Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért volt szükség lecserélni...

Miért volt szükség lecserélni az ujabb repülőgépeken a (régi, bevált) botkormányt egy joystic-ra? Pl. Airbus A380?

Figyelt kérdés
Miben jobb a teljesen elektromos vezérlésű joystic mint egy mechanikus-szervós botkormány?

2016. ápr. 5. 22:58
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Kifinomultabb, kenyelmesebb, egyszerűbb, es azonnal jelzi ha hiba van a rendszerben.
2016. ápr. 5. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
88%
Ha hiszed ha nem, mikor ezeket tervezik a pilóták véleményét is kikérik, enm csak úgy hopp azt tesszük bele ha tetszik ha nem, és valszeg a piloták is jobbnak ítélték meg többségben, ezért került be az.
2016. ápr. 5. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
89%

A rendszer oly mértékben elektronizált, hogy már mechanikus irányítás szinte kivitelezhetetlen. Az a joystick nem egy „villanykapcsoló”, hanem csak egy eszköz, mely tudatja a számítógéppel, mit is szeretnél. Ami történni fog, függ a rendszer elemzésétől is. Azonos kitérítése nem feltétlenül azonos irányváltoztatást jelent.

Egyébként tengerjáró hajókon is látni hasonlót.

2016. ápr. 6. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
9%
Sokszor volt olyan légi katasztrófák során hogy a pilótáknak a botkormányt olyan erővel kellett mozgatni , hogy fizikai csoda volt a dolog. Ilyen téren biztos jobb a joystic...
2016. ápr. 6. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
53%
Hát ha már egy 10-15 éves traktorban is joystick van, és nem a dögnehéz mechanikus kar, akkor bizony egy szuperfejlett repülőgépbe is illik joysticket rakni. És megbízható a joystick is, max a számítógép, amit vezérel, az nem.
2016. ápr. 6. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
79%
Nem tudom, miért lett leértékelve a válaszom az elektronikáról. Mindenesetre semmi köze nincs ennek az erőkifejtéshez, s hasonló dolgokhoz.
2016. ápr. 6. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
87%

A harmadik fajta kormány a botkormány elektronikus változata, a side-stick, amely hasonlít a számítógépeknél ismert joystickra. Ez már elektromos vezetékeken közvetíti a kormánymozdulatot egy számítógépen keresztül a kormánylapokat mozgató elektromos motorokhoz, ezt hívják fly-by-wire (ejtsd: flájbájvájör), "repülés drótokkal" technikának. Már nem a pilóta előtt, középen szokás elhelyezni, hanem kissé oldalt, szabadon hagyva a rálátást a műszerfalra. Hirtelen kormánymozdulatokat nem tud követni, ezért jellemzően néhány nagy utasszállító gépcsaládnál alkalmazzák. A koordinált fordulót itt is pedál helyett kormányautomatika segíti.


Hosszabb írás itt:


[link]

2016. ápr. 6. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Utolsó (7-es)

Mennyire számít NEM koordinált fordulónak az, ha egy pilóta a legyezőmozgás csillapító-függőleges oldalkormány-pedálok nélkül próbál jobbra vagy balra fordulni tehát csak a csűrőkormányt használva csúszna a forduló irányába?

2016. ápr. 6. 16:33
 9/10 MZ.per.X ***** válasza:
63%
Kicsit olyan mintha azt kérdeznéd, miért kell a lézeres egér, mikor jól bevált a golyós is.
2016. ápr. 7. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Én Airbust vezettem szimulátorban,ami bár nem olyan,de szerintem nagyon jó,mert nem takarja ki előttem semmi a műszerfalat (bár nem ültem Boeingban,így összehasonlítási alapom nincs), és tisztább rálátást kapok a műszerekre. Nem beszélve arról,hogy én kifejezetten kényelmesnek találtam.
2018. febr. 5. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!