Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ti támogatnátok azt, hogy a...

Ti támogatnátok azt, hogy a BKK vezessen be külön jegyet és bérletet minden közlekedési eszközre?

Figyelt kérdés

Természetesen lehetne továbbra is kombinált jegyet vagy bérletet is venni bármilyen variációban, de pl. ha valaki a munkába vagy iskolába menet csak villamossal közlekedik, annak elég lenne vennie egy villamosbérletet, ami ugyan másra nem lenne jó, de olcsóbb lenne mint a mostani kombinàlt.

Az árak egyébként a következőképpen nőnének közlekedési eszközök szerint (legfelül, a legolcsóbb, legalul, a legdrágább):

1. Busz

2. Troli

3. Villamos

4. Hév (Bp.-en belül természetesen)

5. Metró



2016. nov. 5. 11:20
1 2 3
 11/28 anonim ***** válasza:
100%

"Nem ez volt a lényeg, hanem hogy a mostanihoz hasonló jegyrendszer volt, természetesen az akkori járművek szerint."


És ezt honnan veszed? Ezt abból vezetted le, amit a válaszoló a kádári időkről mondott. Amúgy ha tényleg lett volna ilyen a dualizmus idején, az azért lett volna, mert a tömegközlekedést nem 1 vállalat szervezte, hanem számos magáncég. Ez még a évtizedekig fennállt. Tehát nem azért volt mindenre külön jegy, mert ez így nagyon racionális, gazdaságos és igazságos, hanem mert a fenntartó cégek konkurensei voltak egymásnak, és nem állt érdekükben egységesíteni.

2016. nov. 5. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/28 A kérdező kommentje:
A kérdésnek nem az a lényege, hogy melyik korban volt hasonló... Tőlem lehetett aca dualizmus idején vagy Kádár idején is. Az meg, hogy több magáncég irányítaná a közlekedés különböző részeit, pont, hogy jót tenne a tömegközlekedésnek, mivel a piaci versemy miatt egyfelől jobb minőségű lenne a szolgáltatás, másfelől pedig a konkurens vállalkozók lenyomnák egymás árait.
2016. nov. 5. 12:13
 13/28 A kérdező kommentje:

Egyébként a magánkézbe adás, nem úgy történne mint, ahogyan sokan gondolják, hogy pl. a komplett buszközlekedés odalenne adva egy cégnek, amely aztán örök időkre megtarthatná a céget, hanem egyfajta bérleti rendszer érvényesülne a következő módon:

1. Nem közlekedési eszközönként, hanem vonalanként lenne a bérbeadás (pl. 7-es busz vonala)

2. A bérbeadás határozott időre szólna (pl. 1 vagy 2 év, de lehet több is)

3. Az adott vonalra jelentkező (szakmailag leellenőrzött) cégeknek licitálniuk kellene a vonalra és a legnagyobb ajánlatot tevő kapná meg a meghatározott időre

4. A bérlés ideje alatt a bérlő cégnek joga lenne szabadon meghatározni, a menetrendet és a díjat az adott vonalon, de csak saját közlekedési eszközöket használhatna.

2016. nov. 5. 12:25
 14/28 anonim ***** válasza:
100%

Én nem így alakítanám át a jegyrendszert, mert ennek nincs értelme. A járatok hosszabb-rövidebb szakaszokon párhuzamosak, és nem a járműtípus alapján szoktak választani az emberek, hanem egyéb szempontok alapján.


Én inkább időalapú jegy- és bérletrendszert vezetnék be. Pl. 1 órás jegy (vonaljegy helyett), 8 órás jegy (pl. ha vki 1 napra jön Bp-re ügyet intézni), 24 órás jegy, éjszakai jegy. A bérletek pedig zóna alapúak lennének. Teszem azt aki pl. Óbuda és a belváros között ingázik, annak nem kellene bérletet vennie pl. a pesterzsébeti zónára. A bérletek pedig lehetnének csak a nappali járatokra érvényesek, akik pedig bulizni járnak, azok meg vegyenek éjszakai jegyet/kiegészítő bérletet. Cserébe az agglomeráció is zónás rendszerben lenne, és nem azokat szívatnák a kiegészítő bérlettel, akik nem jókedvükből, hanem pl. dolgozni járnak nap mint nap.

2016. nov. 5. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/28 anonim ***** válasza:
93%

Volt ilyen rendszer. Nem csak a szocializmusban! Sőt, több közlekedési vállalat volt, amelyek laza kapcsolatban sem álltak egymással.

A bérlet ára nem üzleti kérdés. Lehetne nulla forint és 100 ezer is. Budapesten, ha senki nem bliccelne, s mindenki jeggyel utazna (azonos utasszám mellett), sem fedezné a bevétel a kiadásokat. Amennyire tudom, a világban sehol nem termel profitot a közösségi közlekedés. Az utasoktól származó bevétel kevés mindenhol.

Az általad felállított sorrend is csak politikai döntés. Ha jól tudom, az egy utasra jutó rezsi pont fordított. Azaz a metróbérlet lehetne a legolcsóbb, a buszra érvényes a legdrágább.


Nagyon kevés olyan utas van, aki csak egyféle járműt használ. Pl. csak busszal közlekedik. Jórészt ezért is szűnt meg már régen a csak villamosra érvényes. Az én késői gyermekkoromban (70-es évek) volt villamosbérlet, és kombinált. Így emlékszem. (Bevallom, a metrót illetően nem vagyok képben. Csak az érmés kapura emlékszem, s hogy valamelyik bérlet jó volt rá.)


Használatarányos fizetés logikusnak tűnik, de az sem kikezdhetetlen.

Én 3 megállóra dolgozom. Tíz perc alatt ott vagyok, s keveset fizetek. Neked távol van a munkahelyed, iskolád. Másfél órát bumlizol (naponta kétszer), s jó sokat fizetsz.

Tehát nem csak abban szívod meg, hogy három órát utazol, de még sok pénzt fizetsz azért, hogy eljuss a munkahelyedre.


A bérlet díjáról azért is nehéz beszélni, mert elvileg korlátlan utazásra jogosít. Szóval, ha te csak egy buszt használva, kétszer utazol naponta, a jegyeknél akkor is kevesebb. De ugyanezért az összegért folyamatosan utazhatnál üzemkezdettől az éjszakai zárásig, sőt azon is túl, megszakítás nélkül.

2016. nov. 5. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/28 anonim ***** válasza:
100%

Én személy szerint inkább a 14-es válaszoló által leírt zónás rendszert támogatnám. Esetleg azzal kiegészítve, hogy a kedvezményeket bizonyos időszakokra korlátoznám. Például a diákoknak viszonylag nagy lenne a kedvezmény mértéke (érvényes tanulói jogviszony esetén akár ingyenes is lehetne), de csak tanítási napokon csúcsidőben lenne érvényes a bérlet. A nyugdíjasoknak kevesebb lenne a kedvezmény, és azt is csak hétvégén, illetve hétköznap mondjuk 10-14 óra között vehetnék igénybe.


Ugyanígy támogatnám azt is, hogy akár időalapú, akár távolságalapú legyen a díjfizetés, mert ami most megy a héveken, az gyakorlatilag egy vicc. Ha a Batthyány tértől a Margit hídig utazom (1 megálló, 2 perc) akkor ugyanannyit fizetek, mint ha kimegyek Békásig (kb. 20 perc), de ha onnan tovább akarok menni Budakalászig (nagyjából +4 perc Békástól) akkor már meg kell vennem a 10 km-es kiegészítő jegyet.

2016. nov. 5. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/28 anonim ***** válasza:
100%

Ez az egész több sebből vérzik. Én nekem a jelenlegi rendszer jó, mert igénybe veszem a villamost, metrót, buszt, sőt még a vasutat is. Gyakorlatilag a bérlet áráért megkapom az egész főváros komplett tömegközlekedési használatára a jogosultságot, és még a vasúti bérlettel is spórolok, hiszen azt csak Budapest határáig kell megvennem. Ez számomra egész baráti. Amit valóban lehetne az a havi bérlet, ami fixen a következő hónap 5. napjáig érvényes, ezt jelenleg hiányolom, pedig a MÁV-nál és a Volánnál van ilyen, és emellett van a normál 30 napos bérlet is. Baromi idegesítő, amikor hónap elején a vonatbérletem még jó, de már vehetem az új Budapest bérletet.

Viszont ami ténylegesen fontos lenne az a vidéki zónabérlet. Ugyanis, míg Pesten 10 ezer forintért kapsz egy teljesen komplett bérletet, addig vidéken csak útvonalviszonylatokra tudsz bérletet váltani, ami elég idegesítő, főleg úgy, hogy 5 km 6000, 10 km 10000 stb. Nyilván nem pontos árakat írtam, csak nagyságrendeket. És ez tényleg csak egy adott útvonalon érvényes, ráadásul vagy a MÁV-ra vagy a Volánra szól. Kéne végre vidéken valamiféle zónarendszer, hogy pl. 10 000 forintos bérletért utazhatok az egész zónán belül. Érdekes módon ezt nem vetetted fel, pedig a vidéki bérlet irreálisan drága, ha azt vesszük, és csak egy vonalon tudod használni, de ott is megállótól megállóig szól. Nevetséges. Pesten meg a teljes hálózatot használhatod ugyanannyi pénzért.

2016. nov. 5. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/28 anonim ***** válasza:
100%

Nem, nem támogatnám. Nem vagyok közlekedésbolond, nekem a tömegközlekedés egy izé, amire felszállok és elvisz oda, ahova menni szeretnék. Hogy most gumiból van a kereke vagy vasból, csönget vagy dudál, a felszínen megy vagy alatta, az engem nem érdekel, ezt egy egyesített koordináló szerv majd eldönti az utasszám és egyéb releváns tényezők alapján. Nekem csak egy olyan rendszer kell, ami ki tudja váltani az egyedi járműhasználatot, azaz elfogadható időn belül eljuttat oda, ahova jutni szeretnék.


A mai rendszer ebből a szempontból nagyon kényelmes, csak bemondom a gugliba a címet, és fél percen belül tudom, mire kell felszállnom, hol kell átszállnom. Nem hiányzik, hogy ki kelljen bogarászni még azt is, hogy milyen jármű visz oda és arra van-e bérletem.

2016. nov. 5. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/28 anonim ***** válasza:
86%

hát sem közgazdász, sem közlekedésmérnök nem leszel, az biztos..


amúgy talán 2017 őszén minden közlekedési eszközön elektronikus fizetés lesz(szerintem csak 2020ra)..ennek az a lényege, hogy NFC-vel, vagy az új személyivel, illetve bankkártyával lehet közlekedési eszközt igénybe venni. Jelenleg vadul dolgoznak az ügyön...(néhány állomáson tesztüzemben)


az elektronika tudni fogja ki mire jogosult. szerncsére nem te fogod eldönteni a díjakat, vagy a kedvezményeket.

2016. nov. 5. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/28 ede1219 ***** válasza:
17%

"A "boldog békeidők" névvel egyébkènt nem a Kádár-korszakot"


Így a Kádár-korszakot jelenti.

2016. nov. 5. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!