Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért vásárolt a BKV új...

Miért vásárolt a BKV új Ikarus buszokat?

Figyelt kérdés
Már kezdtem örülni, hogy megjött a BKV esze, mert megbízható, minőségi buszokat vásárolt az utóbbi időkben (Mercedes, Volvo, MAN), erre nemrég olvastam, hogy új Ikarust vásároltak. Ami kb a buszok Suzukija, de még annál is gagyibb.

2014. máj. 20. 15:01
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
40%
Mert nincs másra pénze. Mi nem Svájc vagyunk ahol még a busz is hidrogénnel megy az van amit kapunk.
2014. máj. 20. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 A kérdező kommentje:
Inkább vettek volna használt Mercedes buszokat, nem pedig ilyen szart.
2014. máj. 20. 15:05
 3/16 anonim ***** válasza:
88%
Hát a használt mercik nem feltétlen jobbak mint egy frissen összeszerelt új alkatrészekből álló busz, mégha nem is nyújt akkora "luxust", amit egy városi busz tud adni egyáltalán...
2014. máj. 20. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
A használt Mercedesek egyidősek az Ikarus 412 buszokkal. Nézd meg, az egyik újnak néz ki, a másik pedig mindjárt szétesik.
2014. máj. 20. 15:20
 5/16 acelsziv ***** válasza:
100%
azok a Mercedesek eddig rendben voltak tartva. Karbantartás, takarítás stb. Mindez a BKV gépjárműparkjáról nem mondható el. Szóval azok az Ikarusok nem rossz buszok, ha még mindig működnek ilyen háttér mellett. Arról nem is beszélve, hogy a világon hány helyen használnak még mindig 30-35 éve vásárolt Ikarusokat gond nélkül. Csak karban kell tartani őket.
2014. máj. 20. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Ezeket a BKV nagyrészt maga legózta össze, nem készen vette. Emiatt én is erősen szkeptikus vagyok, szerintem bejáratott típusojat kellene venni. Persze a hazai buszos lobbi nyilván piacot akar, kérdés, képesek vagyunk e a nagy nemzetközi márkák minőségét hozni azonos vagy olcsóbb áron. Nekem erős kétségeim vannak.
2014. máj. 20. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Nem képesek hozni a magyar buszgyártók a külföldi márkák minőségét. Ezért ment csődbe az Ikarus a KGST feloszlása után nem sokkal, én személy szerint egyáltalán nem sajnáltam.
2014. máj. 20. 18:49
 8/16 anonim válasza:
100%
A mi Suzukink lassan 10 éve van meg, van benne 85000 kb, a legnagyobb gondja az volt, hogy elkoptak a gumik meg a fékek.
2014. máj. 20. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
Na azért tisztázzuk le a dolgokat egyáltalán nem vásárolta, hanem maga rakta össze. Csak kasznit vásárolják minden mást a BKV maga rak össze. Más részt Budapesten kívül nagyjából az egész országban 35-40 éves ikarusok futnak minden gond nélkül, és a világ más részein is. És végre megtért a bkv esze hogy, volvo, man, vanhool.. helyett normális buszt szerzett be. Amúgy azt is elmondanám neked hogy mint Borsodi a Borsod Volánnak több darabja is van az előző szériából, és nekünk is van Man, van Volvo, nem azt mondom hogy rosszak szó sincs erről, de simán hozza az ikarus is a szintet.
2014. máj. 20. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

"Nem képesek hozni a magyar buszgyártók a külföldi márkák minőségét. Ezért ment csődbe az Ikarus a KGST feloszlása után nem sokkal, én személy szerint egyáltalán nem sajnáltam."

Ez így azért nem teljesen igaz. A csőd egyik oka, hogy az Ikarus nem fejlesztgethetett saját kénye szerint a tervgazdaságban, ezzel az ország vezetői oda juttatták a gyárat, hogy a rendszerváltáskor nem volt meg a megfelelő piacképes termék. A Szovjetunió bedőlésével pedig ezekből maradt pár (száz) darab a gyár udvarán, amik valóban piac képtelenek voltak már. Ez igazából nem a mérnökön múlt. Volt ott régebben is olyan busz, ami bőven hozta az európai színvonalat, de azokkal itthon nem nagyon találkozhattál.


Miután ebbe a csőd közeli anyagi helyzetbe jutott az ikarus nem nagyon tudott a piacra lépni, mert ekkor már elapadtak a fejlesztési források, saját tartaléka nem volt, a legyártott és át nem vett buszok miatt tetemes kintlévősége volt. Ebben a helyzetben gyakorlatilag hitelképtelen lett, és nem volt miből újat fejleszteni.

Az Ikarust a politika és az egekig magasztalt régi rendszer tette tönkre ( akárcsak a GANZot), nem a vállalaton belüli rossz gazdálkodás vagy akármilyen belső probléma.


Az EAG-nál egy időben igaz voltak minőségi problémák ( amik licenszproblémákhoz is vezettek), de ott készültek azért megbízható és jó gépek.


Egy másik írásnál már leírtam, miért nem vagyunk ebben versenyképesek. A buszgyártás a közlekedési eszközök között egy elég különleges ágazat. A karosszálást gyakorlatilag bárki elvégezheti, akinek van megfelelő csarnoka és gyártókapacitása, ez ma már sehol sem kihívás ( még nálunk sem ). Viszont a motor, váltó,hidak és egy két apróság beszerzése viszont macerás, mivel saját gyártókapacitásunk nincs. Jó van egy Rába, ami a D2156-ot tákolja már 50 éve...szóval ez semmit nem ér. Az európai piacról vehetünk motort, viszont az összes európai motorgyártó valamelyik nagy konzorcium része, ahol buszt is gyártanak..nyilván nem fogják olcsón adni a konkurenciának. Tehát kitalálhatsz te akármilyen csilivilli buszt itthon is, ha motorod nincs hozzá, vagy csak jelentős felárral és akkor már is buktad a közbeszerzést, mert a Merci, Iveco, MAN olcsóbb..( MAN Sl223 vs Ikarus C56, ugye emlékszünk? ).


Sok tényező miatt alakult úgy, hogy itthon lehúzta a rolót a buszgyártás, de azt nem mondanám, hogy az Ikarusok olcsó hulladékok voltak.


Azt már írták, hogy ez csak összeszerelés, meg valójában már nem is Ikarus.. Most sokaknak az a baja, hogy nincs magyar ipar, sokaknak az hogy van. Én örülnék, ha végre valaki összekapná magát és újra lenne rendes autóbusz vagy akár teherautó gyárunk.

2014. máj. 20. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!