Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Láttok benne fantáziát, hogy...

Láttok benne fantáziát, hogy az új autópályák építésénél lehetett volna úgy csinálni, hogy a két sáv közé egy nagysebességű vasúti vonalat is építettek volna?

Figyelt kérdés

Sok előnye lett volna:

-ha már területeket vesznek, földmunkákat végeznek, két legyet lehetett volna ütni egy csapásra

-vonatgázolás kizárt

-vasúti átjáró sem kellett volna

Hátrányok? Problémák?



2014. dec. 14. 19:17
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
Nyilván két nagyobb várost kötne össze a pálya, melyek határánál szépen leválna a vasút. Persze lehet, hogy hazánkban felesleges lett volna egy ilyen beruházás.
2014. dec. 14. 20:31
 12/15 anonim ***** válasza:
53%
Napi vasutas kérdésünket hallották.
2014. dec. 14. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
93%

És hogy "válna le a vasút"? Építenek még csilliárd forintért egy felüljárót, ami alatt kibújik a vasúti pálya a két autópálya-fél közül? Elvinne minden esetleges megtakarítást, amit az egy nyomvonal jelentene. Amúgy a vasútvonalak rendszerint BEmennek a városba, az autópályák pedig ELkerülik a városokat, csak a bekötő utak mennek be. Pusztán a "csak azért jó, mert csak" indoklással lehetne megépíteni, gyakorlatilag drágább, macerásabb az egész. Szerinted az egységsugarú autóst mennyire zavarná meg az ilyen-olyan vasúti jelzők látványa? A mozdonyvezető mennyire örülne éjszaka, hogy a maximum pár percenként, negyedóránként feltűnő ellenvonat olyan-amilyen világítása helyett egyfolytában 50-60 fényszóró világítsa pofán? Biztos könnyű lenne felismerni a fényszóró és hátsó helyzetjelző-erdőben az egy-egy vasúti fényjelzést.

Más: a többé-kevésbé ütemezett, rendszeres pályafelújítások alkalmával ugyan hogyan vinnéd át a forgalmat a szemközti pályára? Most csak két villáskulcs, egy óra, pár bója, tábla, és megvan a terelés. A vasúti forgalom teljes leállítása, és a vágányzat teherbíró (40t) lefedése teljesen életszerű...

2014. dec. 14. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Utolsó: az elvakítást inkább maga a vonat valósítaná meg az autósok kárára, ez árnyékolófalakkal megoldható. Az meg már rég rossz, ha egy nagysebességű vonat vezetője nem látja az előtte lévő monitoron a következő jelző képét. (De van, hogy nincs is jelző, csak mozgó térköz a vonatok közt.)


A probléma inkább az eltérő funkcionalitással és ívviszonyokkal van. Ami kényelmes kanyar egy 130-cal bandukoló lapos Lambónak, az lehet bevehetetlen ív egy 200-zal vágtázó, magasabb súlypontú vasúti szerelvénynek.

2014. dec. 14. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Akkor belevehetted volna már a maximális emelkedést vagy lejtést. Az a szög, ami egy erősebb emelkedőé egy autópályán, igaz hogy jóval kisebb mint a vas a vason tapadási surlódás önzárási szöge, szóval egy szóló moztdony felküzdené magát, de egy szerelvényt mögé akasztva már nem nagyon sikerülne a mutatvány.
2014. dec. 15. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!