Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem nevetséges, amikor az...

Nem nevetséges, amikor az óránként közlekedő vonat 60 perc késéssel indul el? Meg ez az egész MÁV válságkezelés?

Figyelt kérdés

Most nem azzal van a gondom alapvetően, hogy valami probléma miatt késés van. Hanem ennek a kezelésén, és a kommunikáción. 60 perces ütem mellett minek 60 perces késésekről beszélni? Miért nem azt mondják, hogy oké, ez a vonat kimarad, innentől meg minden megy rendesen?


Pl. most van ez a kis gond Keleti-Kőbánya felső között, aztán így mennek a vonatok:

[link]

[link]

[link]

De nyilván mindenki tudja, miről beszélek.


Ráadásul a tökéletes értelmetlenség mellett ez átláthatatlanságot és kiszámíthatatlanságot eredményez. Mert ugye egyszer csak 60 perc alá megy a késés, és amikor nyugodtan megyek ki pl. a 20:15-ös vonathoz, azt fogom tapasztalni, hogy a 19:15-ös most ment el 50 perc késéssel, de a 20:15-ös is fog késni 45-öt, én meg ott leszek még egy darabig az állomáson tök feleslegesen.


Miért van az, hogy a MÁV ennyire alkalmatlan a válságkezelésre és kommunikációra? Azon már lassan túlteszi magát az ember, hogy minden héten összeomlik valami miatt a közlekedés. Már az sem zavar, hogy állandóan, kivétel nélkül hazudnak a késések mértékéről (ha a weboldalon 20-30 perces késés van kiírva, akkor az a valóságban 50-60 perc). De ez az össze-vissza kommunikáció, és fejetlenség, aminek az eredményeképp össze-vissza mennek el üres vonatok, már szerintem felháborító.


2016. dec. 13. 11:51
 1/3 anonim ***** válasza:
Mivel MÁV-Start a leközlekedtetett vonatok száma után kapja az állami támogatást (késéstől függetlenül), ezért erőlteti minden vonat leközlekedtetését, akkor is, ha ez értelmetlen, mint az általad említett esetben is.
2016. dec. 13. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Pontosan. Az NFM megrendeli a vonatokat a MÁV-Starttól, a MAV-Start pedig fizet a MÁV Zrt-nek a pályahasználatért (különböző címeken, a sima pályahasznalaton felül pl. megállásért, gépcsere miatti többlet pályahasználatért, stb). Mivel a forgalomszabályozast az utóbbi cég végzi és utóbbinak a bevételei abszolút a leközlekedtetett vonatok darabszámától függ, nyilván erdekeltek az összes vonat leközlekedtetésében. De a NAV-Start is vonatkilometerre kap megrendelést és támogatást, azaz ők sem fogják verni a tamtamot, mert egy rövidített, lemondott vagy másikkal egyesített vonat közvetlen bevételkiesést jelent. Az meg csak évek kemény munkaja után lenne plusz bevétel, ha a megbízhatóbb szolgáltatas miatt több utas jelentkezne a fő útvonalakon. Addigra már az illetékes vezető nincs is a cégnél.
2016. dec. 13. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Na de könyörgöm, ez irreális. Nagyon-nagyon rossz akkor a finanszírozási modell. Érdekes, a gyerekek sem akarnak iskolába járni, pedig milyen jól megalapozhatnák a jövőjüket, de hát a hülyék maguktól nem mennek. Éppen ezért van tankötelezettség! Itt is komoly szabályozást kellene hozni, hogy biztosítani tudják a normális közszolgáltatást.


A MÁV-csoportnál láthatóan semmiféle minőségbiztosítás nincs, az állam meg annyi pénzt rak bele, amennyit ők kérnek, tehát kontroll sincs felettük. Ez mi a franc? Nem elég, hogy beleöntik az állami pénzt a szarba, hanem, amint látjuk, egyenesen a pénz beleöntésével ösztönzik a szart! Ez nálam már a hűtlen kezelés gyanúját is felveti.


A legszomorúbb az egészben, hogy megint nincs felelős. A szegény MÁV a csúnya államra mutogat, mert szar a finanszírozási modell. A szegény állam meg a csúnya MÁV-ra, milyen szar a színvonal. Mindkét oldalnak vannak általában lelkes támogatói is, ezért amikor a "szar a MÁV szolgáltatása" vélemény elhangzik, mindig hamar rövidre lehet zárni a kérdést azzal, hogy elvileg ki tehet róla. Persze mindkét oldalnak igaza van, éppen ezért kellene kompletten szemléletet váltani ennél a posványnál, mert ez az egymásra mutogatás 26 éve hozzájárult ahhoz, hogy a magyar vasút itt tartson, ahol.


A tegnapi történtekre nincs magyarázat. Még este 8-kor is 30-40 perc késéssel mentek el vonatok, amikor már délelőtt (!) elhárult a műszaki hiba. Egy ilyen után a MÁV, MÁV-START vezetőjének, és a közlekedésért felelős miniszternek is le kellene mondania. De hát ez egy ilyen ország, mindenki elmondja, hogy a másik tehet róla, aztán minden meg van oldva.

2016. dec. 14. 10:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!