Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha elvileg az M4-es metrót...

Ha elvileg az M4-es metrót már robotpilóta vezérli, miért érezni úgy, mintha a metróvezető vezetné?

Figyelt kérdés
Azt gondolnám hogy gépiesen gyorsít, szabadon fut, majd lassít, de nem így van. Szándékosan ilyen, vagy energiatakarékossági okokból?

2015. szept. 8. 12:43
1 2
 1/16 A kérdező kommentje:
+vagy realtime az esetleges kisebb fennakadások miatt -ami bár nem nagyon van- alakul szabadon futássá már a gyorsítás elején az indulás.
2015. szept. 8. 12:45
 2/16 anonim ***** válasza:
3%
Nem biztonságos ha kizárólag a technika vezérli , kell ember is , egyiket se érdemes kizárni a műveletből .
2015. szept. 8. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
100%

Oszlassunk el minden kételyt, a 4-es metrót már a megnyitása óta számítógépek vezetik, teljesen automatikusan. Tehát lassítás, gyorsítás, megállás, ajtózárás, ajtónyitás, ezt magától csinálja, nem egy ember.


Ez így teljesen biztonságos, hiszen tesztelt rendszer. Egyébként ül minden metróban egy ember (mivel még mindig tart a tesztidőszak), akit vezetőnek azért nem mondanék, mert nagyon nem tud semmit csinálni, csak vész esetén fékezni. Illetve az irányítóteremben is ülnek emberek, akik felügyelik a rendszert, nem csak úgy van, hogy reggel Tarlós bekapcsolja, aztán had menjen.


Azt nem tudom, mit értesz az alatt, hogy nem gépiesen gyorsít, szerintem teljesen jól érezhető, hogy automata vezérlésű a metró.

2015. szept. 8. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
100%

2: lepődj meg, nem ember vezeti! Rengeteg olyan szerelvény jár a világban, ami teljesen robot vezérelt.


Energiát ezzel spórolni nem lehet, inkább csak veszteni. Egy dinamikusan változó forgalomban nem lehet teljesen egyenletes a futás. Bár az állomásban töltött időben jelentős eltérés nincs, de azért mégsem ugyanannyi. Igazodni kell hozzá.

2015. szept. 8. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
76%
Én ezer éve nem jártam metróval,de ha robot vezeti és becsipi a kezemet az ajtó akkor érzékeli ezt valami vagy elindul ezerrel?
2015. szept. 8. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
95%
Utolsó: Még a régi ruszki szerelvények is tudják azt, hogyha valaki beszorul, akkor újra kinyílnak az ajtók (persze utána marha gyorsan be is csapódnak újra).
2015. szept. 8. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen nyitott ajtókkal nem indul el a szerelvény, elvileg 3-szor próbálja újra becsukni akadály esetén, utána lekapcsol az automatika, és operátori beavatkozásra vár (a központból).


Egyébként ezt sokat bírálták bizonyos körökben, mivel elméletileg sajnos tényleg előfordulhat, hogy valakit becsíp az ajtó, de mégis csukottnak érzékeli a rendszer (hiszen gumi van a találkozási ponton, ami azért deformálható). Éppen ezért zajlik most egy "ránevelés", hogy az indításjelző megszólalása esetén már egyáltalán nem engednek senkit felszállni a biztonságiak.

2015. szept. 8. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
68%
De gondolom van vészfék is amit az utasok kezelhetnek?
2015. szept. 8. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
57%
Nincs vészfék egyik metró szerelvényen se amit az utasok kezelhetnek.
2015. szept. 8. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
De miért hátul ül a vezető?
2015. szept. 8. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!