhez jelentős pályabővítésre lenne szükség, de sok helyen értelmetlen lenne. Szerintem bukott ötlet.

2012. dec. 29. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!