Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Tényleg olyan nagy szám lesz...

Tényleg olyan nagy szám lesz ez a budai fonódó villamos?

Figyelt kérdés
Hatalmas felhajtás, rengeteg pénz, elképesztő állapotok egy éven át a Margit-híd könyékén. Megéri? Tényleg akkora tömegnek jelent olyan hatalmas előnyt, hogy Óbuda felől Újbuda felé netán megspórol egy átszállást? Nem tudom, de nekem nem tűnik úgy. Annak idején a "szakemberek" a 4-es metróról is ódákat zengtek, aztán mire megépült, kiderült, hogy az utasszám a tervezettnek csak a harmadát éri el, így kidobott pénz volt az egész. Mi lenne, ha a sok tömegközlekedési megaberuházás mellett az autósokat is hagynák legalább élni, ha már fejlesztés ezen a téren egyáltalán nincs.

2015. ápr. 24. 20:56
 1/5 anonim ***** válasza:
85%
A 4-es metró nem volt kidobott pénz egyáltalán azoknak akik akarták. Hiszen jó sok milliárdot el tudtak lopkodni. Páran jól meggazdagodtak. Az adófizetőknek kidobott pénz, de ebben az országban átlagembernek lenni mindig szívás, akármiről van szó. Ez a fonódó villamos is ilyen. Néhány embernek nagyon jó, lehet lopni bőséggel. Nézd meg hát orbán viktor jóbarijának is sertéstelepe van, ezért a sertéshús áfája megy le, a baromfijé változatlan marad. Ha kéne valami neked, szólj valamelyik fideszhavernak, persze addig találd ki hogyan profitálhat belőle, aztán az is meglesz!
2015. ápr. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
85%

Álljon meg a babakocsi... A 4-es metróra komolyan vehető, pártatlan szakemberek NEM mondták azt, hogy a végül megvalósult formája egy jó megoldás. Csakhogy a politikusok akkora neggyőződéssel szajkózták a projekt szükségességét, hogy pofavesztés nélkül nem lehetett már azt mondani, hogy "bocs gyerekek, de ezt nem így kéne, de ahogy meg kéne, úgy még húsz kell".


Ezzel szemben a fonódót a teljes szakma előremutatónak tartja és pont a politika tartott be neki sokáig. Jó projekt, mert tök minimális beruházással tényleg több tízezer ember számára válik jobban elérhetővé a budai belváros. És szerintem az is beszédes, hogy Észak- és Dél-Buda között a leggyorsabb út mindeddig Pesten át vezetett a hiányzó hálózati elemek miatt. Ez most változni fog.


Végül egy személyes vélemény: szerintem belvárosi környezetben nem kívánt dolog az egyéni (autós) közlekedés feltételeinek a javítása a közösségi közlekedéssel szemben, mert egyszerűen össztársadalmi szinten nem elég hatékony az autózás. A tér és a tiszta levegő szűkös javak e területeken és ezekből úgy tudunk minden potenciális használónak a legtöbbet juttatni, ha a tömegközlekedés pozícióit erősítjük. Innentől kezdve nyilván megéri pár sávot ideiglenesen lezárni most.

2015. ápr. 24. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim válasza:
83%

A tömegközlekedési megaberuházások, ha jól vannak megtervezve, az autósok érdekeit is szolgálják. Jobb tömegközlekedés egyenlő kevesebb autós vagy legalábbis nem növekszik a számuk. És kevesebb mazsola, mert az vezet a legrosszabbul, aki nem szeret de muszáj neki. És persze kevesebb autóbusz. Erre gondolj, amikor kerülgetni kell az építkezést.


Ami a fonósót illeti, a Széll Kálmán téri ág nagyon fontos. Óbudán lakom és nincs autónk, tudom miről beszélek. Közép-Buda jelenleg csak nehezen, sok átszállással közelíthető meg.


A Bem-rakparti ág helyett én lehet hogy a HÉV-et kötöttem volna össze a villamossal, de a mostani megoldás sem rossz.

2015. ápr. 25. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Hát nem lett jobb!

A leggyorsabb út É-Budáról D-re még mindig Pesten keresztül vezet (pl.: M3+M4, de a 4-6-os is csak 2-4 perccel hosszabb). A fonódó kész katasztrófa ebben a formában, lassú villamosok araszolnak a kocsik között jelentős késéseket összeszedve (akár 15-20 min). A másik baj, hogy pl.: a Szt. Gellért téren meg a Deák téri villamosokat is be kell várják. De cserébe megszűntették a 86-ost, megcsonkították a 160/260/260A-t, megtiltottak egy jobbrakanyarodást a Kolosy-n, megszűntették a buszsávot az Árpádfejedelem útján. Nem beszélve arról, hogy én mint ÉK-Budai csak több átszálással tudnám igénybe venni, szóval még kényelmileg se jó...


Nekem, speciel, és a családomnak csak rosszabb lett...

2017. júl. 1. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm ezt a legutóbbi figyelemre méltó észrevételt. Gyanús is volt, hogy nagy a csend a fonódó villamos körül. Ha akkora siker lett volna, már biztos világgá kürtölték volna.
2017. júl. 1. 21:16

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!