Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a kettes és a négyes metró...

Ha a kettes és a négyes metró vezető nélkül megy akkor a hármas metrón miért kell vezető?

Figyelt kérdés
A buszok villamosok miért nem mennek vezető nélkül ?
2016. márc. 31. 17:08
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Ezt a kérdést komolyan tetted fel?
2016. márc. 31. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

A kettesen van vezető. Kizárólag a 4-es megy vezető nélkül.


Az ok egyszerű: csak ez a vonal lett olyan biztosítóberendezéssel kiépítve, amely emberi beavatkozás nélkül is kellő üzembiztonsággal tudja garantálni a közlekedés biztonságát. Nyilvan idővel a többi vonal is atépíthető így, de rengeteg pénz és nem biztos, hogy megéri.


A felszíni közlekedésben a rengeteg ertékelendő külső információ miatt még nagyon messze vagyunk az automatizálástól. Egyelőre a szeparált rendszerek automatizálásánál tartunk, a többi még csak kísérlet. De 10-20 év múlva mar lehet, hogy nem mindenhol tudsz köszönni a villamosvezetőnek.

2016. márc. 31. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
34%
Nem ez az első nagyon komoly kérdés ma.
2016. márc. 31. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
89%

1. A kettes vezetővel megy, ráadásul kettővel, mert ott egyáltalán nincs vezérlőautomatika, mint a 3-ason.

2. Azért megy vezetővel az M1,2,3, mert teljesen más biztonsági berendezéssel épült, utólag pedig ezt sehol nem szokták kiépíteni, mert aránytalanul drága és macerás már.

3. A busz, troli, villamos a forgalom része, gyalogosok, autók, biciklisek, mindenfélék mennek át előttük, keresztezik egymást, nem pedig egy elzárt, mindentől független pályán mennek, mint a metró.

2016. márc. 31. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
4,2 köszi az értelmes választ!
2016. márc. 31. 17:36
 6/10 anonim ***** válasza:
95%
4-es, a 2-es vonalon már évek óta nincs segédvezető, mert automatizáltak a vonalat. Így elég egy vezér is.
2016. márc. 31. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Talán mert más technikailag is?
2016. márc. 31. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
0%
Az olvastam, hogy a hármast is át akarják alakítani vezető nélkülire. Kettesnél ez túl nagy költség lenne (még/most).
2016. ápr. 2. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
67%
A hármas is már szinte majdnem vezető nélkül megy! Csak az ajtót,szignált irányítja a vezető.
2016. ápr. 6. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
70%

Jelenleg ugye 3 metróvonal van (az 1-es az metrónak csak jóindulattal nevezhető, az egy földalatti villamosvonal).


Ebből 2 vonalon "félautomata" vezérlés van, tehát maga a vezető nem sok mindent csinál egyiken sem (ajtó zárás/nyitás, illetve a vonatnak az indulási utasítás kiadása). Ez a 2-esen és 3-ason van így, egyébként a két rendszer technikailag teljesen különböző, de a lényeg, hogy vezetni nem nagyon kell.


A 4-es eleve úgy épült, hogy teljesen automata legyen, tehát ezt a 2 funkciót is a számítógép csinálja. Sem a 2-est, sem a 3-ast nem lenne túl olcsó átalakítani, mivel a jelenlegi rendszer nem alkalmas a teljes automata vezetéshez, szóval le kéne cserélni. Bár a 2-esé új rendszer, a 4-esével egy időben épült ki, és ugyanaz a cég szállította, de ettől még különböznek.


Mondjuk az jogos kérdés, hogy akkor már miért nem lett a 2-es is automata - szerintem azért, mert akkor a régi szerelvényekről az újra átállás komplett leállást igényelt volna, így meg fokozatosan 1-1 nap kihagyásokkal be lehetett vezetni.

2016. ápr. 6. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!