Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ti támogatnátok azt, hogy a...

Ti támogatnátok azt, hogy a BKK vezessen be külön jegyet és bérletet minden közlekedési eszközre?

Figyelt kérdés

Természetesen lehetne továbbra is kombinált jegyet vagy bérletet is venni bármilyen variációban, de pl. ha valaki a munkába vagy iskolába menet csak villamossal közlekedik, annak elég lenne vennie egy villamosbérletet, ami ugyan másra nem lenne jó, de olcsóbb lenne mint a mostani kombinàlt.

Az árak egyébként a következőképpen nőnének közlekedési eszközök szerint (legfelül, a legolcsóbb, legalul, a legdrágább):

1. Busz

2. Troli

3. Villamos

4. Hév (Bp.-en belül természetesen)

5. Metró



2016. nov. 5. 11:20
1 2 3
 1/28 anonim ***** válasza:
57%

Szerintem ez hülyeség.

Én inkább azt támogatnám, hogy olcsóbb legyen az a retek bérlet.

Meg a haljektalanok ne használják. A 24-es villamos kész fertő. Oda piszkit a hajléktalan stb.


Vagy csinálhatnának többféle bérletet. Pl van olyan, hogy közszolgálati alkalmazottaknak van, de csak 1 munkahely vehet ilyet a dolgozóinak, miközben én is közszolga vagyok, csak épp kórházban.


Egyáltalán nincs arányban az ár és a szolgáltatás minősége

2016. nov. 5. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/28 ede1219 ***** válasza:
100%

Hurrá, feltaláltad a "boldog békeidők" rendszerét!

Villamosjegy 1.- Ft /villamosra, trolira, metróra HÉV-re/;

Buszjegy 1,50 vagy 2.- Ft volt;

2016. nov. 5. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/28 A kérdező kommentje:

A metró kivételével mindegyik olcsóbb lenne mint most.

Pl.:

Busz bérlet (teljes áru): 2000 Ft

Troli bérlet: : 4000 Ft

Villamos: 6000 Ft

Hév: 8000 Ft

Metró: 10 000 Ft


A kombinált bérletnél meg kéne adni a használni kívánt járműveket és az alapján történne a díj számítás. Pl. ha valaki busz-villamos bérletet akar, akkor amnak összesen 8000 Ft lenne a bérlet (2000+6000).


Egyébként a fent említetett árak csak példának szolgálnak. A lényeg, hogy a metrón kívül, önmagában mindem közlekedési eszköz olcsóbb lenne mint most.

2016. nov. 5. 11:35
 4/28 anonim ***** válasza:
93%
Ostobaság, és a szocializmust idézi, mint már céloztak rá. A BKK által alkalmazott közlekedésmérnökök és közgazdászok hada már bevezettette volna ezt a rendszert, ha lenne racionalitása. De nincs.
2016. nov. 5. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/28 A kérdező kommentje:
A BKK és racionalizmus és és föld, arról meg nem is beszélve, hogy pont az a kommunista megoldás, ami most van, hogy minden járműre ugyanannyit kell fizetni. Egyébként pont az egyik vàlaszoló írta, hogy a dualizmus időszakában is ehhez hasonló jegyrendszer volt, pedig akkor nem volt még szocializmus, sőt!
2016. nov. 5. 11:44
 6/28 A kérdező kommentje:
A "boldog békeidők" névvel egyébkènt nem a Kádár-korszakot, hanem az 1867 és 1918 közötti időszakot szokás illetni...
2016. nov. 5. 11:46
 7/28 anonim ***** válasza:
91%

Dualizmus? :D

A boldog békeidők alatt a szocializmust értette a válaszoló, mert akkor volt az a rendszer, amit leírt.

Amúgy szerinted a valódi dualizmus idején, 1918-ig bezárólag létezett busz, troli, nehézmetró? Úristen... Persze kimoshatod magad azzal, hogy kísérleti omnibusz már volt, de ez nem változat a tényen, hogy ezt csúnyán benézted.

2016. nov. 5. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/28 anonim ***** válasza:
89%
Azért rakta idézőjelbe, hogy még véletlenül se hidd azt, hogy a valódiról beszél...de neked nem esett le
2016. nov. 5. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/28 A kérdező kommentje:
Természetesen nem létezett a Dualizmus időszakában troli, ezt én is tudom. Nem ez volt a lényeg, hanem hogy a mostanihoz hasonló jegyrendszer volt, természetesen az akkori járművek szerint. Az meg, hogy a kérdező épp melyik korra gondol, azt nekem honnan kéne tudnom. A "boldog békeidők" azt a korszakot jelöli amit leírtam. Ettől persze még gondolhatott ő a Kádár-korszakra, csak akkor a fogalmi ismerete hagy maga után némi kivetnivalót... Egyébként meg, ha pont nem a dualizmus időszakában, hanem Kádár idején volt ilyen rendszer, attól még nem lesz automatikusan kommunista elképzelés, mivel pont, hogy egy fokkal (legalàbb is a mostanihoz képest) közelebb áll a használat arányos fizetéshez, azaz a piacibb megoldáshoz.
2016. nov. 5. 12:00
 10/28 A kérdező kommentje:
Mellesleg mindezzel együtt eltörölnék minden alanyi jogon járó kedvezményt, úgy mint diák, nyugdíjas stb. (egyetemista vagyok), és tisztán szociális alapon adnék csak kedvezményt, amit a családon belül egy főre eső jövedelem alapjàn állapítanék meg és csak a lakóhely, valamint 3 szabadon megjelölt uticél között járna a kedvezmény.
2016. nov. 5. 12:04
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!