Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem építenek egy új...

Miért nem építenek egy új vasútvonalat Budapest és Bécs közé?

Figyelt kérdés

Az 1-es vasútvonalat is lehetne emelni a sebességet, mivel már most elérte a kapacitásának a végét, ezért érdemes lenne egy új 200 km/h-val járható vasútvonalat építeni , úgy, mint ahogy az osztrákok a Westbahnnál csinálták.


A Westbahn is túl volt terhelve, ezért a sógorék elkezdtek egy új vasútvonalat építeni Bécs ST Pölen között majd tovább Linzig aztán Salzburgig.


Utaztam már Győrtől Linzig, az út csak 3 óra volt, a távolság pedig, több, mint 300 km.


Összehasonlításként, Magyarországon BP és Pécs közötti a 220 km-es távot teszi meg az IC 3 óra alatt.



2014. szept. 12. 18:32
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Olimpiára kell gyűjteni a pénzt, nem vasútvonalra.
2014. szept. 12. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Mert amire kell arra nincs. Vagyis van de 3 masik helyen: haverok. Zsebben. Vagy stadionban
2014. szept. 12. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
84%
Mielőtt még ilyen és ehhez hasonlóan fölösleges dolgokba öltenénk a pénzt, inkább élesszük föl a mellékvonalakat és cseréljük le a járművek háromnegyedét. Majd miután ez megvan, gyomláljuk ki a lassújeleket, és utána talán, nagyon zárójelben, belevághatunk egy újabb fölösleges presztízsfelújításba.
2014. szept. 12. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Pedig ebben van ráció. Bp. - Bécs vonal az, ami megéri, mert az, meg is térül. Ott közlekedhetnének Győr és Bécs fele az IC, EC, EN vonatok. Ezután, lehet növelni az 1-es vasútvonal kapacitását (elővárosi vonatok részére).
2014. szept. 12. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Szerintem amit megéri építeni, az egy olyan vasútvonal, amin jelentős a teherforgalom, mert a magyar személyforgalom nem tud eltartani egy pályát. Ha jól tudom, a Lágymányosi-híd sincs még csúcsra járatva, szóval akkor az 1-es vonalban is kell lenni némi tartaléknak.


És szerintem is előbb a többit kellene rendbe rakni, majd utána...

2014. szept. 13. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Utolsó: a Lágymányosi (Rákóczi) híd közúti híd :)


De bocsánat a kötözködésért, valóban ott van mellette a Déli összekötő vasúti híd. Az bizony csúcsra van járatva, de nem a híd kapacitàsa a csücskös, hanem a pesti végén található Ferencváros állomás vonatfogadó- és indító vágányai vannak végtelenül leharcolva, ami miatt csak lassan tudnak lekígyózni a hídról a tehervonatok. Ehelyett akar a kormány V0-t építeni - hát gratulálok, kicsit sem drágább...


Ami a kérdést illeti: egyrészt a szabályozási tervek igenis számolnak egy ilyen vasútvonal távlati megépítésével. Szóval a helyet már egy ideje kihagyják neki. Azonban látni kell, hogy jelenleg a fő problémát a meglévő vonal állaoota jelenti. Ha rendbetennék a vonalat, akkor az nagyrészt 120-160 km/h sebességgel járható lenne (ez a hivatalos Vmax arrafelé). De amíg évekig kint maradnak itt-ott az "ideiglenes" lassújelek, addig nagy csodát nem kell várni.

2014. szept. 14. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!