Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van valami értelme az új...

Van valami értelme az új metrók ajtónyitó gombjának?

Figyelt kérdés
Az új metró mikor megáll mindig az összes ajtó automatikusan kinyílik és úgy is marad indulásig. Akkor mi értelme van az ajtónyitó gombnak?

2013. jan. 20. 21:09
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
75%
Télen a felszíni szakaszon, Vagy a végállomáson... Eredetileg a Hannoveri villamos ajtónyitóját se használták ki. Ma igen
2013. jan. 20. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Majd ha végre az összes metrót lecserélik az M2-es vonalon Alstomra, akkor bekapcsolhatják azt a berendezést (a biztosító berendezést) ami lehetővé teszi majd a vonatok automata üzemét. Ekkortól fognak működni az ajtónyitók.
2013. jan. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
M2-n soha nem lesz automata üzemeltetés, belátható időn belül legalábbis nem.
2013. jan. 20. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
Félautomata lesz, olyan mint az M3-ason van.
2013. jan. 20. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:

[link]


Lent a táblázatban keresd meg légyszi, Budapestet!

2013. jan. 20. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Húha ha már itt vagyunk ebben a témában,én minden nap metrózok szinte és nekem tetszenek ezek az újak amik a 2-en is járnak elvétve szépek barátságosak,de:

Majd ugye a 4-es vonalon is ilyenek fognak járni és én meg valami olyat hallottam,hogy nem lesz benne vezető,hanem gép irányítja majd.....úristen ki találta ki ezt?????? Mi lesz még itt? ezek meghibbantak,nem vezető hanem gép...

2013. jan. 20. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Jó a táblázat, mert a 2-esen ETCS3 lesz és a 4-esen is. De a 2-esen MINDIG lesz vezető. Tehát nem lesz 100% automata.


A 4-esen a kezdeti időszakban lesz vezető utána teljesen 100%-ig automata lesz.


A táblázatod meg nem az automata metrók városait sorolja fel, hanem a rádióvezérléses, mozgótérközös rendszerek telepítését. Az valóban lesz az M2-n és az M4-en is.

2013. jan. 20. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:

"ezek meghibbantak,nem vezető hanem gép..."


Ebben mi a meglepő? A világ sok országában közlekednek teljesen automata szerelvények, teljesen üzembiztosan. Sőt, a világ efelé halad, igyekeznek csökkenteni az emberi beavatkozás kockázatát. Nem egy és nem két baleset származott már abból, hogy a gépek által hozott helyes döntést az ember egy helytelennel bírálta felül.

2013. jan. 20. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

"Majd ugye a 4-es vonalon is ilyenek fognak járni és én meg valami olyat hallottam,hogy nem lesz benne vezető,hanem gép irányítja majd.....úristen ki találta ki ezt?????? Mi lesz még itt? ezek meghibbantak,nem vezető hanem gép..."

Képzeld: nem arról van szó, hogy "bezzeg ilyet is csak itt lehet, máshun eztet nem engedik", meg "a szemetet ide Pestre hozzák", illetve "a hülye békávé mán megin kitalált valami f*szságot". A teljesen automata, vezető nélküli metrók léteznek és elég sok helyen működnek. Sőt, egyre jobban terjednek. Az alagút eléggé zárt világ, nem fog a vágányt keresztező földútról a vonat elég baktatni a tehén, nem alszik el a részeg Jóska bácsi a sínek között, csak az állomásokon van komolyabb veszély, ott is annyi, hogy valami jó képességű a vonat alá ugrik vagy esik. Ez ellen jól használhatóak a vágányokat a peronoktól elválasztó falak, amik bezárnak, ha nincs szerelvény az állomáson. Így pedig egyáltalán nem lehetetlen a gépi irányítás sem. Már jelenleg is képes a vonatbefolyásoló rendszer felülbírálni az ember rossz döntéseit, a tilos jelző mellegg elhúzó vonatot meg tudja állítani, az alvó vezetővel robogó szerelvényt szintén (bár az éberségi kapcsoló sem varázsszer). Viszont a gép - az emberrel ellentétben - nem fárad el, nincsenek magánéleti gondjai, ezért kiszámíthatóbb teljesítményt nyújt. Tehát ha egy nap 100 menetet kell letudnia a metrónak, akkor az 1. és a 100. menet esetén is ugyanúgy reagál minden jelzőre, ugyanúgy betartja a sebességhatárokat és ugyanúgy centire pontosan állítja meg a szerelvényt. Erre egy ember nem képes. A többszörös redundancia miatt pedig nem arról van szó, hogy ha kimegy egy biztosíték, akkor fék nélkül száguld a metró (ilyet csak Hollywood tud), hanem több, egymástól független rendszer irányítja a kocsit, így kis esély van rá, hogy teljesen elszabadul (és ha minden elveszett, akkor sem szabadul el, hanem általában megáll).

Szóval nem kell ettől félni, az automatikus irányítású metró nem potenciális tömeggyilkos. A repülőgépek robotpilótái sem azok, pedig az elmúlt évtizedekben lett volna alkalmuk bebizonyítani, hogy rosszak, ha tényleg azok lennének.

2013. jan. 20. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
52%
Ráírod hogy Like és nyomkodhatod.
2013. jan. 20. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!