Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért mondják sokan, hogy túl...

Miért mondják sokan, hogy túl sok megállója van a 4-es metró jelenlegi szakaszának?

Figyelt kérdés

Sok helyen olvastam már, hogy a 4-es metró többek között azért sem jó, mert nagyon sűrűn vannak az állomásai. Egy 7,4 km-es szakaszról van szó, amin 10 megálló van, így az átlagos állomásköz (7,4/10) 740 méter.


Íme a bécsi metró vonalai:

U1: 14,5 km - 19 állomás - 763 m

U2: 16,7 km - 20 állomás - 835 m

U3: 13,4 km - 20 állomás - 670 m

U4: 16,5 km - 20 állomás - 825 m

U6: 17,3 km - 24 állomás - 720 m


Látható, hogy néhány bécsi metróvonalon sincsenek sokkal távolabb egymástól a megállóhelyek, az U3 és az U6 esetében pedig még sűrűbben is vannak a megállók, mint a budapesti M4 esetében.


Ha a többi budapesti metróval hasonlítjuk össze, azokhoz képest valóban sűrűbben vannak a megállók:

M2: 10,3 km - 11 állomás - 936 méteres átlagos állomásközök

M3: 16,5 km - 20 állomás - 825 méteres átlagos állomásközök

De fontos megjegyezni, hogy ez a két metró eléri a külvárosokat is, míg a 4-es metró gyakorlatilag csak a belső területeken közlekedik, így érthető, hogy oda több megálló kell. A 2-es és a 3-as metrók esetében is sűrűbben vannak a belterületi megállók, mint a külvárosiak.


Miért mondják mégis sokan, hogy értelmetlen volt ilyen "sok" állomás a 4-es metró első szakaszán?



2014. nov. 30. 17:13
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem az átlagot kéne nézni. Hanem pl a Szent Gellért tér - Fővám tér - Kálvin tér gyalog 5 perc, tök fölösleges ennyi megálló ilyen sűrűn.

És mivel a belvárosban elég sűrű a felszíni tömegközlekedés, így hülyeség hogy sűrűbben legyenek a metrómegállók, pont emiatt ritkásabban kéne lenniük mivel rengeteg felszíni alternatíva van. Ezt tökéletesen mutatja hogy csúcsidőben sincs tömeg a 4-es metrón, a Keleti és Kálvin között alig lézengenek rajta emberek.

2014. nov. 30. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Azért, mert ennek a metrónak NEM a helyi közlekedést kellene szolgálnia (arra ott a villamos), hanem a városrészek közöttit. Persze a tervezése során a villamos megszüntetésével számoltak, ami igen nagy marhaság lett volna. Az mindenestre biztos, hogy Újbuda-központ és Móricz Zs. körtér lehetett volna egyetlen állomás is, de a dunaparti állomások közül is az egyik egy mozgójárdával kiváltható lett volna.
2014. nov. 30. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
1 és 2-nek igaza van, valamint a II. János Pál pápa tér fölösleges.
2014. nov. 30. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
A 4-es meg a 6-os végállomása, ahol a 4-es metro is megáll, kb. látni lehet egyik helyről a másikat. Érdemes volt mindkét helyre állomás :D:D
2014. dec. 1. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Akkor ennyi erővel a 3-as metró Arany János utcai megállója is felesleges.
2014. dec. 3. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
5: Az is felesleges, életemben nem szálttam le ott, semmi percre nincs a Deáktól.
2014. dec. 3. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!