Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A szocializmusban miért...

Attilav kérdése:

A szocializmusban miért bántak mostohán a vidéki villamosüzemekkel?

Figyelt kérdés
Gondolok itt arra hogy a fővárosnak járt a Ganz csuklós meg a Tátra, a vidékiek meg meg kellett elégedjenek a kohószökevény bengálikkal. Sejtésem szerint ennek oka nem feltétlenül a pénz lehetett, hiszen egy Szeged Debrecen Miskolc méretű villamoshálózatra jóval kevesebb kocsi kell mint a fővárosira. Tán csak ki bírta volna izzadni az állam hogy a vidékiek is korszerű villamosokkal járjanak, pláne hogy ott volt a Ganz amivel könnyűszerrel legyártathattak volna vidékre is csuklósokat, ezzel ráadásul egy időre felpörgethették volna a magyar járműgyártást. Mégse élt az akkori vezetés a lehetőséggel. Mi lehetett ennek az oka? Voltak az akkori vezetésben olyan személyek akik zsigerileg gyűlölték a vidéki villamosüzemeket?

2016. nov. 19. 18:15
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem is gondolnád, de ez a pénzhiány volt. Akárcsak most a nagy demokráciában.
2016. nov. 19. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
A közlekedéspolitika az 1960-as évektől kezdve a villamosokra mindenhol korszerűtlen, elavult technológiaként gondolt, ellentétben a mai mainstream gondolkodásmóddal. Ennek megfelelően az országban (de Európa nagy részén is) MINDENHOL a villamosközlekedés leépítése volt a cél és az autóbuszüzemek bővítése. A vidéki hálózatok kisebb méretük okán egyszerűbben megszüntethetők voltak/lettek volna, ezért fejlesztési forrásokat alig kaptak. Ezzel szemben Budapesten abszolút a villamosok jelentették a hálózat gerincét és muszáj volt valamit csinálni. Kb. olyasmi sztori volt, mint ma a 3-as metró felújítasa - kis híján rárohadt a városra a villamoshálózata és már nem lehetett megvárni a metrót meg az Ikarusokat, lépni kellett.
2016. nov. 20. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Azt hozzá kell tenni, hogy a Budapesti villamos hálózatot is ott barmolták szét, ahol csak lehet.
2016. nov. 20. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Így van, rettentő sok fővárosi vonalat megszüntettek, nyilván volt közte 1-2 indokolt is, de a nagy részük, az nem volt az, ajánlom Varga Ákos Endre (hampage) villamosos oldalát. Szerencsére ma már fejlesztik, ahol csak lehet.


Ami nagyon indokolatlan volt a 12-es és a 14-es villamos visszavágása a Lehel térig. Úgy tekintettek rá, mintha az konkurenciát jelentene 1 megállón keresztül a metrónak... Ma is lehet érezni a hiányát, hiszen, aki Angyalföldről el akarja érni a 4-es 6-ost, annak le kell szállnia róla a Lehelen és onnan metrózzon a következő megállóig, ami a Nyugati... Érthetetlen. Tervezik a visszaépítését, milyen jó lenne például a metrófelújítás alatt is.


Vagy a 43-as villamos megszüntetése Nagytétényig. Ha nem is járna ma odáig Budafokról, legalább a Camponáig elmehetne a vágányain a 47-es villamos. És napestig lehetne ezeket sorolni...

2016. nov. 26. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Meg akkor sokkal olcsóbb volt az üzemanyag.
2016. nov. 27. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
A trolibusz hálózatot is föl akarták számolni Budapesten. Például a régi Baross utcai 74-es trolivonalat meg is szüntették. Csak közbe jött az 1973-as olajválság. Majd 1983-ban 83-as jelzéssel újra indították.
2016. nov. 27. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!