Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy új vasúti vonal építésekor...

Egy új vasúti vonal építésekor átlagosan hány métert haladnak naponta?

Figyelt kérdés
Villamosítanak is.
2014. dec. 7. 22:02
 1/3 anonim ***** válasza:
Ha mindent összeszámolsz ( tehát az alépítmény földmunkáját is ) akkor igen keveset. :D
2014. dec. 7. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Gondolom azért nem 5 méter. :) Meg nem úgy csinálhatják, hogy rakják lefele a síneket és "bakker itt egy hegy"!
2014. dec. 8. 05:45
 3/3 10 deka farhát ***** válasza:

Ezt így nagyon nehéz megmondani. Nyilván egy előre elkészített terv alapján építik a vasutat, pontosabban először megtervezik papíron a vonalvezetését (figyelembe véve a hegyeket, völgyeket, vízfolyásokat és minden olyasmit, amit ilyenkor figyelembe kell venni), az esetleg szükséges műtárgyakkal (hidak, alagutak, átereszek stb.). Az építés aztán ez alapján a terv alapján történik, de!


És itt jön a lényeg: először a nyomvonalat ki kell tűzni, ez viszonylag haladós, napi 5-6 km-t lehet vele haladni (bár ilyen irányú tapasztalatom nincs).


Aztán erről a kitűzött nyomvonalról a tervezett vasúti pálya alépítményének (tehát a töltésnek) a teljes szélességében el kell távolítani legalább 50 cm vastagságban a termőtalajt, ez szerintem napi párszáz méteres teljesítménnyel mehet.


Ha ez a humuszleszedés is megvan, indulhat az alépítmény építése, ez pedig attól függően, hogy pl. milyen magasra kell építeni a töltést, lehet gyorsabb és lassabb is. Alapból egyébként elég lassú folyamat, mivel pl. a töltésnél az odahordott anyagot rétegenként tömöríteni kell. Ha a teljes folyamatot nézzük az első kamion föld leborításától a kész alépítményig, akkor naponta néhány méter lehet a haladási sebesség.


Az alépítményre kerül az alsó ágyazat, ez egy kicsit gyorsabban megy, itt arról van szó, hogy a betonaljak vagy talpfák alatti zúzottkövet kell leszórni és megfelelően tömöríteni.


Utána a vágányépítés már kifejezetten gyorsan megy, pl. egy SUZ-350 gyorsátépítő géplánccal akár 200 méter vágányt is le lehet fektetni egy óra alatt. Persze bizonyos munkák végezhetők párhuzamosan is, de arra mindig figyelni kell, hogy az egyes munkafázisok ne hátráltassanak másokat. Pl. nem érdemes a SUZ-350-est beállítani dolgozni, ha még csak 2 km-nyi alépítmény van készen, hiszen azt majdnem egy műszak alatt lefekteti, és utána várakozni kellene a következő szakaszok elkészültéig. Gazdaságosság szempontjából sokkal olcsóbb az, ha inkább a kész alépítmény áll hónapokat, mint ha a géplánc csak mondjuk napi 2-3 órát dolgozna, mert mindig be kellene várnia, amíg a töltésépítéssel eléggé előre nem haladnak. A földmű nem kér enni, a gépláncot üzemeltető munkások viszont igen! :)

2016. márc. 16. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!