Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha késik a nemzetközi gyorsvon...

Ha késik a nemzetközi gyorsvonat, miért nem irányítják a Nyugatiba?

Figyelt kérdés

A napokban este utaztunk ilyennel Pozsonyból. Az előző is 40 perc késéssel érkezett már Pozsonyba, a miénk kicsit több, mint 30. Ez is megérne egy misét... mi van a cseheknél?

Egészen jól jöttünk egészen Budapestig, egy-egy állomáson volt a szlovákoknál és nálunk is picit hosszabb várakozás, de ez maximum 2-3 percet adott hozzá.

Kőbánya-Felsőnél azonban lehetett valami nagyobb gond, álltunk 10 percet (vagy többet), megindultunk nagyon lassan és ismét megálltunk, 10 percet vártunk.

Az első hosszabb ácsorgásnál GPS segítségével néztük meg, hol vagyunk egyébként, mert jobbról-balról susnyás...

Előrement egy vélhetőleg 120a vonali vonat és megelőztünk egy 80a vonalit.

Szerintem borult a ravatal a Keletiben.

65-70 perc késéssel érkeztünk meg végül.


Alapból plusz 20 perccel növeli a menetidőt a tény, hogy nem a Nyugatiból indulnak ezek a vonatok. Ilyenkor viszont nem lehetne oda irányítani őket?

Még csökkent is volna a késés, így viszont nőtt is.

Nem tudom, hány külföldi szállna át a Keletiben más vonatra. Így viszont bukták őket, ha meg a Nyugatiból kellett volna át-trolizniuk, akkor esetleg úgyis elérik, semmint így... Rugalmasság kellene, például a 73-as trolin is fogadják el azt a pártíz nemzetközi jegyet vagy nem tudom...

Ha meg nálunk éjszakáznak, oly mindegy nekik, jól is járnak.


Elgondolkoztam, mert bosszantó volt, nyilván az ember hulla fáradt és bizonyos okokból jó lett volna időben hazaérni (jómagam csatlakozást hála Istennek nem késtem le).


2015. aug. 10. 10:04
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Az érkező utasra várakozók sem díjaznák az ötletet.


Mivel ugyanaz a szerelvény indul vissza Prágába

újabb halmozott késést jelentene időben átvinni a Keletibe.


A meghirdetett menetrendtől ekkora eltérés előnye szubjektíven csak egyéni és nem arányos az okozott bonyodalmakkal.

2015. aug. 10. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Aki várakozik a másikra a Keletiben, az is átér fél óra alatt, így viszont vár plusz 70 percet... Úgy, hogy előre nem is tudja, hogy annyit fog várni, mert a vonat Magyarországon végig rendesen jön majd egyszercsak megállítják a semmi közepén...


Nekem szubjektíven kétszer annyi idő a Nyugati, mint a Keleti, mégis hamarabb értem volna haza.



Az a vonat reggelig nem ment volna sehova, lett volna ideje átcaplatni a Keletibe.



Mikor megérkeztünk, nem jártak már a metrók, alig egy-két vonat volt hátra, ami még elindult.

Ez így nem volt tisztességes...

2015. aug. 10. 10:47
 3/11 anonim ***** válasza:

"Az a vonat reggelig nem ment volna sehova, lett volna ideje átcaplatni a Keletibe."

Igen ideje lett volna, de nem biztos, hogy van rá mozdonyvezető.

A hőség miatt görbülnek a sínek, ezért sebességkorlátozásokat (lassúmeneteket) kell bevezetni.

"Kőbánya-Felsőnél azonban lehetett valami nagyobb gond, álltunk 10 percet (vagy többet), megindultunk nagyon lassan és ismét megálltunk, 10 percet vártunk. " -> ez úgy tűnik, hogy egy vörös jelző miatt kellett megállni. Ilyenkor a többi vonat is késik, ezért hosszabb ideig lesz foglalt a térköz.

"Csak úgy" meg nem lehet átterelni egy vonatot a másik pályaudvarra, alapból van egy "helye", viszont ha átterelik a másik pályaudvarra, lehet, hogy egy másik érkező vonat vágányát foglalná el.

2015. aug. 10. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Csehországban görbültek a sínek, azért késett?

Meg Kőbánya-Felsőnél?


Elaludt a forgalmista?

2015. aug. 10. 13:13
 5/11 anonim ***** válasza:

Leírom még1x, tehát Kőbánya-Felsőn foglalt térköz volt.

Külföldi késésért nem a MÁV a felelős.

2015. aug. 10. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
A menetrend azért van, hogy pontosan le tudd mérni mennyit késnek a vonatok. Annak meg külön örülne a tömeg, ha az utazás alatt döntenék el az illetékesek, hogy a vonat mégsem a közölt célállomásrá érkezik, hanem máshova. A késes persze nem lenne kevesebb, sőt több lenne ráadásul megnövekedett balesetveszellyel terhelte dolgozhatnánekem a MÁV -nál a folyamatos átszervezés miatt is.
2015. aug. 10. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

A zónázónak 25 perc a pályaudvar és Vác között az út (jó, most nem arról van szó, hogy a gyakorlatban több), az EC-knek meg 44 perc, mert a Keletibe mennek. Külön öröm volt ez a késés. Legalább mialatt kb. 40-nel döcög a vonat a körvasúton, meg lehetett csodálni valamelyik gyógyszergyár udvarát és még sok más szépséget.


A bő 20-szűk 30 perc időtartamon keresztül foglalt térköz is külön öröm Kőbánya-Felsőnél.


Annak is külön öröm lehetett, aki lekéste az utolsó metrót például Dél-Budára menet...



Csak az a gond, hogy ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy vonattal megy-e hosszabb távokon, mert ha úgy tervezi, fél 12-re hazaér, és úgy-ahogy kialudja magát pl. másnapi munka előtt, de ehelyett mondjuk egyre ér haza... és ekkor még a kellemetlenebb következményekről nem beszéltünk.



Mondjuk én ezelőtt 5 évvel futottam bele a legutóbbi, órást elérő késésbe - és ezt most gyorsan le is kopogom.

2015. aug. 10. 15:25
 8/11 anonim ***** válasza:
A budapesti fejpályaudvarok (Nyugati, Déli, Keleti) csúcsra vannak járatva. Nem tudják csak úgy átdobni egyik fejről a másikra bármelyik vonatot, akkor pedig pláne esélytelen ha Kőbányán derül csak ki, hogy kellene. Egyszerűen a vasúthálózatunk nem erre a kapacitásra lett tervezve. A fejpályaudvarokat mentesíteni kéne akár zónázók összevonásával (azaz nem megy be a fejpályaudvarra, csak érinti valamelyik budapesti állomást és megy tovább a másik mentén), Déli-Kelenföld között megcsinálni rendesen a pályát és a váltókat, hogy ne gyökkettővel menjenek a kettő közötti szakaszon (bár ott az alagút talán a szűkebb keresztmetszet, így lehet ez nem segítene), satöbbi.
2015. aug. 10. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

És mielőtt írnád, csak elment az előző e nélkül:

Hiába tűnik üresnek este, meló van ott is, csak nincs a szem előtt. Némely vágányokat/sinpárokat már csak a jóisten tartja össze, mert normális felújításra / karbantartásra nincs sem pénz, sem akarat.

2015. aug. 10. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 10 deka farhát ***** válasza:
A cseheknél most építik át Ústí nad Orlicí állomást, valamint a Prága-Kolin közötti vasútvonalon is elég komoly munkák voltak (Běchovice és Český Brod között már háromvágányú vasút van, lehet menni 160-nal rajta, most a Běchovicétől befelé eső szakaszon is dolgoznak ezerrel. Legutóbb a Metropollal mentem, Kolín után el is küldtek minket Nymburk és Lysá nad Labem felé, bár ez "szerencsére" csak öt perc többlet menetidőt okozott (hajnali 3-4 óra körül járt az idő). Nap közbeni vonatnál már nem biztos, hogy van szabad kapacitás az EC-t erre elküldeni.
2015. aug. 11. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!