Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme a Gödöllői HÉV-nél...

Mi értelme a Gödöllői HÉV-nél Cinkotán a vonatcserének?

Figyelt kérdés

Vannak olyan Örstől-Gödöllőig közlekedő hévek ahol Cinkotán át kell szálin egy másik vonatba ami tovább megy Gödöllőre.

Mikor a "lecserélt" hév nem megy Csömörre...



2015. okt. 15. 19:01
 1/2 anonim ***** válasza:
100%
A kocsiszín (ahol tárolják a héveket) Cinkotán van, a cserének több oka lehet, az egyik lehetséges ok az, hogy csúcsidő előtt és után a 6 kocsis hévekre nincs szükség, ezt a cserét itt oldják meg (ha valamiért nem lehet a csak Cinkotáig közlekedő hévekre ezeket a szerelvényeket beforgatni). Lehet olyan oka is, hogy egy jármű túl sokat volt kint a forgalomban és karbantartásra kell kiállnia, arra törekednek, hogy nagyjából egyformán használódjanak a járművek. Esetleg az is lehet, hogy valamiért eltolódtak a szerelvények és visszacserélik a forda szerintire, de ez ritkán fordul elő. A lecserélt hév azért nem megy Csömörre, mert az megbontaná az ütemes közlekedést és egyébként is kiáll a forgalomból. 6 kocsis hév Csömörre egyébként is csak vonatkísérővel közlekedhet, mert nem lehet belátni a peront az ív miatt minden megállóban.
2015. okt. 15. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
96%

Megspórolnak vele egy-egy üres szerelvénymenetet mind a 3, mind a 6 kocsis részéről, vagy azt, hogy a 6-kocsis akár utasokkal feleslegesen még egyszer elmenjen a másik végállomásig. Ezeket a csere-műveleteket akkor végzik, amikor a csúcsidő leteltével a teljesen kihasználatlan vissza irányban egy-két ember szállingózik. Persze, aki utas jól befészkelte magát valami helyre, az ilyenkor káromkodik egyet, de igazából én is meg tudom érteni, hogy ne tapsikolják a pénzt, ha így spórolhatunk. Azokon a vonalakon, amiknek valamelyik végén található a kocsiszín, ott értelemszerűen nincs sem igény, sem lehetőség ilyen abszurd megoldásokra.


De nem kell emiatt panaszkodni, mert ezzel szemben a MÁV-os megoldás az, hogy csúcsidőben a fele vonatot üresen járatják vissza, amibe nem lehet beszállni sem. Mert csak. Ott várhatsz egy órát, és dühít, hogy az üres vonatokba nem engedik fel az embereket. Mi több, ők is tudnak ám spórolni, csak ők úgy oldanák meg ugyanezt a szituációt, hogy amikor neked ilyen "átszállásos" vonatod van, ott egyszerűen nem lenne neked semmi, csak egy nagy üres menetrendi mező, ozt jónapot. Ehhez képest egy szerelvénycserés megoldás félúton még mindig utasbarát megoldás az órácskás várakozások helyett. Sikerül egyszerre spórolniuk, de úgy, hogy közben azért vonat is van, és az utas is célba ér.


Plusz ha üresben kiküldenének egy 3 kocsist, és a 6 kocsist üresben vinnék vissza, az plusz leterhelés a vonalnak. Van-e ehhez épp elég szabad vágány a végállomáson, és elég működőképes szerelvény? Pláne csúcsidőben, amikor eleve mind kint van. Előfordulhat, hogy néha ez már fizikailag sem kivitelezhető.

2015. okt. 16. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!