Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem építenek már valami...

Miért nem építenek már valami normális közlekedési eszközt Ferihegyre?

Figyelt kérdés
A 200E-s busz nem valami fényes megoldás. Ott nyomorognak az emberek a rengeteg kofferral, mozdulni se lehet, ráadásul legalább fél órát zötyög a reptérig. A metró leágaztatása nekem jó ötletnek tűnik, miért nem lehet valami ilyesmit csinálni? Vagy egy metrótól független pályát?
2014. nov. 5. 21:21
 1/8 anonim ***** válasza:
A metrót kéne oda kivinni, mert így tényleg nagyon gagyi. Főleg, hogy Köbánya-Kispesten kóvályog a külföldi, mire megtalálja a metró bejáratát.
2014. nov. 5. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Felejtsük már ezt a metrós meg gyorsvasutas baromságot. Egy ilyen infrához kb. 10000 utas kell óránként és irányonként. Jelenleg kb. 1500 főt tud óránként produkálni a reptér, átlagosan. Ha ők kizárólag metróval utaznának, akkor is csak 20 percenként töltenének meg egy vonatot. És ugye miért is használná a vidékről, külföldről autóval a reptérre érkező vagy aki sok csomaggal taxizik? És akkor erre az óránkénti 1500 emberre napi kétszer rájön kb. 2000 dolgozó, akik viszont javarészt NEM a belváros felől jönnek.


Persze mesterségesen fel lehet pumpálni a számot úgy, hogy bekanyarintod a metrót Vecsésre és az Üllői alatt vezeted végig, de akkor is csak a Lakatos út környékétől lesz meg a 10000 fő/csúcsór/irány.


A megoldás inkább a meglévő vasúti infrára való ráhordás lenne egy rugalmas közlekedési rendszerrel, pl. people moverrel. Ezzel lehetne elérni Ferihegy megállóhelyet, ahonnan 20-25 perc a belváros.

2014. nov. 5. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Pont a people mover az, ami nem érné meg. Épitsünk ki, drágán egy szigetüzemet, ahelyett, hogy Ferihegy 2-hez tennénk egy vasútállomást. Gyorsított személyvonat a Nyugatiból, bőven megérné és IC vonatok megállóhelye is lehet (pl. Debrecen felé).
2014. nov. 6. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Szerintem a megfelelő megoldás az lenne, ha a vasútvonalat kanyarintanánk be a reptérhez (akár kéreg alatti vezetéssel) és ezzel együtt kicsit kipofoznánk az elővárosi vasúti rendszert (nem csak ezen a vonalon). Akkor simán járhatna ott járat 15 kb., ami nem csak a repteret szolgálná ki, hanem az elővárosokat is. De amúgy is kialakíthatnánk az elővárosi vasutakból Müncheni példára egy S-Bahn rendszert!
2014. nov. 6. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Tény, hogy a people mover rendszerek szigetüzemek. De jelen esetben a rugalmasabb, akár szinte végig felszíni vonalvezetés miatt sokkal olcsóbb lenne megépíteni, mint egy vasútvonalat. Persze Ferihegy lehet, hogy nem a legjobb átszállási pont és inkább az MCF-nél kellene átszállási lehetőséget teremteni.
2014. nov. 6. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Van vonat is oda :D
2014. nov. 6. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Én csinálnék egy Kelenföld-Nagytétény-Csillagtelep-Soroksár-Ferihegy-Rákosrettenet-Újpalota-Újpest KP-Békásmegyer nyeregvasutat. Az állomásközök ahogy számolgattam körülbelül olyan ritkák lennének, mint az 1-es vonal Kelenföld-Komárom szakaszán, olyan 5-6 km. A 160-as végsebességű Flirtök személyvonatként hozzák is a 80 km/h átlagsebességet a vonalon. Szóval egy 160-180 km/h végsebességű magasvasút (műszakilag teljesen reális) hozhatná ezen a gyűrűn is a 80-as átlagot, azaz a Kelenföld-Békásmegyer távot kábé fél óra alatt tenné meg.

Aztán ebből a gyűrűből szárnyvonalakat ágaztatnék le:

-Kelenföldről az agglomeráció Páty-Tök-Tinnye irányába

-Nagytéténytől befelé egy Albertfalváig

-Csillagtelepről befelé egy a csepeli HÉV végállomásáig

-Ferihegyről be Kökire (kapocs a metróhoz)

-Rákosrettenetről kettő, egy be az Örsig, egy ki az agglomerációba

-Újpest KP-ről ki a Káposztásmegyer-Dunakeszi irányba

-Békásmegyerről ki a Pilisbe.


Jelentősen meggyorsítaná a közlekedést a külső kerületekben lakók számára és az agglomerációból bejáróknak is, feltéve, hogy a szárnyvonalak tudják hozni a metró/HÉV tempóját és a körgyűrűre kiérve/beérve egy-két percen belül átszállást tudnak biztosítani a 160-180-nal robogó nyeregvasúti gyűrűre.

Amellett jelentős forgalmat kinyomna a belső kerületekből.


Persze az anyagiakat most nem kalkuláltam bele, az brutális lenne, ez ténykérdés.

2014. nov. 6. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha, nem a 100a vasútvonal mellett lenne a repülőtér, akkor megérteném a people mover kiépítését, de így, fölösleges, látványberuházás az egész.

Egy vasútállomás kapacítása, simán bővíthető (nincs kőbevésve az, hogy 10 év múlva, ne legyen nagyobb forgalma a repülőtérnek) és nem csak, a Nyugatitól érkező vonatokat kell vizionálni, hanem pl. a G43-ast is.

Jack Prince: ha nagyon akarjuk, akkor, jelenleg, a körvasutakat lehet beleintegrálni. Amit írtál, az a gond, hogy túl sok pénzt von el, ami helyett, a jelenlegi vasúti vonalak és állomások felújítására kellene költeni. A másik: csak csúcsidei forgalomra lenne tervezve, azon kívül, alig lenne utas.

2014. nov. 6. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!