Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az igényesebb utasok részére...

Az igényesebb utasok részére miért nincs első osztályu kocsi a HÉV és a metró szerelvényeken?

Figyelt kérdés

2014. jan. 14. 09:32
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
28%
Az igényes utasok nem járnak tömegközlekedéssel...
2014. jan. 14. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 T5- ***** válasza:
28%
Mert Magyarországon (is) a tömegközlekedést többnyire a prolik és nyuggerek használják. Aki igényes és van pénze az autóval jár, azt az egy-két alkalmat meg kibírja egy évben ha felszáll. Ennyi.
2014. jan. 14. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
91%
Metrón amíg kihozzák a kávét már meg is érkeztél az állomásra.
2014. jan. 14. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

Az igényességet azért ne kössük össze a gazdagsággal. Nem kevés esetben pont a kis újgazdag apuci kedvencei hányják tele, meg verik szét a járműveket. Korábban is volt ilyen, hogy pár százezres kár, 8-10 fős társaságra, oké hogy megtéríttetik velük, de az a fejenkénti 20-30 ezer senkit nem fog földhöz vágni.


Igazából szerintem csak komolyabb ellenőrzés kellene, meg nagyobb összefogás az emberekben, hogy kizárják maguk közül azt aki nem oda való.


A rendszer meg úgysem működne, ha többlet árat kérne, az lenne a baj, ha nincs rá kedvezmény akkor az, ha van rá, akkor megint mindenki felszállna rá.


Meg amúgy is a TÖMEGközlekedés lényege, hogy mindenki használhatja aki megfizeti, akinek meg nem tetszik mehet taxival is.

2014. jan. 14. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
66%
Igényesebb alatt a sznob kutyákra gondolsz, mint amilyennek az első két válaszadó is próbálja láttatni magát, kedves kérdező?
2014. jan. 14. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

Ha lenne igényesebb kocsi minden szerelvényen, akkor kellene helyjegy is. Ha pedig az nincs, akkor tök mindegy, melyik kocsiban állsz.

Ha viszont van helyjegy, akkor az meddig szól? Melyik két megálló között? Vagy a teljes vonalon? Ha igen, és az "igényes" utas csak 4-5 megállót utazik naponta az igényes kocsiban, akkor a többi hely szabad ? Vagy azt hogyan értékesíted? Mi van, ha egyszer épp 10 megállót szeretnék utazni az igényes kocsiban a szokásos 5 helyett? Az a hely fenn van tartva nekem, vagy eladták másnak, és én állok? :):)


Szóval érted na.... rövid és változó távra, rövid időre nem tesznek első osztályú kocsikat, ahogy szerintem a világ egyetlen metróvonalánál sem.


Én igényesnek tartom magam, van is autóm, nem is öreg, mégse fordul meg a fejemben, hogy a munkahelyemig BKV-val (35 percig) tartó utat lecseréljem a dugóban ülős, folyamatosan kuplungolós, váltós, autót indokolatlanul és jelentősen koptatós, 10 litert fogyasztós útra, ami ráadásul kb. 50 percig tart. Rosszabb esetben 1 órát.

Aztán persze parkolhatok 400 Ft/óra áron.


Lehet,hogy én vagyok igénytelen.... de szerintem egyszerűen csak okos :)

2014. jan. 14. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

helyi közlekedésnél, ahol fix árú jegyek vannak, ott lehetetlen, mert ahogy mondták, hogy értékesítenéd a jegyeket meg hányat. mert ugye tegyük fel megoldható lenne az, hogy kialakítanának minden vonatra 3-3 ilyen kocsit. ezt fenn is kell tartani, na most ha 2 megálló között kettő teljesen üres, akkor felesleges. főleg akár metrón akár HÉV-en megvannak ugye a fix peronhosszúságok. tehát ha 3 kocsi rákerülne, akkor nyilván egyetlen megoldás van, ha 3 sima kocsit mondjuk lekapcsolnak(vagy hát persze átalakítják, de ez mind1). ekkor viszont az előző példából van 2 db üres kocsi, és a nem "igényes" utasok pedig a maradék kocsiban mégjobban nyomorognak.

azt meg persze hozzá kell tenni, hogyha az árazást ezekre bíznánk, akkor számolhatnánk 1000 Ft-os vonaljeggyel is, azt meg tényleg ha igényes az illető, ha nem, átlag fizetésből nem fogja tudni kifizetni rendszeresen. főlet ha akár így is állnia kell...

bár ha itt tartunk, fejtsd már ki, hogy egy ilyen kocsit mivel lehetne átalakítani úgy, hogy igényesebb legyen, mint az átlagos?

2014. jan. 14. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

Németországban már kipróbálták.

Nem jártak sikerrel: az első osztályt kevésbé használták.

Nálunk is lett volna ilyen, de mégsem valósították meg.

2014. jan. 14. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 T5- ***** válasza:
28%

Persze le lehet pontozni (ezt a választ is), nem akartam sértő lenni, csak ez az igazság. Tudom mert sok évvel ezelőtt én is jártam tömegközlekedéssel, láttam milyen fazonok utaznak rajtuk, láttam statisztikákat. Mostmár autóval járok mindenhova, nem érdekel az üzemanyag meg a parkolás, nem szívesen szállnék fel még buszra sem. Sajnos, hogy ez van nálunk. Annak örülnék, ha senkinek nem kottyanna meg, hogy autóval járjon, de statisztika támasztja alá, hogy az emberek azért tömegközlekednek, mert A) nincs más lehetőségük, B) olcsóbb. Tehát öregek akiknek ingyen van és a kevésbé tehetősebbek. Ezt nem én mondom, hanem a közlekedők.

És nem akarom semminek beállítani magam, legfeljebb ti láttok annak aminek...

2014. jan. 14. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Onnan jött a kérdés hogy éppen a HÉV közlekedés történetéről olvasok és meglepődtem hogy a kezdetekben volt másod, és harmad osztályú kocsi a HÉV vonatokon :-)
2014. jan. 15. 08:51
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!