Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BKV már a gyerekekből is...

A BKV már a gyerekekből is hasznot akar. Ki állítja meg őket?

Figyelt kérdés

Felháborodva hallottam múlt héten a hírekben, hogy fontolóra vették, hogy 6 év alatt is kelljen jegy/bérlet a gyerekeknek, mert ebből is jelentős bevétele lenne a BKV-nak.


Még soha senkin nem gondolkodott el azon, hogyha nem 10 ezer forint lenne egy bérlet és 350 egy jegy, hanem mondjuk olyan 5 ezer a bérlet és 150 egy jegy, sokkal de sokkal többen vennének?


Emlékszem, a 80-as években a buszokon halomban álltak az eldobált, kilyukasztott jegyek, sőt, felhasználatlan jegyeket is gyakran lehetett találni, mert az akkori bérekből simán meg lehetett venni. Eszébe sem volt senkinek lógni. Volt tisztelete az ellenőröknek is.

Ma meg az ellenőrök nagy része úgy néz ki, mint egy hajléktalan, ráadásul minden méregdrága, a járatok ritkák és tele vannak bűzlő emberekkel.



2013. máj. 14. 13:41
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:
81%

14.12!

Lehet biciklizni, lehet váltócipőt vinni.

2013. máj. 14. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 A kérdező kommentje:

Nem tudom, hogy a válaszolók nagy része hol él, de én személy szerint Budapesten. Én is jártam bringával, de esőben, hóban, szélviharban nem igazán jó tekerni, arról nem beszélve, hogy akinek gyakran kell elegánsan megjelennie, nem biztos, hogy 40-60 perc tekerés után leizzadtan jól festene-e.

Autóval megint csak lehetetlen közlekedni az óriási dugók és magas benzinárak miatt, a parkolás sem oldható meg belvárosban egész napra.

A gyerekellenes 72%-os hozzászóló meg már nagyon unalmas, hogy mindenhol az igét hirdeti, a gyerekek feleslegesek erre a világra és árad belőle a gyűlölet. (feltehetően egy megkeseredett öreglány)

Aki azt írja, hogy sok barom eladósította magát, gondolja át mégegyszer, mert való igaz, hogy sokan nagyobb lakás és autó miatt adósodtak el, de azért az emberek nagy részére nem ez a jellemző.

Európai árakkal meg ne jöjjön nekem senki, amíg itthon nincs európai színvonalú fizetés (és munkahelyek sem igazán).

Amíg az átlag magyar kézhez kap egy havi munkáért 100 ezer forintot, annak az egy tizedét a bkv bérlet viszi el, szerintetek ez normális?

2013. máj. 14. 15:04
 13/21 anonim ***** válasza:
35%

No Achillesz, akkor bemutatlak majd egymásnak téged és Édesapámat, kettten biztosan rendberaknátok a BKV-t:)

Ő a következőképpen szeretné megoldani a BKV örök adósságproblémáját, ha a BKV tulajdonosa lenne:

Eltörölné a bérleteket, csak jegyalapú utazás lenne lehetséges.

A jegyeket nem lehetne megvenni előre, csak adott járművön készpénzzel/bankkártyával fizethetnél.(Indok: minek nyomtasson jegyeket, az is pénzbe kerülne)

Ellenőrzést maximális szinten tartaná, tehát fizikai akadályt rakna minden járműre, ami nem engedné felszállni az utast a viteldíj megfizetéséig. Mint mondjuk Brit-félsziget országaiban, ahol ilyen kis beléptetőkapu van minden jármű első ajtajánál.

A viteldíj utazásonként 100 Ft lenne.


Szerinte ez nagy jó dolog, mert hogy milyen gyorsan törlesztené az adósságokat, és utána fejlesztene. Ezt külön kihangsúlyozta, hogy nem elherdálni akarná a pénzt, hanem visszaforgatná.


Hiába mondtuk neki többen is, hogy ez azért több szempontból aggályos.

1.: Iskolaválasztásra még talán mondhatná, hogy válasszon közelit a gyerek. De a munkahelyét az ember a legritkább esetben választhatja meg, manapság meg főleg nem. Ha tehát 2 átszállásnyira van a munkahelye, akkor az 20 munkanappal számolva havonta 20*600=12 000 Ft havonta. Már ötödével többet költött utazásra mint eddig bérlettel, és ekkor még csak munkában volt, bevásárlásról, orvoshoz menetelről, esetleges ügyek intézéséről ne beszéljünk.

A gyerek nem volt még egy nyomorult szakkörön vagy különórán esetleg hangszerórán. Nem látogatta meg esetleg a barátait, stb.

Egy átlagos fizetésből ma ezek a költségek Magyarországon kigazdálkodhatatlanok.


Apunak is az volt mindenre az érve, mint neked: "nem kötelező használni a BKV-t, menjen gyalog"

Annyira felidegesítette magát rajta az egész család, hogy az nem is igaz:D:D:D


Nyilván, sok mindent lehetne optimalizálni a BKV-nál, kezdve a vezetés pénzharácsolásának megszüntetésétől még ezer dolgon át.

De ez azért gyenge duma, hogy "nem kötelező használni".

2013. máj. 14. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

"A jegyeket nem lehetne megvenni előre, csak adott járművön készpénzzel/bankkártyával fizethetnél.(Indok: minek nyomtasson jegyeket, az is pénzbe kerülne) "

Elektronikus jegy vagy paypass és működne is.


"Még soha senkin nem gondolkodott el azon, hogyha nem 10 ezer forint lenne egy bérlet és 350 egy jegy, hanem mondjuk olyan 5 ezer a bérlet és 150 egy jegy, sokkal de sokkal többen vennének? "

A csuklós Volvora akkor is ugyanannyi ember fér fel, ha 150 Ft a jegy. Épp csak a bevétel ~60%-át dobná ki a BKV.

Gondolod, aki most nem vesz jegyet, mert koszos a busz, nincs fűtés, nincs klíma, nincs a sofőrön sapka... akkor az majd féláron venne jegyet vagy bérletet?


Ahogy elnézem csúcsidőben a "belvárosi" járműveket, azokra sem lehetne több embert feltuszkolni, akkor mi lenne a sok emberrel, aki az olcsóbb bérlettől új utazónak számítana? :D


A BKV az elmúlt 20 évben szörnyen rosszul működött,már régen rendbe kellett volna tenni. Ugyanúgy, ahogy Budapest tömegközlekedését is. Sokkal többet ki lehetne hozni ebből a városból, talán ez a BKKs dolog is hoz végre valami javulást, amíg el nem megy ez is a mutyi irányába...

2013. máj. 14. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
93%
Ahogy mondjuk ismerem az embereket, ha 150 lenne egy jegy akkor meg azért nem vennék meg mert hogy miért nem csak 50 forint.
2013. máj. 14. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:

Nincs sok értelme szidni a BKV-t, ugyanis köze nincs a jegyárakhoz, a kedvezményekhez meg hasonlókhoz. Ő most csak egyszerű szolgáltató, de korábban amikor még ténylegesen ő szervezte a közlekedést, és nem szedték ennyire szét, akkor is a főváros döntött minden ilyesmiről.


A bérlet amúgy azt tekintve, hogy mit ad, egyáltalán nem drága, sőt. A közlekedés meg nem lesz attól olcsóbb, hogy ebben az országban a fizetések alacsonyak.

A vonaljegy tényleg drága, meg úgy az egész tarifapolitika egy fos; talán az elektronikus jegyrendszer bevezetésével javul valamit.


Mondjuk az emberek különben sem az ár miatt lógnak, hanem mert megtehetik. Ilyen világban élünk.

2013. máj. 14. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
21:29 Ami azt illeti, a közlekedésnek pont hogy olcsóbbnak kellene lennie attól, hogy alacsonyak a bérek. A bérköltség ugyanis jelentős hányadát teszi ki mindennek, az üzemeltetéstől kezdve a karbantartáson át az új beruházásokig. Vannak nyugati nagyvárosok, ahol olcsóbb a vonaljegy meg a bérlet is, pedig ott a sofőrtől az építőmunkásig mindenkinek az itthoni bér többszörösét fizeti ki a közlekedési vállalat. Ettől függetlenül tényleg nem hiszem, hogy az árcsökkentés megoldana bármit is. A 6 éven aluliak pénzért utaztatása meg tényleg egyértelműen a városvezetés trükkje, ők akarnak úgy több bevételt, hogy közben mégsem minden választót haragítanak magukra, hanem csak egy részüket.
2013. máj. 14. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
nem azzal van a baj, hogy drága a jegy, hanem hogy nem javul a színvonal, nem csökken az adósság. a bkv-nak a napi bevétele szerintem megvan annyi, hogy 100 dolgozó havi bérét simán kifizetnék belőle, amibe benne vannak a szervízesek is. az ikarus-os állományt úgyse új alkatrészekből, hanem bontottakból javítják, ugyanígy a hasonló korú villamosokat, héveket és minden egyebet. Van a járműpark kb 15-20%-a, ami újnak számít, esetleg ott költenek alkatrészre...ahelyett meg, hogy a politikusok az állami autójukba kapnák az üzemanyagutalványt, inkább az ilyen állami vagy önkormányzati cégeknek biztosítanának gázolajtámogatást...meg lehetne mindent oldani, de ugye itt a felháborító, hogy természetesen nem így megy...és várható, hogy lassan mindenkitől elveszik a díjmentes utazást, mert a fidesznek így jó(mert a bkv élén sem pártfüggetlen emberek állnak).
2013. máj. 15. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
100%

Azért nem veszi meg 10-ért a bérletet,mert sok.Ha 5 lenne,akkor miért nem 3,ha annyi lenne miért nem 1000,ha annyi lenne arra meg azt mondaná,hogy az olyan kevés egy havi utazásért,hogy inkább meg se veszi.Magyarán szólva a magyar ember mindig azt nézi,hogy lehetne kibújni a fizetség alól.

Másrészt ha drága a BKV,ki kell próbálni egy hónapig taxival.

Harmadrészt nem a bérlet és a jegy drága,hanem a fizu kevés.

Tudom,hogy sok ember megvenné a bérletet,jegyet,csak nem telik rá.De sajnos ők vannak kevesebben.

Akinek nem inge,ne vegye magára a hsz első részét!!

2013. máj. 16. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
51%
Én kifizetem a 6 év alatti gyermekemnek a jegyét/bérletét, de akkor a sok tolakodó, okoskodó inygen utazó nyugger is fizesse ki. Abból nem lenne éppen bevétel?
2013. máj. 17. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!