Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A magyarországi vasútvonalakon...

A magyarországi vasútvonalakon mindenhol kihasználják a maximális elérhető sebességet a vonatok?

Figyelt kérdés
vagy lehetne esetleg gyorsabban is menni?
2016. aug. 21. 23:15
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Annyival mennek, amennyivel éppen szabad. Ha a forgalomirányítás nem kényszeríti őket valamilyen okból, akkor annyival amennyivel a pályaszakaszon engedélyezett. Az más kérdés hogy az egész hálózat tele van szórva lassújelekkel, mert a tábla olcsóbb mint a felújítás...
2016. aug. 22. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ, mit értesz maximálisan elérhető sebesség alatt. Van a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebesség, ami a pályára engedélyezett legnagyobb sebesség és a vonatra engedélyezett legnagyobb sebesség közül a kisebb. Azaz 160-as pálya és biztisítóberendezés mellett a 140-re engedélyezett kocsikat vontató, 160-as maximális tempóra engedélyezett mozdony 140-nek fog menni.
2016. aug. 22. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
50%
Lehetne, persze. Csak sokkal hamarabb tönkremennének a sínek, a vonatok, meg lenne pár halálos áldozat is. Ezek után pedig, amíg nem építik teljesen újjá az adott szakaszt, lehetne örülni, hogy 20-szal végigdöcöghet rajta valami.
2016. aug. 22. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 MZ.per.X ***** válasza:
100%

Ahogy előttem írják, ez több dologtól is függ.


Például van mozdony, aminek 120 a max engedélyezett sebessége, az nem fog 160-al húzni. Vagy a legtöbb régebbi vasúti személykocsi szintén 100-120-as tempóra van építve, talán az IC ami több.


Vagy lehet olyan eset, hogy napi 10 IC-ből 1 tudna 160-as tempót is menni, viszont a menetrend tartása miatt az is csak 120-at megy.


Na meg van ahol a maximális az 20km/h szóval ott ki...

2016. aug. 22. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nem. A Bp-Szfvár közötti vonal 160 km/h-ra alkalmas, de csak 120 az engedélyezett sebesség. Ugyanez vonatkozik a Szolnok-Püspökladány, a Szolnok-Békéscsaba vonal egyes szakaszaira is. Mindenhol a biztosító berendezésre hivatkozva van csökkentve a sebesség. Azért az érdekes, hogy Németországban a 30-as években vonatbefolyásolás nélkül, karos főjelzőkkel a gőzösök 130-140-el, a "Repülő Hamburgi" 160-al közlekedett.
2016. aug. 25. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!